annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ebay is oppermachtig

Hallo

Ik verkoop al jaren regelmatig op Ebay zonder al te veel problemen . Ik heb een tijd een winkel gehad , en daarvoor een zakelijk account genomen omdat het anders allemaal veel te duur is .
Nu heb ik alles wat afgebouwd en wil ik terug naar mijn particulier account overstappen , maar Ebay weigert dit , zegt dat het niet kan .
DIT ONDANKS HET FEIT DAT OP DE WEBPAGINA VOOR HET AANPASSEN VAN JE ACCOUNT DUIDELIJK EN ONDUBBELZINNIG VERMELD WORDT DAT JE je ACCOUNT TEN ALLEN TIJDE TERUG KAN AANPASSEN

Mail ik hiervoor naar Ebay , dan krijg ik een lakoniek sorry , het gaat niet . Foutje in onze website , we gaan dat aanpassen , als je terug een particulier account wil , open dan maar een nieuw .

Nu interesseert het me niet zoveel meer , ik ben aan't overschakelen naar andere veilingsites welke een stuk goedkoper en verkoopsvriendelijker zijn dan Ebay , maar het gaat me om het principe.

Kan ik hier iets tegen doen ?

Mvg , Willy
Bericht 1 van 32
laatste antwoord
31 ANTWOORDEN 31

Ebay is oppermachtig

Ik begrijp het niet zo goed?
Je had een zakelijk account geopend omdat het je anders te duur werd om te verkopen op ebay?

Ben je dan geen zelfstandige?

Photobucket - Video and Image Hosting

Bericht 2 van 32
laatste antwoord

Ebay is oppermachtig

Een zakelijk account betekent niet perse dat je een BTW nr moet hebben of dat je zelfstandige moet zijn .
Het is alleen dat vanaf een bepaalde verkoopshoeveelheid men ( Ebay ) wel naar een zakelijk account moet overstappen , omdat bepaalde zaken zoals een topwinkel ed niet toegankelijk zijn voor particuliere verkopers .
Persoonlijk denk ik eerder dat het een aanloop is tot latere controles door de fiscus , maar goed .
Nu heb ik mijn verzameling speelkaarten ( vele duizenden stuks ) verkocht , mijn winkel is terug gesloten , en ik wil alleen van tijd tot tijd nog eens iets verkopen, .
Maw , ik wil terug naar mijn gewoon particulier account van vroeger , en dat wordt dus door Ebay , in flagrante tegenspraak met hun eigen beweringen , geweigerd
Bericht 3 van 32
laatste antwoord

Ebay is oppermachtig

Ik denk dat je je account kan veranderen door contact op te nemen met Customer Support.

m.

m.
Bericht 4 van 32
laatste antwoord

Ebay is oppermachtig

Bij custom support zegt men , heel beleefd weliswaar , dat ik de boom inkan
Bericht 5 van 32
laatste antwoord

Ebay is oppermachtig

Ik heb nog niet zo lang geleden mijn zakelijk account omgezet naar een privé account. Zonder enig probleem.

Om uw accounttype te wijzigen van zakelijk naar particulier:
1. Ga naar Mijn eBay.
2. Klik op de link Bedrijfsgegevens onder de hoofding Mijn account.
3. Klik op de link Bewerken naast Accounttype.
4. Selecteer de optie Particuliere account op de pagina Accounttype wijzigen en klik vervolgens op Doorgaan.

Daarna volgen instructies wat u verder nog moet doen.

Nemo me cohabitat inpuntem

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 6 van 32
laatste antwoord

Ebay is oppermachtig

@ mcoveliers: Een zakelijk account betekent niet perse dat je een BTW nr moet hebben of dat je zelfstandige moet zijn .

Pardon??? Welke volkswijsheid hoort hierbij?

Lees aub volgende link eens:
Zakelijk verkoper

Het is alleen dat vanaf een bepaalde verkoopshoeveelheid men ( Ebay ) wel naar een zakelijk account moet overstappen , omdat bepaalde zaken zoals een topwinkel ed niet toegankelijk zijn voor particuliere verkopers .
Dit al een even grote fout die je in je denkproces maakt!

Je hanteert hier wel erg persoonlijke interpretaties van de realiteit hoor!

