annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Dit is de laatste druppel

Kreeg net de volgende melding toen ik op Ebay een verkocht object opnieuw aanbood:


 


Wijziging in het beleid omtrent het gebruik van JavaScript


De komende weken zullen wij ons beleid rond het gebruik van Javascript verder aanscherpen. Verkopers kunnen niet langer gebruik maken van Unescape/framCharCode en de HTML balie refresh.


Bijgevolg dient u deze scripts uit uw objectbeschrijvingen te verwijderen. Zo niet zullen uw aanbiedingen geblokkeerd worden.


Meer weten over de verandering van het beleid betreffende het gebruik van JavaScript.


Alvast bedankt voor uw begrip,
Het eBay-team


 


Geinvesteerd in een shop en listing template op maat omdat ik me volledig als professionele verkoper zou profileren. Al 2 jaar zonder probleem aan het gebruiken zonder erg. Nu mag dit blijkbaar van de ene dag op de andere niet meer.


 


Maanden en maanden werk om die aanbiedingen in elkaar te steken. Als Ebay nu echt denkt dat ik die allemaal terug opnieuw ga maken, dan kunnen ze echt wel de boom in.


 


Van een fantastisch verkoopsplatform 2 jaar geleden, is dit een site geworden waar enkel nog regeltjes bedacht worden om het de professionele verkoper zo moeilijk mogelijk te maken.


 


Daarnaast het systematisch voortrekken van bepaalde verkopers op alle andere. Heel duidelijk waar Ebay naartoe wil in de categorie games. Daar mag nog één verkoper overschieten en al de rest moet weg. Ik heb er al veel zien vertrekken (ik zal de volgende zijn). De blijvers worden weggepest. En als ze zelf niet weggaan verzint Ebay wel regeltjes om ze weg te pesten. Of in mijn geval neemt mijn verkeer van vandaag op morgen gewoon weg en kan me na een half jaar nog steeds niet zeggen wat er aan de hand is.


 


Dat er hier vuil spel gespeeld wordt is zeer duidelijk!!! Als Ebay denkt dat ze hier ver mee gaan komen, doen ze maar. Boontje komt uiteindelijk om zijn loontje.


 


Bij mij is de emmer ondertussen overgelopen!!!!

Bericht 1 van 102
laatste antwoord
101 ANTWOORDEN 101

Betreft: Dit is de laatste druppel

Ik wel hoor sony 😉




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 61 van 102
laatste antwoord

Betreft: Dit is de laatste druppel

Allez woensdag 17:00u en nog niets verkocht op Ebay. Waarom verbaast me dat niets? Al maanden een aan stuk dat ik 's woendags weinig of niets verkoop.


 


Vandaag een feestdag net als vorig jaar. Vorig jaar 271 unieke bezoekers over de vloer gekregen. Vandaag tot op heden een luttele 42. En bij Ebay blijven ze maar volhouden dat er geen enkel probleem is!!!


 


 

Bericht 62 van 102
laatste antwoord

Betreft: Dit is de laatste druppel

Hallo Allemaal


 


Ik heb NIET gezegd dat ik het heb gekocht. En wat ik van daar koop vind ik echt niet hier.Ik wilde jullie alleen maar op attent maken dat daar wel 2 dezelfde producten worden aangeboden terwijl ik van jullie hoor dat dat hier verboden is.


Dat wou ik alleen maar even aangeven.


 


En waar mijn intresses in zijn vind ik helaas niet in het "koude" België. Ben bezig met zaad van zeldzame tropische planten voor mijn wintertuin. De foto die bij mij staat is een tropische waterlelie die bij mij bloeit. Vandaar dat ik dus op buitenlandse winkels ga kijken.


 


Zelfs een kweektent (in Belgie wel te krijgen) vind ik niet op ebay be daarvoor moet ik al naar Duitsland of Engeland uitwijken. Probeer die in ieder geval buiten ebay om hier ergens in Belgie aan te schaffen.


 


Door medische problemen ben ik op online winkels aangewezen. Saturn, Mediamarkt en zo nog enkele grote winkels hebben wel een site maar geen webwinkel. Zelfs hier op ebay be vind ik hierover niks. Daarom ben ik lid geworden van ebay.be. Troost jullie maar deze producten koop ik toch binnen de euregio. Al is het maar voor de garantie. Als jullie iemand weten met ongeveer de zelfde artikelen hoor ik het graag van jullie. Ben nog zoekende.


 


Groetjes en veel sterkte in deze moeilijke tijden.


 


Wilma


 


 


 


 


 


 


 


 


 

Bericht 63 van 102
laatste antwoord

Betreft: Dit is de laatste druppel

Sorry mijn foto is niet doorgekomen zie ik nu.



Dit is Nymphaea 'Tina'


Groetjes Allemaal


 

Bericht 64 van 102
laatste antwoord

Betreft: Dit is de laatste druppel

Ik heb forum eens zitten doorlezen, ik heb eigen online shops waarvan ik de laatste 5 maanden minder dan de helft verkoop in vergelijk met andere jaren. De laaste maand schat ik dat ik slechts 30% haal van de normale verkopen.


