annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

betaald object nooit aangekregen

gregory_veschuren
Community-lid

Geachte,



Een dag voor ik naar het buitenland vertrok won ik een veiling voor een Iphone4. Er kon enke met paypall betaald worden wat oorspronkelijk geen probleem was.


Toen ik vernam dat er een automatische geschil wegens onbetaald object werd geactiveerd na 4dagen moest ik mijn opties herzien. Want er stond niet genoeg geld op mijn Paypall account. (duurt minstens 3dagen om het op die account te krijgen)



Na communicatie met de vekoper (gevestigd in de UK en met een 98% +fb gebaseerd op meer dan 6000 verschillende kopers) besloot ik het geld over te schrijven naar zijn bankrekenig.


Dat is nu al zeker 10dagen geleden,..



De mogelijkheid is er dat het object nog onderweg is of dat ik dit wel met de verkoper kan oplossen. (hopelijk)


Zo niet, is er dan iets dat ik kan ondernemen?



Dank bij voorbaad,


Gregory


Bericht 1 van 11
laatste antwoord
10 ANTWOORDEN 10

betaald object nooit aangekregen

Een geschil openen wegens niet-betaald object na vier dagen??? Voor zover ik weet kan dat pas na tien dagen vanaf aankoopdatum?

Bericht 2 van 11
laatste antwoord

betaald object nooit aangekregen

Een geschil openen wegens niet-betaald object na vier dagen??? Voor zover ik weet kan dat pas na tien dagen vanaf aankoopdatum. trouwens, een betaling van Belgie naar Engeland duurt sowieso al heel wat langer dan vier dagen... wel een zeer ongeduldig persoontje die verkoper!

Bericht 3 van 11
laatste antwoord

betaald object nooit aangekregen

gregory_veschuren
Community-lid

Ik post u hier de data die ik in een ebay-mail ontving.


van die 10dagen zal niet veel kloppen denk ik. 🙂



mvg,



Eindtijd:27-mrt-12 20:04:26 CEST


Verkoper:deluxe_consumer_electronics


Geopend geschil:zaterdag, 31 mrt 2012 21:05:29 CEST

Bericht 4 van 11
laatste antwoord

betaald object nooit aangekregen

Idd, na vier dagen... bij Ebay.UK gelden weer andere regels zeker??? Nu ja, die verkoper moet toch ook weten dat een koper uit het buitenland niet binnen de 24 uur kan betalen, laat staan dat hij dat geld binnen de paar dagen op zijn rekening heeft? Wat een onzin ... ik zou daarvoor toch eens de klantendienst contacteren want dit vind ik wel serieus met zijn oren getrokken!


Een bankoverschrijving in Belgie duurt soms al een paar dagen, laat staan naar het VK.


Wat mij betreft mocht die zijne rommel houden!

Bericht 5 van 11
laatste antwoord

betaald object nooit aangekregen


Idd, na vier dagen... bij Ebay.UK gelden weer andere regels zeker???


 


Toch niet, ook hier geldt de 4-dagen-regeling!


http://pages.benl.ebay.be/help/buy/questions/unpaid-item.html




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 6 van 11
laatste antwoord

betaald object nooit aangekregen

Maar enfin... dat vind ik er toch wel over gaan... als elke verkoper na 4 dagen een geschil moet openen, dan hebben dadelijk zo'n 99% van alle kopers dat aan hun broek!


Enne... "dagen"... gaat het dan om "kalenderdagen" of "werkdagen", want wat doe je dan met weekends en feestdagen, dan werken de banken niet??


Btw: volgens mijn broer, die enkele maanden geleden ook geld overschreef naar een Brtise rekening, kan het idd een dag of tien duren eer die mens dat geld ter beschikking heeft.

Bericht 7 van 11
laatste antwoord

betaald object nooit aangekregen


als elke verkoper na 4 dagen een geschil moet openen


Een verkoper MOET geen geschil openen, hij KAN het.


En dat is heel wat anders, beste Walesha.


Een koper KAN ook onmiddellijk een geschil openen wegens bv. niet ontvangen object.


De pest is het nieuwe automatische systeem van ebay, waarbij - indien de verkoper er gebruik van wenst te maken - automatisch een geschil wordt geopend door de computer van ebay indien geen paypalbetaling werd geregistreerd binnen de 4 dagen.


Van zodra er een probleemke is met de paypalrekening - wat ook de reden weze - krijg je dit soort absurde toestanden.




Bericht 8 van 11
laatste antwoord

betaald object nooit aangekregen

@supergiftman,


Dadelijk een aanval op een trefwoord??? Het had moeten zijn: "indien elke verkoper na 4 dagen een geschil moeSt openen" maar aangezien je hier je posting niet meer kan verbeteren...


Moet, moest, zou... ik heb niet gezegd of laten uitschijnen dat het een verplichting zou zijn enne... typen met drie gebroken vingers is niet eenvoudig!

Bericht 9 van 11
laatste antwoord

betaald object nooit aangekregen


Dadelijk een aanval op een trefwoord??? 


Ik val helemaal niks aan, beste, tenzij misschien het absurde automatische opvolgingssysteem van ebay.


En dat je niet meer je eigen postings kan aanvullen of verbeteren is ook weer zo'n 'verbetering' die ebay zonder boe of ba doorvoert.


Daar zie ik evenmin de positieve kant van in.




Bericht 10 van 11
laatste antwoord