annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Full Buyer Protection, inderdaad ...

Hallo,



ik moet even mijn hart luchten. Twee maand terug verkocht ik een oude mac van 22 jaar oud, ondertussen is dit een verzamelobject geworden. Ik stuur nog een mailtje na, wanneer ik via het trackingsysteem zag dat het pak was aangekomen. Pas één maand later krijg ik reactie, niet zomaar via een mail, maar via Paypal, er is een case geopend. Ik lees na in de regels van het Ebaybeleid en zie eigenlijk dat men eerst de verkoper dient te contacteren en wanneer die niet reageert of het niet helpt, om dan een case te starten. Was bij mij nooit gebeurd. Eén maand later na ontvangst,...



Ik kan best begrijpen dat Ebay toelaat om dit tot 45 dagen te doen, maar mij lijkt correcter om als criterium X dagen na ontvangst van te maken.



Ik wacht negen dagen om video of foto's te krijgen van het kapotte ding (diskettes wou hij wel houden, hij stelde 50% refund voor, wat ik wel zou overwogen hebben mits echt bewijs, en sneller signaleren van hem, maar dat was niet het geval)(wel openstaan om toe te geven,  en in eigen zak te kijken, maar dan wel mist communicatie en bewijs) Ik heb nog steeds geen bewijs gekregen (en dat terwijl de verkoper wordt geacht binnen 7 dagen te antwoorden, op een koper staat blijkbaar geen ultimatum). Ik laat het dan over aan Paypal. Intussen wachten zij nog op antwoord van de koper, lees ik elke dag. Ook daar geen antwoord.



Zonet een mail van Paypal die als beslissing heeft genomen dat de koper mij binnen 10 dagen het pakje moet terugsturen en dat dan een full refund moet wel gebeurd zijn (nu kan ik alleen maar hopen dat hij tegen dan ook niet reageert, net zoals de voorbije twee maand, op één bewuste dag na ....)



Ik vind dat heel gemakkelijk: sterk vermoedelijk heeft Paypal nog niets van bewijzen ontvangen, toch de koper steunend, en ook niet naar mij echt geluisterd, noch screenshots van de koper zijn feedback aan iemand anders (ook eenzelfde type mac en daar een negatief gegeven, net toevallig ook aan klavier. Kan zijn, maar toch vreemd. Is dat onderzocht, vraag ik mij af?



Ik vind ook wel, gezien het de verkoper is die eigenlijk de Buyer Protection betaalt, via Paypal, wat al niet goedkoop is, de verkoper ook een beetje mag aanhoord worden en ook wel enkele verplichtingen aan de koper mag opleggen (tijdig antwoorden, en controle op het feit dat vorige correspondentie misliep).



Ik heb nu gewoon de indruk dat die Protection een automatisme is: gewoon full payment back door verkoper, en terugzenden door koper. Zo is het ganse proces teruggedraaid.



Ik besluit dan maar om niet meer te verkopen op Ebay, enkel nog te kopen. Had ik al bij de verkoop op Kapaza, daar tevreden klanten, maar ook vele kopers die niet reageerden, zo dacht ik dat te vermijden bij Ebay.



Ik ben nu wel een beetje ontmoedigd

Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

Full Buyer Protection, inderdaad ...

Misschien toch wel een tip voor het verkopen van elecronische apparatuur: neem steeds een foto van het artikelnummer van het artikel dat je verkoopt.
Voor het zelfde geld heeft de koper wel degelijk van die eerste verkoper een defect apparaat gekocht en wil hij dit nu naar jou sturen om zo zijn geld van de eerste aankoop te kunnen recupereren!




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 2 van 4
laatste antwoord

Full Buyer Protection, inderdaad ...

Dank voor de tip.



Is eigenlijk gebeurd, namelijk met de foto's van de aanbieding zelf.



Maar om zich volledig gans in te dekken, zou men niet enkel foto's moeten nemen, maar ook filmen, totdat het gans zelfs in de doos zit



(en vanaf nu overdrijf ik even: en dan moet men nog willen geloven je zo geen 10 toestellen staan hebt en dat diezelfde doos naar het postgebouw is gegaan, ik wens multiverkopers succes;-).



Jammer dat men precies die andere verkoper niet heeft onderzocht.

Bericht 3 van 4
laatste antwoord

Full Buyer Protection, inderdaad ...

e-user2
Community-lid


Apple 1 computer verkocht voor $212,267 in London



http://acn.liveauctioneers.com/index.php/auctions/auction-results/3566-apple-1-computer-auctioned-for-212267-in-london#ixzz168yWTN3U


-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 4 van 4
laatste antwoord