annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

"geen teruggaven aanvaard"..

Dit las ik net op de item - pagina van een verkoper die ik niet vertrouw (zie ook ander topic)
Het item zou binnen de 5 dagen na de transactie moeten aankopen en we zijn nu 11 dagen verder. Ik heb de verkoper ge-emaild en het zou morgen ten allerlaatste moeten aankomen.

Als het namaak is, dan kan ik het toch terug sturen ongeacht het feit dat er op zijn profielpagina staat "geen teruggaven aanvaard" of vergis ik mij daarin?

Er staat bij "Preston, Lancashire, United Kingdom" maar geen specifiek adres. Als hij weigert om het product terug te nemen, of als hij weigert zijn exacte adres door te geven, wat doe ik dan?
Ik heb met paypal betaald en zou dus volledig beschermd moeten zijn
Bericht 1 van 18
laatste antwoord
17 ANTWOORDEN 17

Bij paypal zie je zijn volledig adres.
En je kan je geld bij namaak terug vragen. ---
Vanwege een fout kan deze reactie compleet nutteloos zijn maar wel bijster interesant.
Vanwege een fout kan bovenstaande mededeling helemaal nergens op slaan.
Vanwege een fout is het mogelijk dat deze sig en post vol spelfouten staan.
---
Vanwege een fout kan deze reactie compleet nutteloos zijn maar wel bijster interesant.
Vanwege een fout kan bovenstaande mededeling helemaal nergens op slaan.
Vanwege een fout is het mogelijk dat deze sig en post vol spelfouten staan.
Bericht 2 van 18
laatste antwoord

Ik maak me toch enkele bedenkingen bij deze hele transactie. Jij claimt al dat het om nep gaat nog voor je het item in handen hebt. Waarom koop je het dan uberhaupt nog? Als het nep is, geef het dan aan bij Ebay, maar ga het toch zelf niet kopen, dat is moeilijkheden vragen. Zelfs als je je geld terug krijgt, ga je het racket nog op eigen kosten met een online traceerbare dienst terug sturen. Dat is duur, en dat geld ben je sowieso kwijt.
Bericht 3 van 18
laatste antwoord

Nogmaals, ik wist toen ik het item kocht niet dat die op grote schaal werden nagemaakt en ik vond de prijs vreemd. Maar omdat het slechts 1 racket was een niet meer dan dat achtte ik het goed mogelijk dat hij als speler niet met het racket overweg kon. Ik heb hem ook gemaild en hij had een smoesje klaar

Meteen na de transactie zei hij me dat hij er zo veel als ik wilde kon voorzien en toen begon ik me meer zorgen te maken.
Na wat zoekwerk kwam ik er op uit dat die rackets veel worden nagemaakt, dat wist ik niet op voorhand.

Gisteren is het racket aangekomen, en het is fake.
Ik heb een dispuut geopend tegen de verkoper, en ik heb ook mijn referentie erbij gezet die aantoont waarom het racket fake is. In dat artikel staan een tiental herkenningspunten en hij valt overal door de mand.

Zijn antwoord is simpelweg "it's not fake" punt gedaan, hij weigert het artikel te bekijken.
Ik geef hem nog 1 dag om zijn mening te herzien en dan haal ik er een paypal medewerker bij.

Ik vind niet dat ik een fout heb gemaakt. Hij heeft me gemaild dat het echt is en ik ging er vanuit dat hij de waarheid sprak omdat hij anders een sanctie zou oplopen. Emails zijn immers een geldig bewijs.

Ik wil mijn geld terug, inclusief de transactiekosten om die rommel terug naar Engeland te sturen en ik vraag er nog een schadevergoeding bovenop. En als het mogelijk is geef ik het ook aan bij de politie. Die man is een georganiseerd misdadiger
Bericht 4 van 18
laatste antwoord

Ik wil mijn geld terug, inclusief de transactiekosten om die rommel terug naar Engeland te sturen en ik vraag er nog een schadevergoeding bovenop.

Je geld kan je terug krijgen,

De transactiekosten om terug te storten zijn voor jou

Een extra schadevergoeding zal je zeker niet krijgen

trouwens als je hem aangeeft bij de politie kan het ook zijn dat het racket in beslag genomen wordt en dan ben je je geld kwijt en je racket kwijt en kan je via paypal niks meer terugvorderen.

Jammer, maar ik denk dat je sowieso met kosten gaat overblijven. daarom altijd eerst alles onderzoeken voor je aankoopt, en niet achteraf.
Bericht 5 van 18
laatste antwoord

en dan haal ik er een paypal medewerker bij.

Dat zal niet gaan.
U moet een geschil starten via eBay en een claim indienen via PayPal. Dat is de normale gang van zaken. Als u dat niet doet dan loopt u kans dat er helemaal niks gebeurt.

Nemo me cohabitat inpuntem

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 6 van 18
laatste antwoord

" daarom altijd eerst alles onderzoeken voor je aankoopt, en niet achteraf "

Ironischer kan het gewoonweg niet.
Dit gaat om verschillen waarbij je met je neus op het racket moet gaan zitten. Soms moet je zelfs de overgrip verwijderen om te kijken wat er onder zit. Dat kun je niet op voorhand onderzoeken, je kunt het hooguit vragen aan de verkoper en dat heb ik ook gedaan

Als dat geen argument is om voor mij de volledige transactiekosten terug te geven, dan weet ik het ook niet meer.

