annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

koperbescherming van Paypal = geen bescherming

Open GEEN claim wegens beschadigde goederen want dit is het antwoord!!

Betwist bedrag:€XXX,00 EUR

Reden(en) van de koper:Intern beschadigd

Status: We kunnen deze claim deze keer niet in uw voordeel laten uitvallen. Het beleid van PayPal inzake klachten van kopers is van toepassing op de verzending van objecten maar niet op geschillen over de kwaliteit van objecten.

Wat nu? U kunt in samenwerking met de verkoper een oplossing voor deze kwestie zoeken.

Dus als ik vanaf morgen kapotte en/of beschadigde goederen opzend dan KAN U of IK GEEN klacht indienen bij paypal!

-- Bewerkt door parts-diane om 6 Jun 2011 13:47 CEST
Bericht 1 van 21
laatste antwoord
20 ANTWOORDEN 20

Als er voldoende op uw paypal rekening staat dan gebruik je de credietkaart niet hoor 🙂

Dit is het antwoord van Bpost, omdat de verkoper beweert het pakje met de terugzending NIET ontvangen te hebben.

"Beste klant, Naar aanleiding van uw melding hebben wij het dossier 1-1928388951voor u geopend. Deze zending op datum van 31/05/2011op het door u gevraagde adres werd uitgereikt zonder de optie handtekening. We hebben ook voor navraag gedaan in het postkantoor Mechelen Grote Markt die instaat voor de bewaring van een zending met bericht ook daar is deze zending niet aangekomen, dit betekend dat deze zending wel werd uitgereikt op 31/05/2011 Om in de toekomst dit soort misverstanden te vermijden kan u bij het aanmaken van het label de optie “Signature” aanvinken. Met deze optie zal de postbode een handtekening en naam vragen bij het afleveren van uw zending. Voor deze optie wordt u wel een kleine meerprijs van 0.50 € aangerekend. Bij deze zal dit dossier dan ook afgesloten worden."

Waar sta je als koper, niks bij paypal, niks bij Bpost?

Bericht 11 van 21
laatste antwoord

Je zou van minder gefrustreerd geraken.

Er is alleszins al één les die kan getrokken worden uit de afhandeling door Paypal en die is dat je als verkoper dus best ONMIDDELLIJK en ALLE ontvangen bedragen laat overboeken naar je bankrekening en NOOIT betaalt met aanwezige gelden of via het debet van een bankrekening.

Ik zou Paypal toch nog eens contacteren met de vraag wat ze dan gaan doen met een levering van een item dat niet overeenstemt met wat aangeboden wordt.

Bpost verklaart je dat het pakket volgens afgeleverd werd én bijkomstig bevestigen ze je dat je wel degelijk iets toestuurde naar het opgegeven adres.

Geef dat ook maar aan Paypal door.

Paypal is een typisch amerikaans bedrijf, zij hebben alle rechten (denken ze) en als gebruiker sta je er in de kou als dat hen op een gegeven ogenblik beter overkomt en/of in hin eigen belang is...

-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 12 van 21
laatste antwoord

Heb in het verleden ook een probleem gehad met een taxipost pakket ,dat genoteerd stond als afgeleverd,maar de dame had het niet ontvangen.

Vermits er in princiepe moet aangebeld worden,heb ik een onderzoek gevraagd naar de persoon die dat van de postbode had aangenomen.Als dat niet niet lang geleden is moet de postbode zich dat herinneren.

In mijn geval bleek dat de poetsvrouw het pakje had aangenomen....is ondertussen ontslagen.

Moet wel zeggen dat de koper een eerlijke dame was.

Dus ik zou toch nog eens een poging ondernemen bij Bpost,de postbode herinnert zich misschien wie dat heeft aangenomen vorige week.

Voor Diane zal dat telkens leeghalen van de rekening moeilijk gaan,met meerdere aankopen per dag.

Misschien beter een nieuw account aanmaken voor je aankopen .

Bericht 13 van 21
laatste antwoord

e-user,  je geeft de tip om onmiddellijk het geld over te boeken maar dat helpt niet hoor.

zelfs als heb je geen geld op je paypalrekening, als iemand een claim indient dan zetten ze gewoon in negatief.

dat kom ik regelmatig tegen als iemand een claim start, meestal omdat ze ongeduldig zijn en na een week (vooral internationaal) hun goederen nog niet ontvangen hebben. Nadien sluiten ze dan de claim als ze het ontvangen hebben.

de betalingen aan ebay doe ik bvb ook automatisch met paypal en als daar geen geld ostaat word dat gewoon van m'n rekening gehaald.

