annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

onterecht geschil

Ik heb op 26/03/10 een broekje van Burberry gewonnen voor 5euro. Blijkbaar vond de verkoopster dat belachelijk weinig. Ze heeft me tot 30/03/10 gegeven om te betalen, das 4d en er ging een weekend tussen. Ik heb de betaling uitgevoerd op 30/03/10. Maar ondertussen had ze al een geschil geopend. Ik heb dan 10d gewacht op het voorwerp en nu krijg ik een mail dat het geschil gesloten is, toch staat die op mijn profiel. Ze stuurt het geld terug. Het broekje intereseeert me al lang niet meer maar wel dat negatieve geschil op mijn profiel. Kreeg bericht van ebay dat ik daar in de toekomst mogelijks last mee kan krijgen. Hoe kan ik dit verwijderen? Heb geprobeerd via mail (geschil intrekken), maar daar vragen ze objectnummer en dat wordt geweigerd omdat de bieding afgelopen is, natuurlijk is die afgelopen, was zelfs reeds betaald. Hoe kan ik dit oplossen?? graag jullie creatieve reacties.
Bericht 1 van 11
laatste antwoord
10 ANTWOORDEN 10

onterecht geschil

Open zelf een geschil tegen die verkoper, met als reden weigering te leveren ! Je kan ook negatieve feedback geven, de verkoper kan er geen terug geven.
En van dat gesloten geschil ga je geen last hebben, als het bij dat ene geschil blijft is dat geen probleem.

m.

m.
Bericht 2 van 11
laatste antwoord

onterecht geschil

Ze is wel een gulden regel, als je koopt, betaal dan onmiddellijk.

Nogal vaak heeft m'n echtgenote ook iets spotgoedkoop vast en dan betaald ze onmiddelijk. Zodat de verkoper niet de tijd krijgt om na te denken of om oneerlijk te handelen.

Ikzelf heb trouwens ook graag als iemand iets koopt, vooral bij NU KOPEN dat je onmiddellijk betaald.

Ik begrijp het vaak echt niet dat iemand NU KOPEN klikt en het duurt dan nog weken tot ze betalen.
Bericht 3 van 11
laatste antwoord

onterecht geschil

Momenteel mag een verkoper na 4 dagen een geschil starten wegens niet betaling.
Persoonlijk vind ik dat wat snel en heb meeeeeeer geduld!
Als je iets spotgoedkoop vindt,betaal je best onmiddellijk,dan staat dat op de rekening na 4 dagen,zelfs met een weekend.
Waarom heb je geen bezwaar aangetekend bij ebay?Vermits ze de betaling ontvangen heeft binnen de periode die vooraf ging aan het sluiten van een geschil.
Bericht 4 van 11
laatste antwoord

onterecht geschil

Trouwens je hebt dat broekje gekocht op 21 maart,en niet op 26 maart zoals je hier vermeldt, en volgens jou betaalt op 30 maart .Dus op 2 april waarschijnlijk ontvangen.
Vandaar natuurlijk die aantekening van ebay.Volgens mij heeft ze je dus 9 dagen gegeven om te betalen.
Je moet hier geen verkeerde informatie geven hé.
Bericht 5 van 11
laatste antwoord

onterecht geschil

Dus is dat geld waarschijnlijk toegekomen NA sluiten van het geschil,en kan je niets meer doen,
Je kan de verkoper ook geen neg. meer geven,vermits je niet hebt betaald binnen de voorziene termijn.
De verkoper heeft dan correct gehandeld en je geld teruggestort,vermits die geen enkele verplichting meer heeft
tegenover jou.
Als je dat nogmaals doet,heb je 2 aantekeningen en wordt je inderdaad geschorst.
De enige creatieve oplossing is om in het vervolg sneller te betalen en geen 10 dagen te wachten.
Bericht 6 van 11
laatste antwoord

onterecht geschil

4 dagen vind ik persoonlijk ook veel te vlug om een geschil te starten.

maar als verkoper merk ik toch een algemene laksheid van kopers die erg lang wachten.

vooral ook met goederen die afgehaald moeten worden.

als een artikel verkocht is stuur ik onmiddellijk de gegevens en m'n telefoonnummer en vraag beleefd of ze me kunnen opbellen om af te halen.

vaak duurt dit weken tot je iets hoort.

vandaar, klanten moeten leren stipter zijn, KOPEN = onmiddellijk betalen. Je gaat toch ook niet naar de beenhouwer en zegt, ik koop 2 biefstukken maar zal er wel eens om komen en betaal pas na 2 weken.
Bericht 7 van 11
laatste antwoord

onterecht geschil

Om te proberen uw aantekening te laten verwijderen:

Hebt u betaald per bankoverschrijving? Dan hebt u geen e-mail van een online betalingsdienst om voor te leggen als bewijs van betaling. Misschien dat u dan best per fax of per post bezwaar aantekent met als bijlage het bankuittreksel dat uw tijdige betaling bewijst.

Zie:
Bezwaar maken tegen onbetaalde objecten
http://pages.benl.ebay.be/help/buy/appeal-unpaid-item.html

Hier geeft eBay nog maar eens een argument om als koper met PayPal te betalen.

In het geval u toch na het sluiten van het geschil betaald hebt en dit uw eerste aantekening is zou ik toch proberen deze aantekening te laten verwijderen via bovenstaande weg. eBay verwijdert normaal (“as a courtesy”, zoals ze zelf zeggen) een eerste aantekening van nieuwe (dit laatste is hier wel niet het geval) kopers bij bezwaar. U kunt het volgende zinnetje uit de aanbieding, dat tegen de eBay regels is, er ook bijplakken, als indicatie dat de verkoper niet geïnteresseerd is om de koop af te ronden bij deze lage prijs = startprijs:
“je me résèrve le droit d'annulé la vente si le prix final ne me conviens pas".

Bericht 8 van 11
laatste antwoord

onterecht geschil

Ja ebay kan die aantekening verwijderen op die manier EN dan kan de koper je toch nog een negatieve feedback geven.
Ik vind dat je tijd genoeg hebt om binnen het geschil te betalen,zeker bij binnenlandse transacties.
Heb dit voorgehad.
Sluit het geschil,krijg commissie terug ,bied het object opnieuw aan met NU kopen,wordt onmiddellijk verkocht en betaald met PAY PAL.
De andere dag krijg ik de betaling binnen van de eerste koper.Heb die onmiddellijk terug overgeschreven.
Koper tekent bezwaar aan bij ebay.
Resultaat: negatieve feedback en heb op die manier 2x commissie betaald.
Bericht 9 van 11
laatste antwoord

onterecht geschil

In dit geval had de verkoper iets in de aanbieding geplaatst wat tegen de ebayregels is.
Maar meestal vraagt de verkoper dan onmiddellijk om de koop ongedaan te maken,deze verkoper heeft de koper 9 dagen de tijd gegeven om te betalen,wat erg eigenaardig is als je niet zou willen verkopen.

Dit aangehaalde achterpoortje wordt dikwijls misbruikt om alzo schorsing te ontlopen door geroutineerde kopers ,die de regels perfect kennen.En blijven zo actief op ebay.
Als verkoper heb je helemaal geen zicht meer op het betalingsgedrag van kopers.
Dit is niet bedoeld voor de vraagsteller,want die kende dat achterpoortje niet!!!!!
Bericht 10 van 11
laatste antwoord