op 11-01-2012 15:32
Hallo,
Ik heb onlangs een koptelefoon gekocht op ebay.
Bij de objectbeschrijving stonden foto's van de echte doos en echte koptelefoon, de koptelefoon die ik ontvangde was echter een vervalsing. Wat kan ik best doen? Een claim aangaan bij Paypal?
Danku.
op 12-01-2012 19:27
Ik dacht dat het van die verkoper in Nederland was,is nog maar 2 maand bezig en uit zijn feedback kan je al zien dat er iets niet in orde is met zijn produkten.
Pay pal vraagt een bewijs ,in de vakhandel willen ze dat wel mondeling geven,maar voor een schriftelijk bewijs moet dat object naar de hoofdzetel worden gezonden.Dus dat duurt veel te lang
In uw geval zou ik foto's nemen van het ontvangen object tesamen met de afbeelding op ebay en de feedback van die verkoper.
Veel kans dat je gelijk krijgt.
Je hebt een terugbetaling van de helft aanvaard,dus is waarschijnlijk de kous af.
Naar China verzenden was helemaal geen optie,die verzendkosten zijn torenhoog en jij hebt met die Chinees toch geen zaken gedaan.
Voor hogere bedragen raad ik aan naar de politie te stappen,of rechtstreeks met het merk contact op te nemen.
In uw geval is de schade relatief beperkt gebleven,maar meer dan een neutrale feedback zou ik niet geven.Iets in de aard van:
NIET CONFORM ITEM,50% TERUGBETALING ONTVANGEN
Persoonlijk zou ik rood geven ,omdat voor mij zulke praktijken helemaal niet kunnen.
Denk niet dat die nog lang zal aktief met dat account,maar dan start die wel opnieuw onder een andere naam.
Pas in de toekomst op met het kopen van dergelijke items bij beginnende verkopers.Zeker als ze meerdere identieke items verkopen .
op 12-01-2012 21:25
op 13-01-2012 14:52
Op de website van dat merk staan een aantal verkopers van illegale items en een meldpunt
legal@monstercable.com
Ik zou daar een mail naar verzenden want dat bedrijf neemt blijkbaar de zaken erg serieus op en stelt vervolgingen in.