Met "dat is de normale gang van zaken" kan ik geen genoegen nemen. Het lijkt erop dat fraudeurs beschermd worden en gestimuleerd worden om nog meer rommel er op te zetten. Op deze manier is er namelijk meer verkeer op ebay en dat brengt geld op. En opbrengsten zijn nu eenmaal het doel van elke site, op welke manier dan ook

Ik wil niet met stenen gaan gooien, maar zo komt het bij mij over. Iemand moet toch zijn verantwoordelijkheid nemen. Ik kan niet begrijpen dat sommigen mij in dit hele proces ook maar iets kunnen verwijten
Bericht 7 van 18
laatste antwoord

Ironischer kan het gewoonweg niet.
Dit gaat om verschillen waarbij je met je neus op het racket moet gaan zitten. Soms moet je zelfs de overgrip verwijderen om te kijken wat er onder zit. Dat kun je niet op voorhand onderzoeken, je kunt het hooguit vragen aan de verkoper en dat heb ik ook gedaan

Maar waarom het risico lopen als er een vermoeden van valsheid bestaat? Immers lang voor het racket geleverd was, wist je het al, dus het is niet zo dat je nu pas als je het racket ziet je doorhebt dat het nep is. Als je voor je de aankoop had gedaan dat opgezocht had, dan was je veel leed bespaart.

Ik kan niet begrijpen dat sommigen mij in dit hele proces ook maar iets kunnen verwijten

Niemand heeft het over verwijten, maar het blijkt wel uit je post dat je VOOR je het racket in handen had, je al wist dat het fake was. Je had VOOR je bood ook die info kunnen opzoeken. Daarna had je nog eens de kans VOOR je betaalde.

Trouwens, volgens de wet worden illegale producten verbeurd verklaard, en kan het zijn dat je je racket kwijt bent. als je dan je geld terug wil, kan dit niet meer via paypal, en dan bestaat er nog een andere manier, maar die gaat nog meer geld kosten...
Bericht 8 van 18
laatste antwoord

@ disney:

Waarom het risico lopen?
Dit was mijn visie voor de transactie: Er is een kans dat het item fake is en er is een kans dat het echt is. Als het fake is, dan moet de verkoper het op zijn pagina zetten en hij moet het zeker toegeven als ik het hem vraag. Maar hij ontkende het formeel via email, ik hechtte daar veel waarde aan aangezien een mail een geschreven bewijs is dat later tegen hem kan/zal worden gebruikt.

Het feit dat het om 1 racket ging, betekende voor mij ook dat het zou kunnen dat er een andere mogelijkheid was dan dat het item fake was. Bvb de verkoper krijgt er een tenniselleboog van, dit komt vaak voor.

Ik wist dat ik gedekt was met paypal.
Ofwel is het dus fake, krijg ik mijn geld terug en wordt de verkoper gestraft.
Ofwel is het dus niet fake, en bespaar ik 100 euro.

In geen van beide situaties loop ik zelf dus schade op, daarom is het het risico waard.

Dat de verkoper eindeloos veel rackets verkoopt, dat wist ik pas NA de transactie maar wel voor ik het item thuis kreeg. Vandaar dat ik het verder ben gaan natrekken en een vermoeden kreeg. Dat vermoeden kon ik pas bevestigen nu het item thuis is.

Dat ik zelf een risico liep, dat heb ik NOOIT geweten.

Wat is nu dan de gang van zaken?
Ik dien een geschil in, krijg 106 euro terug en betaal zelf de verzendkosten? En de fraudeur krijgt zijn rommel terug zodat hij het in Engeland weer kan verkopen en kan doorgaan met zijn praktijken?

Met andere woorden de misdadiger loopt geen enkel risico en ik mag betalen?

En als ik hem aangeef bij de politie kan ik naar mijn geld fluiten en word de onschuldige koper bestraft?

Ik heb in ieder geval mijn les geleerd en zal nooit nog iets via ebay kopen.
Ik zou graag eens willen weten hoeveel procent van de transacties hier runnen op basis van illegale verkoop.
Het zou me niet verbazen moest 30% van de ebay activiteit gebaseerd zijn op bedrog waar de site geld aan verdient
Bericht 9 van 18
laatste antwoord

Er is een kans dat het item fake is en er is een kans dat het echt is.

Als ik een item zie, en heb nog maar een vermoeden dat het fake zou kunnen zijn, dan koop ik het niet.

Wat is nu dan de gang van zaken?
Ik dien een geschil in, krijg 106 euro terug en betaal zelf de verzendkosten? En de fraudeur krijgt zijn rommel terug zodat hij het in Engeland weer kan verkopen en kan doorgaan met zijn praktijken?

Dat is inderdaad de procedure. Let wel op dat je een online traceerbare zendoptie neemt, anders kan de verkoper zeggen dat het nooit is aangekomen.

Als het fake is, dan moet de verkoper het op zijn pagina zetten

Ik denk dat het heel proces van oplichten nogal teniet gedaan zou worden als de verkoper zelf zou toegeven dat hij mensen oplicht. Stel je voor dat een verkoper zelf zou zeggen dat hij nep voor echt verkoopt.
Beetje naïef om te denken dat een oplichter niet zou liegen.

En als ik hem aangeef bij de politie kan ik naar mijn geld fluiten en word de onschuldige koper bestraft?

Volgens de wet bent u niet onschuldig. Kopen van nep is strafbaar.

Ik hoop dat je je geld terug krijgt met minimum aan verliezen.

Wat ik gedaan had in jou situatie:

Voor ik bied opzoeken waaraan een fake te herkennen is. Dan aan de koper vragen of hij detail foto's kan sturen waarop die zaken te zien zijn. Wil hij dit niet doen, dan is er iets fishy.
Bericht 10 van 18
laatste antwoord