annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Automatische feedbackherinnering

Ondertussen zouden een paar van de aangekondigde wijzigingen van kracht moeten gaan. Ik heb die daarnet nog eens aan het doorlezen geweest.

Als ik goed begrepen heb, als een koper ons nu geen feedback geeft, krijgt die automatisch een feedbackherinnering van Ebay. Als verkoper hebben wij niet de mogelijkheid om dit uit te zetten???????

Als ik naar mijn koper een berichtje verstuur om de verzending van zijn item te bevestigen, vraag ik altijd vriendelijk om mij na ontvangst een feedback te geven.

Feedback is vrijblijvend. Noch de koper, noch de verkoper kunnen gedwongen worden om feedback te geven. Ik heb nog nooit naar iemand een bericht gestuurd om te vragen mij een feedback te geven. Ik vind het persoonlijk zeer storend als ik zelf van iemand zo'n berichtje ontvang.

Volgens mij denken er nog een heleboel mensen zo over. Het komt opdringerig over en kan alleen maar leiden naar neutrale feedbacks of kopers die uit frustratie lage DSR geven. Het scherm dat kopers waarschuwt dat ze een neutrale of negatieve feedback geen geven is blijkbaar weggehaald heb ik in buitenlandse fora gelezen. Dus dat zal ze zeker niet tegenhouden.

Ik hoop echt dat ik dit fout geïnterpreteerd heb. Ebay probeert me misschien wel werk uit mijn handen te nemen, maar dit heb ik liever niet.
Bericht 1 van 20
laatste antwoord
19 ANTWOORDEN 19

Het probleem met die sterren is dat iedereen zowat andere criteria hanteert, en ratings dus niet cumulatief zijn.

Sommige mensen geven standaard 4 sterren en belonen de verkoper met een vijfde ster als een onderdeel echt uitmuntend is. Maar er zijn minstens evenveel mensen die altijd gewoon 5 sterren geven tenzij er echt iets serieus aan scheelt.

Men zou dus beter die hele waanzin afschaffen en zich beperken tot de simpele positief / negatief ratings.
Bericht 11 van 20
laatste antwoord

Voor 1 keer ben ik het volledig eens met articcyndy.

Misschien hebben ze hier ook een van Quickeborne nodig om alle overbodig regeltjes op te sporen en af te schaffen.

Voelt er zich iemand geroepen tot Ebayminister der vereenvoudiging :^O
Bericht 12 van 20
laatste antwoord

Voelt er zich iemand geroepen tot Ebayminister der vereenvoudiging

EBAY is een te grote chaos om in één legislatuur op te lossen (het uitwerken van een systeem om de PayPal afpersingsfraude te elimineren alleen al is een voltijdse job), maar hierbij stel ik me kandidaat om toch een poging te wagen.
Bericht 13 van 20
laatste antwoord

Het gaat mij niet echt om de feedback, maar eerder om te weten of het item goed is aangekomen en de koper er tevreden mee is. Als je dan feedback krijgt, weet je waar je staat en moet je je geen zorgen maken dat de koper weken na de verzending plots begint te vragen waar het item is, bijvoorbeeld.

Maar ik begrijp dat de meeste zakelijke verkopers zich niet kunnen bezighouden met het bijhouden van wie nu wel of geen feedback heeft gegeven.
Bericht 14 van 20
laatste antwoord

Je kan instellen dat je automatisch een feedback geeft op het ogenblik dat je die ontvangt. Ik doe het tot op heden nog steeds manueel. Gewoon al door de meertaligheid. Ik krijg er in het Nederlands, Frans en Engels en af en toe ook eens in een andere taal door een buitenlandse koper. Ik geef graag een feedback in dezelfde taal als ik die ontvang, kwestie die toch nog een persoonlijke tintje te geven.

Ik geef altijd feedback nadat ik die ontvangen heb. Voor mij is de feedback ook om te weten of alles in goede staat ontvangen is. Het is als verkoper ook nog ongeveer de enige stok die je achter de deur hebt, ook al kan je geen negatieve feedback meer geven.

