annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Cheques ?

Dit onderstaand bericht staat bij mijn factuur, hoe kan ik dat weghalen, het is iets van Ebay maar ik aanvaard geen cheques !!!


 


 


Si vous envoyez votre paiement (comme un chèque) par courrier postal , joignez-y une copie de cet e-mail et envoyez le tout à l'adresse suivante. Notez qu'eBay interdit aux vendeurs d'accepter les paiements en liquide envoyés par la Poste.

Bericht 1 van 11
laatste antwoord
10 ANTWOORDEN 10

Re: Cheques ?

Mijn kennis van het Frans is zo goed als onbestaande, maar ik meen te begrijpen dat hier een "postmandaat" bedoelt wordt. Als dat zo is (ik kan verkeerd zijn dus) zie ik geen probleem, een postmandaat moet immers cash op het postkantoor betaald worden net zoals een bankcheque... van mij mogen ze met een postmandaat betalen hoor.

-- Bewerkt door walesha om 15 Feb 2012 12:40 CET
Bericht 2 van 11
laatste antwoord

Re: Cheques ?

e-user2
Community-lid


Si vous envoyez votre paiement (comme un chèque) par courrier postal ,...




Dit gaat niet over een postmandaat, het lijkt mij een bericht te zijn dat  te maken heeft met handelen binnen Frankrijk?



Wat er letterlijk staat, is het volgende: "Als U uw betaling  (zoals een cheque)  opstuurt met de post...

-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 3 van 11
laatste antwoord

Re: Cheques ?

Dit staat toch standaard in de mails die van Ebay komen naar de kopers toe?



Ik denk niet dat we dit kunnen weghalen.



D.

Bericht 4 van 11
laatste antwoord

Re: Cheques ?

@e-user,


 


Bedankt voor de vertaling, maar ik vraag me af of die regeltjes van Ebay niet in strijd zijn met de Belgische (of zelfs de Europese) wetgeving... ieder maakt toch wel voor zichzelf uit hoe die betaald wil worden?


Vroeger had je de Euro-cheques die gewaarborgd waren tot 7000 Bfr, sinds de komst van de euro afgeschaft, maar je hebt nog drie veilige manieren om via cheque te betalen... (internationaal) postmandaat, circulaire cheque en bankcheque... bij de eerste moet je cash betalen op het postkantoor, bij de anderen wordt het bedrag op je rekening geblokkeerd, alle drie staan ze op naam en zijn dus niet overdraagbaar... allemaal dus veilige manieren om te betalen en bij ontvangts moet de verkoper ze gewoon bij zijn/haar bank binnenbrengen waar het geld zonder kosten wordt overgeschreven.


Ebay gaat hier volgens mij te ver, zoals ondermeer verkopers verplichten om met PP te werken en dat ook te aanvaarden???


Hallo Ebay.... er is een groot verschil tussen de VS en Europa hoor!!!!!!!

Bericht 5 van 11
laatste antwoord

Re: Cheques ?

@walesha:


 


ebay legt hier in dit bericht helemaal niks op wat betalingsmethode betreft. Er staat immers:


"Si vous envoyez votre paiement (comme un chèque) par courrier postal , joignez-y une copie de cet e-mail et envoyez le tout à l'adresse suivante. Notez qu'eBay interdit aux vendeurs d'accepter les paiements en liquide envoyés par la Poste."


 


Vertaald wil dit het volgende zeggen:


"Als u uw betaling (zoals een cheque) verstuurt per briefpost, vergezel deze van een copij van deze -mail et verzend alles naar volgend adres. Hou er rekening mee dat eBay de verkopers verbiedt om cash geld te accepteren die verzonden is met de post."


 


Enkele belangrijke zaken in deze tekst zijn:


- "ALS uw uw betaling verstuurt via de post" = vrije keuze van de koper


- "Hou er rekening mee dat eBay de verkopers verbiedt om cash geld te accepteren die verzonden is met de post." = geheel volgens de wetgeving waarin verboden wordt om cash geld te verzenden via de post


 


En wat die cheques betreft, is dit misschien wel een in België niet meer gebruikt betalingsmiddel maar in Frankrijk wordt dit nog heel vaak gebruikt gewoon omwille van het feit dat daar cheque-betalingen goedkoper zijn dan bankoverschrijvingen! Het grote probleem is echter dat belgische banken kosten aanrekenen voor het innen van cheques en deze kosten integraal voor de ontvanger zijn... dus als verkoper sluit je best betalingen via cheque uit zoniet zou het je nog wel eens geld kunnen kosten in plaats van winst te maken...


 




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 6 van 11
laatste antwoord

Re: Cheques ?

Precies vandaar, ik wil helemaal geen Franse cheques ontvangen omdat ik weet dat dit geld kost!


 


Dus, ik wil die stomme tekst WEG als ik een betaalaanzoek stuur naar m'n klanten.


 


Tijd dat de Fransen een keer de creditkaart leren kennen.  In onze winkel te Oostende in de zomer is het ook steeds weer die vraag of wij cheques aanvaarden.  Maar het begint te verbeteren.


 


Johan

Bericht 7 van 11
laatste antwoord

Re: Cheques ?

Zo zit dat dus, wel eigenaardig, Frankrijk zit toch ook in de eurozone... rare jongens die banken... "goedkoper dan een overschrijving..", maar kosten voor de begunstigde, begrijp het maar!


Dat de werkwijzen en regels van die verschillende banken, zelfs binnen de eurozone zo kunnen verschillen... ik koop regelmatig in Engeland en omdat ik geen CC heb, betaal ik met een intern. postmandaat, goedkoper dan bankoverschrijving. Ik betaal op die manier de goederen plus de verzendkosten en een eenmalige kost van 10€... die mens ginder verliest daar geen cent op en ik betaal ook geen cent meer, als hij dat mandaat bij zijn bank binnen brengt krijgt hij intergraal het vermelde bedrag en die zitten niet in de eurozone.


Maar goed, nu kan ik best begrijpen dat je geen buitenlandse cheques wil.

-- Bewerkt door walesha om 17 Feb 2012 10:13 CET
Bericht 8 van 11
laatste antwoord

Re: Cheques ?

Lap, heb er eentje ontvangen;


 


30 EURO.


 


Kom zopas van Dexia en hou je vast:


 


6 euro transferkost


5 euro inningskost


4 euro portkost


 


Dus, van m'n 30 euro zou ik nog 15 euro overhouden.


 


Dus, moet nu een mail naar koper sturen dat de betaling niet kan doorgaan !


 


Ik begrijp echt die Fransen niet hé, we leven verdomme in 2012 !!!


Hij heeft geen Paypal en kent dat niet .... nog raar dat ie de knop van z'n computer weet zitten.


 


Iemand een idee waar je die cheques gratis kan omwisselen?


 


Johan


 

Bericht 9 van 11
laatste antwoord

Re: Cheques ?

Bij ons ING = gratis enkel de kosten = 0,59 euro dacht ik.



amai dexia...:-(



D.

Bericht 10 van 11
laatste antwoord