annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

internationale aankoop beschadigd tijdens transport

rslpom
Community-lid
Ik heb in mei een litho gekocht van een verkoper in de VS. Tijdens de verzending is het werk ernstig beschadigd - zo ernstig dat restauratie niet meer mogelijk is. Bovendien heb ik de zending pas 6 weken na m'n aankoop ontvangen, wat het onmogelijk maakte om binnen de deadline van 4 weken een verzekeringsclaim in te dienen. Ik heb ondertussen enkele keren over en weer gemaild met de verkoper in de hoop op een minnelijke schikking via zijn verzekering. Hij zegt me alles in orde te zullen brengen met de verzekering & UPS (de transporteur). Hiervoor vraagt hij me om het beschadigde origineel op eigen kosten terug te sturen. Wat ik vanzelfsprekend niet wil doen. Ik heb hem voor de verzekering wel foto's opgestuurd van het beschadigde werk en de verpakking. Ik heb nog steeds geen geen klacht ingediend by eBay maar wil dat nu wel asap doen, omdat er blijkbaar geen minnelijke regeling mogelijk is die me enige zekerheid biedt. Kan iemand me advies geven?
Bericht 1 van 3
laatste antwoord
2 ANTWOORDEN 2

internationale aankoop beschadigd tijdens transport

Heb hetzelfde meegemaakt onlangs. een beeld gekocht van toch wel 600 euro, dat kapot is. De verzekering was er mee bezig, maar uiteindelijk wordt je van kastje naar de muur gestuurd. De verzekering zegt dat ik contact moet opnemen met onze post, maar daar weten ze van niks.
Via paypal betaald? doe dan maar een claim. Het is uiteindelijk de verkoper zijn probleem, niet het jouwe....
Bericht 2 van 3
laatste antwoord

internationale aankoop beschadigd tijdens transport

joaquin-antique
Community-lid
Ik heb in mei een litho gekocht
geen klacht ingediend by eBay maar wil dat nu wel asap doen


Dat is intussen veel te laat en niet meer mogelijk.
Ook een eventuele PayPal claim om uw betaling terug te krijgen zit er niet meer in en on top of that kunt u ook geen claim meer indienen bij een creditcard maatschappij als u met een CC betaald zou hebben.

Wie wacht er nu zo lang om een geschil in te dienen? Onbegrijpelijk.





Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 3 van 3
laatste antwoord