oei, allemaal strepekes, da's dus zo goed als onleesbaar zeker? Ik zal't es opnief posten...
@ mcoveliers:
Een zakelijk account betekent niet perse dat je een BTW nr moet hebben of dat je zelfstandige moet zijn .
Pardon??? Welke volkswijsheid hoort hierbij?
Lees aub volgende link eens:
[http://pages.benl.ebay.be/help/sell/business/businessinformation.html]Zakelijk verkoper[/url]
Het is alleen dat vanaf een bepaalde verkoopshoeveelheid men ( Ebay ) wel naar een zakelijk account moet overstappen , omdat bepaalde zaken zoals een topwinkel ed niet toegankelijk zijn voor particuliere verkopers .
Dit al een even grote fout die je in je denkproces maakt!
Je hanteert hier wel erg persoonlijke interpretaties van de realiteit hoor!
- Het is inderdaad zo dat zakelijke verkopers (= bedrijven = met een BTW-nummer!) misschien betere plaatsingskosten hebben, dat zal ik niet ontkennen.
Ebay presenteert echter nergens dat particuliere verkopers ( geen bedrijf = geen BTW-nummer) die hun heel grote collectie willen verkopen van het statuut van 'zakelijk verkoper' mogen misbruik maken om goedkopere ebay-kosten te scoren.
- u beseft toch dat u nog grotere risico's loopt dan de frauderende zelfstandige verkoper die zich hier inschrijft als particulier om zo ietske in't 'zwart' te kunnen slijten?
U komt immers op de lijst terecht van zakelijke klanten van ebay die hun plaatsingskosten BTW-vrij kregen en deze dienen te betalen in België...
Nu, ik weet dat je helaas niet de enige bent die dit achterpoortje (al dan niet bewust) hanteerde om aan de kosten te ontkomen maar ik zou vooral voorzichtig zijn met het verspreiden van foutieve informatie op het forum.
Nieuwe ebayers die op zoek zijn naar info zouden zich wel eens kunnen spiegelen aan uw foute informatie en later "nietsvermoedend" tegen de lamp lopen...