Op zich is het sterrensysteem wel een goed systeem. Als je bij iemand koopt met een lage score op verzendtijd, weet je waar u aan te verwachten. Spijtig genoeg is het een systeem dat zeer gemakkelijk misbruikt kan worden.

Ik kan zelf ook niet direct iets anders bedenken, maar nu is het iets fantastisch op papier, alleen werkt het in de praktijk niet zoals het moet. Vooral door 1 koper die u totaal onterecht lage DRS geeft, waardoor je bepaalde voordelen kan kwijtspelen.

Gelukkig ben ik hier tot op heden van gespaard gebleven. Ik heb al verschillende keren voorgehad dat een koper op vrijdag iets koopt, via overschrijving betaalt en maandag ontevreden reageert dat ze hun item nog niet ontvangen hebben. Die zijn dan in staat om u op alle criteria lage DRS te geven, terwijl dit totaal onterecht is. Een paar van zulke kopers per jaar en je hebt het vlaggen.

Ik ben er ook van overtuigd dat veel het systeem van de sterren niet begrijpen. Misschien puur geluk, maar bij bijna geen enkele transactie waar ik merkte dat de koper niet tevreden was, resulteerde in lage DSR. Als ze het systeem gekend zouden hebben, zou dat niet het geval geweest zijn.
Bericht 15 van 20
laatste antwoord

Als ik goed begrepen heb, als een koper ons nu geen feedback geeft, krijgt die automatisch een feedbackherinnering van Ebay.

En als de verkoper geen feedback geeft ?
Bericht 16 van 20
laatste antwoord

Op zich is het sterrensysteem wel een goed systeem. Als je bij iemand koopt met een lage score op verzendtijd, weet je waar u aan te verwachten.

In feite hoeft de koper helemaal niet te weten op welke onderdelen een bepaalde verkoper slecht scoort om zijn keuze te kunnen maken. Hij wil gewoon weten of de verkoper betrouwbaar is of niet, om te beslissen of hij al dan niet een bod plaatst. Dat is de essentie van de hele feedback loop.

Een vereenvoudiging zou kunnen zijn om de kopers feedback te blijven vragen voor elk onderdeel waar nu sterren op gegeven worden. Deze beoordeling kan dan genormaliseerd worden tegen het verleden van de koper (geeft ie altijd 5 sterren uit gewoonte, of steeds 3 sterren en enkel 5 bij uitmuntende service?). De feedbackscores van de verschillende kopers worden dan samengevoegd rekening houdend met de ervaring van de kopers (meer waarde hechten aan het oordeel van ervaren kopers of kopers die zelf ook verkopen).
Op basis van de wegingscoëfficiënten van de verschillende onderdelen (slechte kwaliteit weegt zwaarder door dan lange levertermijn bv.) kan eBay per verkoper dan zelf een rode of een groene bol berekenen.

Op die manier wordt de chantage van sommige kopers die steeds dreigen met rode bollen uit de wereld geholpen, en mits correcte implementatie van heuristische algoritmes om wraakfeedback weg te filteren, kan de koper aan één representatieve rode of groene bol zien of de verkoper betrouwbaar is of niet.
Bericht 17 van 20
laatste antwoord

Gewoon dsr's gegeven door kopers én negatieven gegeven door kopers laten meetellen in een programma zoals dat van de dsr's voor verkopers.Zowel het programma als de gegevens heeft ebay al.
Bericht 18 van 20
laatste antwoord

bla bla bla bla bla bla bla bla een schuilt onder anonime naam om te kunnen omzeilen schorsing van ebay andere zuurt over feedback??? hahahahhahahahahhahahahahahahhahahahhahhahahahahahhahahaahhaahahahh:^O
Bericht 19 van 20
laatste antwoord

Dag Sony.

Terug van vakantie ?

Bericht 20 van 20
laatste antwoord