annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

verkoper heeft vaste bieder die de prijs opjaagt maar nooit koopt

Het is opvallend dat er een verkoper is die, zodra er iemand een bod uitbrengt op iets, meteen een vaste bieder heeft die constant de prijs opdrijft. Zijn biedactivieit bij deze verkoper is ruim 89 procent. Hij brengt nooit het winnende bod uit maar drijft wel de prijs flink omhoog bij deze verkoper. Bij ebay ziet men er geen graten in, maar het is zo opvallend dat je er niet naast kan kijken. Telt men dan enkel de centen bij ebay of is men zo naief dat men het niet wil zien...

Bericht 1 van 12
laatste antwoord
11 ANTWOORDEN 11

Re: verkoper heeft vaste bieder die de prijs opjaagt maar nooit koopt tijdj

speedsterboy1
Community-lid

Omdat familieleden, huisgenoten en werknemers van verkopers toegang hebben tot objectgegevens die niet voor de rest van de community beschikbaar zijn, mogen zij niet op objecten bieden die door de verkoper worden aangeboden, ook al willen ze het object echt kopen. Familieleden, huisgenoten en werknemers mogen objecten wel van een verkoper kopen zonder te bieden, zoals met Nu kopen. Er is dan geen sprake van bieden op eigen veilingen.



Dit heb ik altijd al zo geestig gevonden in de regels van ebay. Als deze situatie zich voordoet dan is het toch logisch dat ebay er zelfs niet aan te pas komt maar dat je rechtstreeks verkoopt.


Of als het toch al op ebay moest staan dan verkoop je het rechtstreeks en zet dan de veiling stop. Ebay geeft je hiervoor zelfs de pap in de mond want één van de keuzemogelijkheden om een veiling te stoppen  is 'het object is niet meer te koop' ]:)

Photobucket

Bericht 11 van 12
laatste antwoord

Re: verkoper heeft vaste bieder die de prijs opjaagt maar nooit koopt tijdj

Ik heb een tijdje geleden kunnen bewijzen dat een verkoper op deze manier tewerk ging aan de hand van 22 verschillende items die hij verkocht. Ik kreeg van Ebay een antwoord...


Daar het om een duitse verkoper gaat kunnen wij hier geen stappen ondernemen. Maar wij medlen dit wel...


MELDEN JUIST NIETS want mijnheer de verkoper verkoopt dagelijks meer dan 200 items op Ebay... stel je voor dat hij ergens anders zou gaan verkopen... al dat geld dat Ebay zou verliezen. Dus doen ze een oogje dicht.



Ik heb de verkoper proberen te hebben door de allerlaatste seconde een item te kopen, maar dan krijg ik direct een mailtje dat het object weg gehaald is. Tenzij de prijs veel hoger is dan verkoopt hij wel.



Wel dankzij dit voorval heb ik mijn mening over de eerlijke verkoopspractijken en Ebay herzien... Als er maar geld te verdienen is kan hier veel.... heel veel

Bericht 12 van 12
laatste antwoord