Als je lid bent en geen enkele activiteit uitvoert betaal je niets.
Als je iets koopt, betaal je de prijs + verzendkosten aan de verkoper, geen kosten aan eBay.
Als je verkoopt betaal je plaatsingskosten, en een verkoopcommissie aan eBay.
Addendum: de plaatingskosten kan je omzeilen door te wachten tot een speciale Ebay actie dag waarbij geen plaatsingskosten worden aangerekend.
De verkoopscomimissie kan je omzeilen door de prijs van je item zeer laag te kiezen, maar de eigenlijke waarde op te nemen in de verzendkosten. Je betaalt nl. geen verkoopscommissie op de verzendkosten.
Erg goede raad vind ik dat niet.
Bij hoge verzendkosten wordt je daarop afgerekend.
Als particuliere verkoper reken je best de werkelijke verzendkosten .
Start best aan de prijs die je min wil,anders loop je gevaar om te moeten verkopen aan een veel lagere prijs dan je wou.
Sorry maar de raad die j. je geeft zal je een reputatie van slechte verkoper opleveren .
Bij dat type verkopers koop ik liever niet
j. is fout het moet a. of articcynda zijn.
Trouwens voor een advertentie in de krant betaal je ook.
Denk eraan dat je PAY PAl moet aanvaarden als je nieuwe verkoper bent.Dat komt de veigheid ten goede.
Kopers genieten alleen van de kopersbescherming bij betaling via pay pal.
Als je op ebay iets waardevols koopt ,betaal dan met pay pal,het zal je vele ontgoochelingen besparen.
Als koper is pay pal gratis.
@articcynda ;STOP met uwe goede raad(?)weg te geven.Het is al moeilijk genoeg zonder al die foute informatie die je hier plaatst.Neem eens een uurtje om alles door te lezen en kom dan nog eens terug.
Als je een gewoon lid bent betaal je dan?
Als gewoon lid/koper betaal je niks zolang je niks koopt.
Het is zoals in een winkel binnenlopen om rond te kijken.
Als verkoper zijn er wel kosten . Als je verkoopt betaal je plaatsingskosten, en een verkoopcommissie aan eBay.
Als beginnend verkoper ben je ook verplicht paypal te aanvaarden .Hier krijg je als verkoper ook "paypal kosten".
Addendum: de plaatingskosten kan je omzeilen door te wachten tot een speciale Ebay actie dag waarbij geen plaatsingskosten worden aangerekend.
Soms geeft ebay promotiedagen waarop kosten vermindert worden indien de verkoper aan bepaalde voorwaarden voldoet.
De verkoopscomimissie kan je omzeilen door de prijs van je item zeer laag te kiezen, maar de eigenlijke waarde op te nemen in de verzendkosten. Je betaalt nl. geen verkoopscommissie op de verzendkosten.
Door deze truk worden vele verkopers geblokkeerd : ofwel direkt door ebay (omzeiling verkoopskosten) ofwel door de kopers (slechte dsr-sterretjes- voor verzendingskosten) én/of slechte feedback.
En wat gebeurt er dan : je verkoopt je object heel goedkoop, en de koper wil het komen afhalen zodat hij de dure verzendkosten niet moet betalen. :-D
@mikmak: kopers kunnen alleen maar komen afhalen indien je expliciet "thuis afhalen" o.i.d. opneemt bij de verzendopties; dus als je dat achterwege laat kan dat probleem niet voorkomen.
Ik vermeld trouwens steeds duidelijk in mijn aanbiedingen dat de nominale waarde van het item in de verzendkost vervat zit, zodat de veiling steeds start op 0.01 EUR.
Per slot van rekening maakt het voor de koper niets uit (hij betaalt immers toch prijs+verzendkosten), maar voor de verkoper wel. Ik zie dus niet in hoe deze werkwijze de kopers benadeelt...