annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

verkoper heeft vaste bieder die de prijs opjaagt maar nooit koopt

Het is opvallend dat er een verkoper is die, zodra er iemand een bod uitbrengt op iets, meteen een vaste bieder heeft die constant de prijs opdrijft. Zijn biedactivieit bij deze verkoper is ruim 89 procent. Hij brengt nooit het winnende bod uit maar drijft wel de prijs flink omhoog bij deze verkoper. Bij ebay ziet men er geen graten in, maar het is zo opvallend dat je er niet naast kan kijken. Telt men dan enkel de centen bij ebay of is men zo naief dat men het niet wil zien...

Bericht 1 van 12
laatste antwoord
11 ANTWOORDEN 11

verkoper heeft vaste bieder die de prijs opjaagt maar nooit koopt

Geef dan eens een objectnummer, Inge...




Bericht 2 van 12
laatste antwoord

verkoper heeft vaste bieder die de prijs opjaagt maar nooit koopt

Dit is niet toegelaten, je kan het melden bij eBay, onderaan de objectgegevens van elke aanbieding is er een link om zoiets te melden. Of eBay er iets aandoet is een andere zaak.

-- Bewerkt door mikmak147 om 28 Oct 2010 19:55 CEST


m.
Bericht 3 van 12
laatste antwoord

verkoper heeft vaste bieder die de prijs opjaagt maar nooit koopt

zowiedot
Community-lid

Shill bidding is niet toegestaan, maar eBay doet er weinig aan ...


Onlangs vastgesteld dat een bieder 100% bij een bepaalde verkoper biedingen deed tijdens de laastste 30 dagen, op artikels van uiteenlopende aard.


Op verscheidene was hij de winnende bieder, maar niets te bespeuren in de feedbacks.


Wegblijven van  die aanbiedingen is de boodschap !

Bericht 4 van 12
laatste antwoord

verkoper heeft vaste bieder die de prijs opjaagt maar nooit koopt

martijn@ebay.com
Community-lid

Leden die op hun eigen veiling bieden, willen de prijs opdrijven of doen alsof een object populairder is dan in werkelijkheid het geval is. Ook personen die toegang hebben tot de objectgegevens van de verkoper die niet voor andere leden toegankelijk zijn, kunnen zich schuldig maken aan bieden op eigen veilingen. Het is op eBay verboden om op eigen veilingen te bieden.


Omdat familieleden, huisgenoten en werknemers van verkopers toegang hebben tot objectgegevens die niet voor de rest van de community beschikbaar zijn, mogen zij niet op objecten bieden die door de verkoper worden aangeboden, ook al willen ze het object echt kopen. Familieleden, huisgenoten en werknemers mogen objecten wel van een verkoper kopen zonder te bieden, zoals met Nu kopen. Er is dan geen sprake van bieden op eigen veilingen.


Indien u denkt dat een bepaald lid de prijs kunstmatig opdrijft of het object populairder doet voorkomen dan het is door op zijn eigen veiling te bieden, kunt u dit aan eBay melden. U dient dan de betreffende gebruikersnaam(en) en objectnummers op te geven.

-- Bewerkt door martijn@ebay.com om 29 Oct 2010 16:28 CEST
Met vriendelijke groet,
Martijn
Bericht 5 van 12
laatste antwoord

verkoper heeft vaste bieder die de prijs opjaagt maar nooit koopt

zowiedot
Community-lid

U dient dan de betreffende gebruikersnaam(en) en objectnummers op te geven.


naam van de verkoper is geen probleem, bieder g***n is wel iets anders 😛


 

Bericht 6 van 12
laatste antwoord

verkoper heeft vaste bieder die de prijs opjaagt maar nooit koopt

quasi9522
Community-lid

Ook personen die toegang hebben tot de objectgegevens van de verkoper die niet voor andere leden toegankelijk zijn, kunnen zich schuldig maken aan bieden op eigen veilingen. Het is op eBay verboden om op eigen veilingen te bieden.


 


Hopelijk wordt dan ook "vraag aan de verkoper" mét antwoord dan altijd als extra informatie aan de objectomschrijving toegevoegd.

Bericht 7 van 12
laatste antwoord

verkoper heeft vaste bieder die de prijs opjaagt maar nooit koopt

quasi9522
Community-lid

Je kan dit omzeilen : gewoon je persoonlijk maximumbedrag delen door 2 of 4 en dit gebruiken als maximumbedrag voor dit item.


Ook kijken of de verdachte shillbieder zelf steeds de prijs verhoogt met nieuwe biedingen (dus wanneer je niet -direkt-automatisch wordt overboden maar na een tijdje).


In dit geval kan je snipen....de shilbieders die nooit een item winnen stoppen met shillbieden vlak voor het einde van de veiling : 1/2 uur ervoor = amateur ,10' ervoor =meer ervaren shillbieder die bereid is om ook winnaar te worden.


Mijn truc : bieden van 1€ (om het item mooi op je lijstje in "mijn ebay" te krijgen en dan snipen (bieden in de laatste secondes).

Bericht 8 van 12
laatste antwoord

verkoper heeft vaste bieder die de prijs opjaagt maar nooit koopt

Mijn truc : bieden van 1€ (om het item mooi op je lijstje in "mijn ebay" te krijgen en dan snipen (bieden in de laatste secondes).



Je kan dat item toch gewoon volgen in je volglijst ?


Of direct een snipe plaatsen.




m.
Bericht 9 van 12
laatste antwoord

verkoper heeft vaste bieder die de prijs opjaagt maar nooit koopt

quasi9522
Community-lid

Het is ook een mogelijkheid , doch bij mij komt hij dan terecht bij een hoop items die "mischien interessant zijn".


Wanneer ik beslis om te kopen bied ik ook een laag bedrag om te kijken wie er nog komt bieden (biedgedrag / sterktes van de tegenbieders via feedback) en kan ook mijn maximumbedrag bepalen.

Bericht 10 van 12
laatste antwoord