Bericht 14 van 21
laatste antwoord

e-user,  je geeft de tip om onmiddellijk het geld over te boeken maar dat helpt niet hoor.

zelfs als heb je geen geld op je paypalrekening, als iemand een claim indient dan zetten ze gewoon in negatief.

dat kom ik regelmatig tegen als iemand een claim start, meestal omdat ze ongeduldig zijn en na een week (vooral internationaal) hun goederen nog niet ontvangen hebben. Nadien sluiten ze dan de claim als ze het ontvangen hebben.

de betalingen aan ebay doe ik bvb ook automatisch met paypal en als daar geen geld ostaat word dat gewoon van m'n rekening gehaald.

Ik denk dat we over iets totaal anders spreken.

Ik veronderstel dat het bij jou gaat over een ontvangen betaling als verkoper terwijl het probleem juist ging over een betaling als koper die wél vereffend met beschikbare gelden op de paypalrekening (ontvangen van betalende kopers van diegene die zelf betaalde aan een verkoper)?

Als je Paypal rekening leeg is op het ogenblik dat je een verkoper betaalt dan wordt dit toch vereffend via je creditcard?

-- Bewerkt door e-user2 om 7 Jun 2011 20:49 CEST
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 15 van 21
laatste antwoord

Lezen, winkelcentrum, lezen!!!

Het gaat hier om parts-diane die als koper geen terugbetaling krijgt!

Het leeghalen van de Paypal vooraleer een betaling voor een object uitgevoerd wordt, is dus 100% mogelijk é?

Ik doe dit trouwens zelf altijd vooraleer ik iets betaal, al was het maar dat het dan pas een maand later van de creditcard afgeboekt wordt 😉

e-user biedt dit als oplossing om bij eventuele latere problemen de terugbetaling nog te kunnen vorderen via creditcard-bedrijf indien Paypal tegenwerkt zoals in het voorbeeld van parts-diane

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 16 van 21
laatste antwoord

e-user was mij dus enkele seconden voor 😉

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 17 van 21
laatste antwoord

Ik doe nochtans betalingen met paypal terwijl er 0 euro op m'n paypalrekening staat.

Ook ebay word met paypal betaald terwijl er 0 op de paypalrekening staat.

Enfin, begrijp het niet zo goed, zal dus wel aan mij liggen.

eigenlijk komt het er op neer dat Diane een terugbetaling van haar verkoper moet krijgen.  Heeft Diane de terugbetaling gevraagd want de verkoper heeft toch de goederen terug gekregen?

Diane schrijft: 

Dus als ik vanaf morgen kapotte en/of beschadigde goederen opzend dan KAN U of IK GEEN klacht indienen bij paypal!

Eigenlijk moet je dat vooral niet doen hé !!! kapotte of beschadigde goederen opsturen !!!  En zeker als JIJ dat opstuurt kan JIJ geen klacht indienen.

Als het een zakelijke verkoper is dan moet hij terug betalen.  Met een particilier is het bull .....  eigenlijk zou ELKE internet verkoop de teruggaveplicht moeten hebben want die particulieren steken zichnogal achter VEEEEEL weg!

-- Bewerkt door winkelcentrum om 7 Jun 2011 23:05 CEST
Bericht 18 van 21
laatste antwoord

Ik heb ook even de geschiedenis van het geschil bekeken en wonder, Paypal heeft NOOIT de verkoper gecontacteerd!

Kwestiegeschiedenis weergeven

6-jun-2011 - PayPal: Email verstuurd naar koper

6-jun-2011 - Koper: Geschil opgewaardeerd tot claim

6-jun-2011 - Koper: Geschil ingediend

25-mei-2011 - PayPal: Email verstuurd naar koper

25-mei-2011 - PayPal: Email verstuurd naar koper

25-mei-2011 - Koper: Geschil ingediend

Ik vraag mij dus af op welke basis Paypal mijn geschil afwijst en zelfs de moeite niet neemt om een mail naar de verkoper te sturen??

Bericht 19 van 21
laatste antwoord

Ik zou Paypal toch nog eens contacteren met de vraag wat ze dan gaan doen met een levering van een item dat niet overeenstemt met wat aangeboden wordt.

Er zijn twee soorten PayPal bescherming voor kopers die met PayPal betalen (Zie de link in post nr 4):

-       Eén voor objecten gekocht op eBay en die betaald zijn als eBay object (waar bescherming is voorzien voor object sterk afwijkend van de beschrijving), en

-       één voor objecten gekocht als goederen buiten eBay (GEEN bescherming voor object sterk afwijkend van de beschrijving). PayPal heeft de klacht hier behandeld volgens het beleid inzake klachten van kopers, dit is voor goederen gekocht buiten eBay.

En dit staat los van de wettelijke verplichtingen van particuliere of zakelijke verkopers.

mvg

_____hughwitte________________
Bericht 20 van 21
laatste antwoord