annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Beperkte account

Hallo eBay-collega's,

deze morgen kreeg ik de aangename mail dat mijn account beperkt is en alle aanbiedingen (meer dan 1000) verwijderd zijn. Omdat ik zogezegd teveel ontevreden klanten had.

Ik snap dit toch allemaal niet hoor, de klant is koning bij eBay, die mag alles doen en de verkoper die moet maar ja knikken.

Mijn negatieve feedback had ik gekregen omdat we een vuil petje had opgestuurd, dit klopt volledig een grote fout van ons die wij dan ook onmiddellijk wilden rechtzetten, maar 5 minuten na aflevering direct een negatieve feedback zonder dat we de kans kregen om op te lossen (zie de toevoeging op de feedback nadien).
Ondertussen heb ik ook een aanvraag ingediend ter aanpassing van mijn negatieve feedback.

Tevens heb ik nog enkele neutrale feedbacks gekregen, ik zou zeggen lees ze maar na.
Telkens heb ik uitleg gevraagd aan de klanten waarom,
de 1 was niet gelukkig dat zijn pakket te lang op zich liet wachten (het woord stakingen van de post begreep hij niet)
De andere besteld een product waarbij duidelijk de jaartallen van de motor staan vermeld, hij geeft toe zelf in de fout te zijn. Ik wil dit product niet inruilen omdat ik geen zelfde passend product voor zijn motor kan leveren. (2x)

En nu heb ik als professionele verkoper niks meer,op dit moment heb ik nog 1 geschil open staan, een Belg die 4 dagen diende te wachten alvorens zijn handschoenen geleverd werden.
Ook hier door de stakingen van Bpost, dit geschil staat nog steeds open terwijl onze vriend al een bericht heeft gestuurd alles te hebben ontvangen maar dat enkel de maat te klein is.

Wat moet ik nu doen? Toch niet wachten op eBay tot de account terug in orde is en opnieuw 1000 producten gaan toevoegen in mijn winkel?

Als verkoper ben je hier de dupe van onwil van de klanten.

Hebben jullie tips hoe ik dit best kan aanpakken, eBay heb ik reeds opgebeld, helaas krijg je daar een standaard antwoord waar ik helemaal niet verder mee geholpen ben.

Ik moet toch niet echt 30 dagen gaan wachten alvorens ze bij eBay nog eens zin hebben om mijn account te controleren? 
Sorry maar dit is wel een serieus verlies van inkomsten.

-- Bewerkt door 6star_racing om 21 Feb 2011 11:32 CET

-- Bewerkt door 6star_racing om 21 Feb 2011 11:41 CET
Bericht 1 van 9
laatste antwoord
8 ANTWOORDEN 8

Beperkte account

Ingeschreven als zakelijke verkoper

Als zakelijke verkoper heb je wel een wettelijke plicht van terugname, zonder dat je klant daar zelfs een uitleg dient voor te geven.

-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 2 van 9
laatste antwoord

Beperkte account

Blijkbaar is het probleem van de negatieve feedback opgelost, je kan aan deze koper een aanvraag sturen om de feedback terug in te trekken, en probeer dat geschil zo vlug mogelijk op te lossen. Als deze 2 problemen opgelost zijn, kan je account misschien terug actief worden, eventueel eens bellen naar Customer Support.

m.
Bericht 3 van 9
laatste antwoord

Beperkte account

Klopt,
ik was dan ook bereid om in beide gevallen de producten in te ruilen of hun geld terug te geven.
Maar de 2 kopers wilden het volledige betaalde bedrag terug, maw. prijs product + verzendkosten.

Ik heb hen laten weten dat we dit niet doen, ze kunnen enkel maar het geld van het product terug krijgen.
Ik dien ook DPD te betalen hoor.

Bericht 4 van 9
laatste antwoord

Beperkte account

En toch... als zakelijk verkoper ben je ook wettelijk verplicht de verzendkosten terug te storten

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 5 van 9
laatste antwoord

Beperkte account

Ondertussen is mijn negatieve feedback aangepast + is het openstaande geschil gesloten door de koper.

Wat kan ik nu het beste doen?
Toch geen maand wachten tot eBay in actie schiet?
Met hun standaardmailtjes schiet het ook niet op.

Bericht 6 van 9
laatste antwoord

Beperkte account

Hoe het nu verder moet zou ik niet weten, maar ik wou toch graag eens een randbemerking maken voor wanneer je terug kan aanbieden.

Je landen waarnaar je verzendt en deze die uitgesloten zijn zitten volgens mij toch wel heel bizar in elkaar hoor...

Je sluit onder andere de VS, Canada, Denemarken, Zweden, Zwitserland uit voor de verkoop maar je wil wel verzenden naar Guatemala, Honduras, Saint Kitts en Nevis (God mag weten waar dat ligt), Guadeloupe, Jamaica...
Ik snap de logica echt niet hoor...

-- Bewerkt door hetzijspoor om 21 Feb 2011 22:15 CET

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 7 van 9
laatste antwoord

Beperkte account

Ondertussen is mijn negatieve feedback aangepast + is het openstaande geschil gesloten door de koper.

Nog maar eens mailen naar Customer Support of nog maar eens telefoneren.

Of hier eens de pinkies roepen ;-), Kobe of Martijn !!! wordt eens wakker !!!

m.
Bericht 8 van 9
laatste antwoord

Beperkte account

Bedankt zijspoor om me hierop te wijzen, was ik mezelf niet eens van bewust dat die landen stonden aangevinkt. (my bad)

Ondertussen ...
Customer Support gecontacteerd, daarna diende ik een mail te sturen naar ander mailadres waarop ik direct een mailtje terug kreeg met de mededeling binnen  de 72uur een gedetailleerd antwoord te zullen krijgen op mijn vragen/problemen.
Helaas ...

Blijkbaar kan eBay zelf hun eigen beleid/beloftes niet nakomen ...

Bericht 9 van 9
laatste antwoord