annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

wat zou jij doen in mijn geval?

mrrizzla
Community-lid
2 weken kocht ik een lp vanuit Engeland, deze was beschreven als in zeer goede staat. Toen deze aankwam bleek het niet zo te zijn; kaft was langs de kanten volledig gescheurd en de plaat zelf was praktisch onspeelbaar (krassen en blijft hangen).
Toen ik de verkoper hieropaansprak, lachte hij me weg.
Daarop besloot ik een claim in te dienen via paypal. Ik werd in mijn gelijk gesteld en als ik de plaat terugstuur moet de koper mij terugbetalen.
Dit moet aangetekend gebeuren en zal me zo'n 12euro kosten, het totaal dat moet terugbetaald worden is zo'n 13£, dus..
Als ik de plaat gewoon opstuur en de verkoper zegt dat hij ze niet heeft aangekregen ( wat ik verwacht als ik dit doe) ben ik nog 6euro extra kwijt..
dus daarom mijn vraag: wat zou jij doen in mijn geval...
Bericht 1 van 3
laatste antwoord
2 ANTWOORDEN 2

wat zou jij doen in mijn geval?

Er zal niets anders opzitten dan de plaat aangetekend terugzenden.
Pay pal doet anders geen terugbetaling.
Ik zou die na mijn terugbetaling wel een rode bol geven,.

Aangezien het over een klein bedrag gaat zou ik,als verkoper, voorstellen om het object te houden en een terugbetaling te doen,met een kapotte plaat kan je niets doen .
Alleen de post wordt hier rijker van.
Bericht 2 van 3
laatste antwoord

wat zou jij doen in mijn geval?

e-user2
Community-lid
Jij hebt die lp te goeder trouw aangekocht afgaande op wat de aanbieder ervan vermeldde over de toestand.

Door de slechte staat van de lp die totaal anders is dan wat die aanbieder opgaf gaat het hier dus niet over een afzien van een aankoop zoals je dat kan bij een professionele verkoper.

Ik zou vooreerst contact opnemen met de uitgever van je creditcard (als dat was waarmee je paypal vereffende) en hen vragen of je gelet de omstandigheden (je betaalde voor iets dat TOTAAL afwijkt van wat aangeboden werd en waarvoor je betaalde) deze betaling kan laten annuleren.

Als je een bevestigend antwoord krijgt van je creditkaartmaatschappij (wat vermoedelijk je bank zelf zal zijn) dan de verkoper mailen dat je niet akkoord kan gaan met wat die leverde omdat wat je toegezonden kreeg TOTAAL afwijkt van wat aangeboden werd (vermeld alle gebreken zoals de staat van de hoes en de staat van de lp zelf met alle mankementen zoals de onmogelijkheid deze te kunnen afspelen). Vraag aan je verkoper je het bedrag dat nodig is om de lp aangetekend op te sturen over te maken en dat je daarna de lp zal terugsturen. Vermeld bijkomend dat indien deze terugzendingskosten niet verricht worden dat je de paypal betaling aan hem/haar laat annuleren door je creditkaartmaatschappij voor de reden ... (vb levering van een lp die totaal afwijkt van wat aangeboden werd en waarvoor je betaalde). Vermeld bijkomstig dat je bij niet regeling van de aangetekende terugzendkost je die lp ter beschikking houdt van die verkoper. -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 3 van 3
laatste antwoord