annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

paypal kosten doorreken naar koper

Ik weet dat dit niet mag. Nu probeert een verkoper dit bij mij te doen. Het gaat om een klein bedrag, maar het gaat mij om het principe. Weet er iemand waar ik dit artikel over het niet toelaten van doorrekenen van die kosten kan vinden? Heb al gezocht maar vindt het zo snel niet. Liefst had ik deze tekst gevonden in engels of spaans, zodat ik dit aan de verkoper kan doorsturen.

Alvast bedankt.
Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

paypal kosten doorreken naar koper

http://pages.ebay.com/help/policies/listing-surcharges.html

AUB, link naar de ebay.com site


Photobucket - Video and Image Hosting



Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 2 van 4
laatste antwoord

paypal kosten doorreken naar koper

e-user2
Community-lid
eBay gebruikers mogen dus geen extra kosten aanrekenen voor het gebruik van een betalingssysteem, inclusief Paypal.

Bij betalingen via bankrekeningen is het perfect mogelijk dat de ontvanger bepaalt dat een te ontvangen bedrag dient toe te komen zonder enige afhouding maw de betaler moet alle bankkosten dragen.

Als een verkoper bij een aanbod vermeldde dat bij betaling via om het even welke bankverrichting (Paypal is toch een Europese bank?) de koper alle bankkosten dient te dragen dan zie ik niet in waar dit een inbreuk zou betekenen op de eBay voorwaarden. De verkoper rekent technisch niets extra aan. De koper draagt alle bankkosten net zoals deze mogelijkheid bestaat bij overschrijvingen tussen om rekeningen bij om het even welke bank. -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 3 van 4
laatste antwoord

paypal kosten doorreken naar koper

@e-user

Mooi, maar hoe ga je dat regelen in de praktijk ?

Paypal voorziet nergens 'als bank' de mogelijkheid om de kosten op de koper te verhalen.

En - bij mijn weten althans, dus corrigeer me als ik fout ben - is dat zo voor alle creditcardverwerkingssystemen, onafhankelijke of onder de koepel van een bankorganisatie.





Bericht 4 van 4
laatste antwoord