annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

FRAUDE : Massale oplichterij met tennis rackets

Ik heb een grote illegale praktijk ontdekt op ebay, helaas een paar dagen te laat.

Ik ben een goede tennisspeler en was op zoek naar een specifiek tennis racket. De babolat aero pro drive cortex.

Dit racket kost in Belgie 190 euro als je het in de winkel koopt. Op ebay vond ik er veel goedkopere van ongeveer 60 a 70 euro. Ik ging er vanuit dat de verkoper er niet mee kon spelen omdat hij type racket hem niet lag. Dat kan bvb leiden tot een tenniselleboog.

Ik zag een mooi product, er stond in de beschrijving nog bij " goedkoopste aero pro op ebay"

Er waren massa's biedingen, maar ik won hem voor 80 euro.

De verkoper vroeg me 3 minuten na het bod om de transactie af te ronden.
Ik vulde het betalingsformulier in en het was geregeld. Hij mailde mij onmiddellijk terug en zei dat ik te weinig verzendkosten had betaald, maar dit was niet zo en ik meldde hem dat. Toen zei hij van "ahzo ik zie dat ik me vergist heb"

Ik denk dat hij mij 2 keer de verzendkosten wilde laten opsturen.
Na de betaling verplichtte hij mij om eerst positieve feedback te geven, daarna zou hij het pas opsturen.

Ik ben nieuw op ebay, maar ik weet nu pas dat hij me hier heeft opgelicht.

Uiteindelijk mijn punt, er staan videos op youtube over fraude met dit specifieke racket. Omdat het origineel zo duur is wordt er veel fake aangemaakt. Het origineel kun je nergens voor minder dan 160 euro krijgen.

Ik vond dit artikel over hoe je de verschillen kunt opsporen, echt hoogstaande oplichterij is het.

http://www.regentville.com/2009/09/fake-babolat-aero-pro-drive-tennis.html

De kleine verschillen zijn prachtig geillustreerd.

De verkoper wilt nog veel meer rackets verkopen, maar ik heb nu in de gaten dat hij mij probeert op te lichten. Hij kan onbeperkt leveren zegt hij, waardoor ik hem link aan illegale massaproductie in China

Ik verwacht het racket morgen of overmorgen en ik kan via bovenstaand artikel binnen 10s zien of het racket fake is of niet.

Ik verwacht 100% zeker een fake versie. Wat doe ik als het aankomt? Ik heb betaald met paypal.
Bericht 1 van 16
laatste antwoord
15 ANTWOORDEN 15

En nog iets belangrijk,je moet bewijzen dat het fake is.
Het volstaat niet dat een erkende leverancier zegt dat het namaak is,het moet op papier .
Ik betwijfel of een erkende dealer dat schriftelijk wil bevestigen.Dus verzenden naar de fabricant,op uw kosten,terugzenden op uw kosten...Ondertussen is de termijn van paypal overschreden.
Als de verkoper het object wil terugnemen,zit je enkel met de verzendkosten.Maar als de verkoper beweert dat het geen fake betreft,moet jij paypal de schriftelijke bewijzen leveren.
Misschien dat paypal soepeler reageert als er massaal klachten tegen deze verkoper zijn,anders kom je van een kale reis terug.
Het beste in jouw geval is dat je het object niet ontvangt,dan krijg je terugbetaling.
Bericht 11 van 16
laatste antwoord

Ik heb hem gemaild over mijn twijfels bij de echtheid en ik heb er ook duidelijk bij gezet dat ik er mee verder ga als het fake is.

Hij blijft voet bij stuk houden over de echtheid ervan en hij beweert dat het eergisteren is opgestuurd. Kan ik nagaan of hij dat ook daadwerkelijk gedaan heeft?

Ik heb een artikel gevonden met daarin 10 foto's van kleine details waar ik op moet letten.

Als de T van "babolat" bvb niet in het racket frame is gedrukt is het namaak.
Ik ben van plan om er zelf foto's van de maken en die als bewijsmateriaal te gebruiken.

Zijn er nog addertjes onder het gras waar ik voor moet opletten? Dit is een sluwe vos. Hij heeft me gedwongen tot feedback voor de verzending en hij heeft geprobeerd om 2 keer transferkosten aan te rekenen.

Ik vertrouw hem voor geen haar en hoop dat ik hier snel op een rechtvaardige manier uit kom
Bericht 12 van 16
laatste antwoord

en nogmaals @ siemenpoes

Als het item hier morgen aankomt, of laat ons zeggen ten laatste maandag en ik zie dat het om fake gaat (99% zeker van). Dan moet ik voor het indienen van mijn klacht toch niet wachten tot hij het terug heeft of niet?

Op die manier kan hij wel makkelijk aan zijn 45 dagen komen idd
Bericht 13 van 16
laatste antwoord

Hij heeft me gedwongen tot feedback voor de verzending en hij heeft geprobeerd om 2 keer transferkosten aan te rekenen.

Hoe kan iemand u in godsnaam DWINGEN om feedback te geven?
Feedback geven doet men pas na ontvangst en controle van het gekochte object en zelfs dan is dat helemaal niet verplicht. Niemand HOEFT feedback te geven, dat gebeurt allemaal vrijwillig.

U kunt meteen een geschil indienen als u ziet dat het om namaak gaat, daarna moet u het opsturen met een ONLINE op te volgen verzendservice met ontvangstbevestiging (dat is héél belangrijk) en wachten tot het artikel terug is bij de verkoper.
PayPal houdt het geld bij de verkoper "on hold" als er tenminste geld staat op zijn PayPal account.

Er is ook een andere, minder nette manier om uw geld terug te krijgen maar dat kan ik hier niet opschrijven. U kunt dat misschien zelf bedenken?

Nemo me cohabitat inpuntem

Bericht 14 van 16
laatste antwoord

Er is ook een andere, minder nette manier om uw geld terug te krijgen maar dat kan ik hier niet opschrijven. U kunt dat misschien zelf bedenken?

Als u die andere, minder nette manier verkiest dan bespaart u tenminste nog de kosten van het terugsturen. Terugsturen moet u namelijk op eigen kosten.

(was nog even wat vergeten :-))

Bericht 15 van 16
laatste antwoord

Joaquin

Dit is het eerste object (en misschien ook het laatste) dat ik op ebay koop. Ik ken de gang van zaken niet.
Na het vervallen van de deadline heeft hij me gemaild met de instructies rond betalen waarbij hij eerst beweerde dat ik maar de helft van de transferkosten had betaald. Dat deed hij omdat hij hoopte da ik ze opnieuw zou ingeven zodat hij er dubbel aan verdiende.

Meteen daarna excuseerde hij zich en mailde hij " Oke ik zie dat ik me vergist heb. Stuur mij eerst mijn positieve feedback en als je dat gedaan heb stuur ik het op. Dat is de normale gang van zaken "

Ik had niet in de gaten dat hij me hier buitenspel heeft gezet en toen ik het door had heb ik de crew gebeld. Ik ging er vanuit dat je feedback kon wijzigen en dat hij mij nooit valse instructies zou mailen aangezien de ebay crew dit kan controleren

Wat je bedoelt met die andere manier om het geschil te winnen weet ik niet maar ik ga er wel via een hogere instantie mee verder als hij me oplicht en dat heb ik hem ook gemaild
Bericht 16 van 16
laatste antwoord