annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

geschil

Ik krijg vandaag een bericht van e-bay dat er een geschil geopend is voor een bonbonnière van villeroy 1 Boch dat ik verkocht heb (200611689055).

De koper heeft een positieve feedback gegeven op 11/06/.(great seller, highly recommended)  Nu schrijft de koper dat hij het gebroken ontvangen heeft op 15/06.  Dat begrijp ik niet.  Ik verpak altijd heel goed en het zou mij verwonderen.  Maar positieve feedback geven 4 dagen voor je iets ontvangt.  Dat begrijp ik niet.  Wat moet ik nu doen.  Ik heb geantwoord aan de koper wat ik nu schrijf.

Ik heb ook 2x mijn reknr moeten doorgeven.

Bedankt voor uw raad

-- Bewerkt door biajorjul om 15 Jun 2011 18:17 CEST

-- Bewerkt door biajorjul om 15 Jun 2011 18:36 CEST

Geaccepteerde oplossingen (0)

Antwoorden (7)

Antwoorden (7)

marinela-60
Community-lid

Hallo Rita

Er is niks mis met je nr van gsm of tel. door te geven.

mijn nr staat altijd bij mijn afhandeling van de verkoop.

misschien kan je zo iets regelen.

 

 

Dus , indien je telefonisch contact  hebt , kan je zeggen " ik zend een 2e bonbonnieère op " ik denk het beste dat je nog eens de kosten  zelf betaald.

Maar op één voorwaarde: dat ze eerst het geschil sluit.

je doet dit telefonisch en ook nog eens via ebay.

Dit is omdat je telefonisch geen bewijs hebt.

Ik heb dit ook al gedaan.

eerst geschil sluiten (zij ) en dan pas je artikel opsturen. dit lijkt me een faire deal.

Ik weet het het is niet prettig, maar soms kom je zulke dingen tegen en daar leer je uit.

En deze keer neem jezelf foto's. en in de toekomst doe je dat bij al je verkopen.

en als je een pos fb hebt gehad dan pas  foto's wissen.

Leg haar vriendelijk uit dat je van goede wil bent , dat je een 2 item op je eigen kosten  zal opsturen ( voor de lieve vrede ) maar dat zij eerst haar geschil moet sluiten. Nadien kan je haar buitensmijten als je dat wenst.

Als ze neen zegt dan zou ik het toch opsturen , om van de ganse rataplan af te zijn. en altijd communiceren via ebay

Want je bent er toch mee bezig hé.

En van die pos feedback , ik versta het ook niet , misschien heeft ze zelf te euforisch gereageerd.

Je hebt zo van die mensen, hoe meer je verkoopt , hoe meer je tegenkomt .

maar je zou toch geld toegeven om er vanaf te zijn.

Ik voor mezelf zou het zo doen.

Vele groetjes marina

 

 

Heb foto's gekregen, maar kan niet uitmaken hoe het gebroken is geraakt.  De bonbonnière bestaat uit 2 delen, er is 1 deel kapot. Heb voorgesteld om het kapotte deel te vervangen daar ik nog zo ene bij mij thuis heb.  Antwoord met de vraag om mijn telefoonnr door te geven om verder te bepraten.  Ben ik verplicht mijn nr door te geven.

Begrijp dan nog altijd niet waarom pas na 4 dagen te melden dat iets kapot is en na het geven van een positieve feedback

Bedankt dat er mij iemand raad geeft

Rita

-- Bewerkt door biajorjul om 18 Jun 2011 12:42 CEST
marinela-60
Community-lid

Wat je moet doen , is alles via ebay verzenden.

Niet meer via de persoonlijke mail.

Dus je zoekt naar een oplossing en vraagt naar foto's.

dat is normaal en daar heb je recht toe.

Nu moet je haar contacteren via ebay, gewoon een antwoord sturen op de vorige mails die zij naar jou stuurde.

 

Jij kan het niet helpen dat ze nu niet meer reageert.

gewoon blijven mailen.

Je account zal niet geschorst worden, om het feit dat aan alle voorwaarden is voldaan.

jij hebt het geld ontvangen, en als jij nu nog de gegevens van de verzending hebt .

Ebay houd zich niet bezig met de verzending van de post.

Ofwel is het een leugenaar die probeert haar geld terug te eisen.

vele groeten.

Ze zal even hebben nagedacht zeker, toen je die foto's vroeg.

Je moet er niet van wakkerliggen hoor

groetjes marina

Tot nu toe nog geen foto's ontvangen van het beschadigd voorwerp.  Nogmaals een mail gestuurd om de foto's op te vragen, maar niets.  Ik weet niet wat ik hiervan moet denken.  Ben bang dat e-bay mijn account gaat schorsen.

marinela-60
Community-lid

Gewoon afwachten

T' kan door de post komen ook.  of ze heeft het ook laten vallen. Je zal het vlug genoeg zien aan de breuk.

En dan een beetje over en weer mailen , en dan doe je, je voorstel.

En laat ze niets weten , dan is het een truc.

En van die feedback moet je niet wakkerliggen, das dan haar probleem.

En als je de fotos hebt van die bonbonnière, vraag ook eens een foto van de doos.

Die is misschien dubbel van de verzending. En in dat geval !!!!!

Allé sucses Marina

 

 

 

 

Bedankt Marina, heb om foto gevraagd, heeft die doorgestuurd maar ik kon ze niet openen, heb mij e-mail adres gegeven om ze rechtstreeks door te sturen maar tot nu toe niets ontvangen.  Ik begrijp niet een positieve feedback geven en dan 4 dagen later zeggen dat ze het juist ontvangen hebben

Ik wacht nu af

marinela-60
Community-lid

Hallo

Ik heb eens iets soortelijks meegemaakt , met een zending naar italie.

Maar ik had al een neg f. gekregen.

 

Alles is toch nog goed gekomen

Maar ik heb die mens een mail gezonden een foto van het gebroken goed te nemen en aan mij te bezorgen.

Toen ik de foto zag , wist ik direct dat hijzelf het had laten vallen bij het uitpakken.

 

ik heb hem dat Niet gezegt, maar wel tot een akkoord gekomen om de helft van de waarde terug te storten.

Hij heeft toen de neg.f verwijderd.

 

In uw geval heb je al een pos feedb.

Vraag om een foto en geef  de helft terug van de waarde.

Tracht het zo op te lossen , anders blijft ze zagen.

 

en een goede tip neem een foto vooralleer je iets breekbaars verkoopt,  bv de bonbonière in de doos .van de te verzenden verpakking.

Dan ligt het aan de post.als het gebroken toekomt

Nu heb je denk ik geen been om op te staan.

Tenzij je er niet op reageert, maar das niet posstief voor je toekomstige verkopen denk ik.

Veel succes  marina

 

Een vraag stellen