- Het is inderdaad zo dat zakelijke verkopers (= bedrijven = met een BTW-nummer!) misschien betere plaatsingskosten hebben, dat zal ik niet ontkennen.
Ebay presenteert echter nergens dat particuliere verkopers ( geen bedrijf = geen BTW-nummer) die hun heel grote collectie willen verkopen van het statuut van 'zakelijk verkoper' mogen misbruik maken om goedkopere ebay-kosten te scoren.

- u beseft toch dat u nog grotere risico's loopt dan de frauderende zelfstandige verkoper die zich hier inschrijft als particulier om zo ietske in't 'zwart' te kunnen slijten?
U komt immers op de lijst terecht van zakelijke klanten van ebay die hun plaatsingskosten BTW-vrij kregen en deze dienen te betalen in België...

Nu, ik weet dat je helaas niet de enige bent die dit achterpoortje (al dan niet bewust) hanteerde om aan de kosten te ontkomen maar ik zou vooral voorzichtig zijn met het verspreiden van foutieve informatie op het forum.
Nieuwe ebayers die op zoek zijn naar info zouden zich wel eens kunnen spiegelen aan uw foute informatie en later "nietsvermoedend" tegen de lamp lopen...

Bericht 7 van 32
laatste antwoord

Ebay is oppermachtig

oei, allemaal strepekes, da's dus zo goed als onleesbaar zeker? Ik zal't es opnief posten...

@ mcoveliers: Een zakelijk account betekent niet perse dat je een BTW nr moet hebben of dat je zelfstandige moet zijn .

Pardon??? Welke volkswijsheid hoort hierbij?

Lees aub volgende link eens:
[http://pages.benl.ebay.be/help/sell/business/businessinformation.html]Zakelijk verkoper[/url]

Dit al een even grote fout die je in je denkproces maakt!

Je hanteert hier wel erg persoonlijke interpretaties van de realiteit hoor!

- Het is inderdaad zo dat zakelijke verkopers (= bedrijven = met een BTW-nummer!) misschien betere plaatsingskosten hebben, dat zal ik niet ontkennen.
Ebay presenteert echter nergens dat particuliere verkopers ( geen bedrijf = geen BTW-nummer) die hun heel grote collectie willen verkopen van het statuut van 'zakelijk verkoper' mogen misbruik maken om goedkopere ebay-kosten te scoren.

- u beseft toch dat u nog grotere risico's loopt dan de frauderende zelfstandige verkoper die zich hier inschrijft als particulier om zo ietske in't 'zwart' te kunnen slijten?
U komt immers op de lijst terecht van zakelijke klanten van ebay die hun plaatsingskosten BTW-vrij kregen en deze dienen te betalen in België...

Nu, ik weet dat je helaas niet de enige bent die dit achterpoortje (al dan niet bewust) hanteerde om aan de kosten te ontkomen maar ik zou vooral voorzichtig zijn met het verspreiden van foutieve informatie op het forum.
Nieuwe ebayers die op zoek zijn naar info zouden zich wel eens kunnen spiegelen aan uw foute informatie en later "nietsvermoedend" tegen de lamp lopen...

Bericht 8 van 32
laatste antwoord

Ebay is oppermachtig

Hier leesde tegenwoordig nogal stoten zunne.

zucht...

Als je je inschrijft als professioneel verkoper dien je toch een BTW nummer in te vullen? Dan vraag ik mij toch af wat meneer Coveliers daar heeft ingevuld hoor.

Ebay.be zou beter eens het voorbeeld van eBay.fr gaan volgen. Daar kom je er niet in als zakelijk verkoper zonder dat eerst al je zakelijke gegevens geverifieerd zijn.

nogmaals zucht...

't is door zulke pipo's zoals de OP dat alles hier hoelanger hoemeer naar de testikels wordt geholpen...

zucht...

Photobucket
Bericht 9 van 32
laatste antwoord

Ebay is oppermachtig

Ik krijg dus allerhande reakties over het wel niet mogen hebben van een zakelijk account , maar daar kan je tot het einde der tijden over discussieren en het geeft uiteindelijk dus geen antwoord op mijn primaire vraag , waarom Ebay weigert om mijn zakelijk account terug te zetten naar een particulier .
Bericht 10 van 32
laatste antwoord