Paar vrienden van mij zitten in de verkoop en klagen ook.


Zelfs mijn tandarts heeft maar helft van de afspraken van normaal.


 


Ik twijfel niet aan dat ebay minder geworden is maar ik denk dat het grotendeels komt door crisis paniek.


Op andere sites 2DH en kap daar zijn er bezoekers maar zelden kopers. Of ik krijg een belachelijk bod, iets dat 500 euro kost en daar staat voor 250, krijg je dan nog een bod van 45 euro.
OF ze bieden en willen er achter komen en laten niets meer van zich horen.

De situatie verontrust mij ook, heb totaal geen idee wat er aan de hand is.
-Crisis


-veel grote ketens die zeer goedkoop verkopen


-groupn deals alle dagen (producten aan 10-15% van de normale waarde)
-mensen die meer sparen


-mensen gaven al te veel uit (3x op vakantie, 2 iphones/jaar, laptop, ipads, enz..)


-en natuurlijk nog concurrentie 😞


 


Ik haal(de) meest van mijn verkopen in mijn shops via google ads, daar is nu ook veel minder verkeer . ergste van al is dat er nog altijd zijn die klikken maar niet kopen, dus verlies, verlies...


 


Hopelijk komt er snel verandering in.
Maar de reden ligt niet alleen bij ebay, dat is zeker!


 


Btw een eigen shop beginnen, kruipt er ook veel werk in (beste is te laten maken door iemand die er verstand van heeft, kosten voor modules, betaalplatformen, enz.....


 


Mvg


Gert

Bericht 65 van 102
laatste antwoord

Betreft: Dit is de laatste druppel

Dat het niet volledig aan Ebay toe te schrijven is, dat is een feit.


 


Ik heb nochtans totaal andere ervaringen buiten Ebay. Combinatie van allerlei factoren o.a. het goede weer zorgt er inderdaad voor dat er minder volk online zit. Mijn zoekertjes op 2deh. worden minder vaak aangeklikt, minder bezoekers op mijn eigen website. Niettegenstaande blijft de verkoop ongeveer op zijn pijl.


 


Wat ik hier momenteel op Ebay meemaak slaat alles. Zie gerust naar mijn feedbacks. Vorig jaar deze periode had ik zo'n 250 feedbacks per maand enkel voor Ebay.Met de splitsing van afgelopen september ben ik de helft van mijn verkeer en nog meer van mijn verkoop kwijtgespeelt.


 


Onlangs willens nillens mijn shop tijdelijk gesloten. Nu ben ik opnieuw aan het listen en blijkt dat mijn verkeer nog eens gehalveerd is. Iedere dag plaats ik meer items op Ebay en in plaats van meer trafiek zie ik mijn trafiek nog achteruitboeren. Van de 100 items die ik afgelopen dagen op Ebay gezet heb zijn er zonder overdrijven meer dan 50 die geen enkele keer bekeken zijn. Zelfs nog straffer. Ik heb hier verschillende items die meer dan 3 weken op Ebay staan en die ook nog GEEN ENKELE KEER bekeken zijn.


 


Vandaag een feestdag. Vroeger waren dat dagen dat je op Ebay wat meer verkocht dan normaal. Daar merk ik totaal niets meer van. Als ik dan bij de afgelopen aanbiedingen van andere verkopers zie, zie ik dat het daar het totaal omgekeerde is.


 


Zoals ik eerder schreef. Als Ebay zo blijft verder doen om altijd dezelfde verkopers alle verkeer en trafiek te geven, spreken we binnen 2 jaar niet meer over Ebay België. Dan gaan er hier heel veel verkopers zijn die niet meer actief gaan zijn. Die nog wel actief gaan zijn gaan ook niet meer kunnen verkopen omdat er ook geen kopers meer zijn.


 


Afgaande op mijn eigen verkoop/bezoekersaantallen op Ebay lijkt het of dit een site geworden is die totaal geen verkeer meer heeft. Ebay is ongetwijfeld wat verkeer verloren maar echt wel niet zo veel als mijn bezoekers aantallen laten uitschijnen.


 


 

Bericht 66 van 102
laatste antwoord

Betreft: Dit is de laatste druppel

Ik verkoop eigenlijk nog zelden op ebay, kosten zijn vrij hoog, zowel voor het plaatsen als voor verkoop commissie. Ik probeer af en toe nog eens om te kijken hoe het zit.


 


In het verleden kon inderdaad alles verkocht worden, wat nu niet meer het geval is.


 


Ik merk dat heel veel mensen graag meer persoonlijk contact hebben.


Via 2H en kapz daar mailen ze eerst 20x voor info en vragen om er zelf achter te komen enz...



Ik kan er wel inkomen dat je de situaties beu bent.


 


Ik vind persoonlijk ebay ook niet zo makkelijk meer om iets te kopen, ben al jaren mee bezig, als ik iets wil kopen na een tijd moet ik een uur zoeken om de verkoper te contacteren enz... soms veranderen ze zaken en is het bijna niet meer te vinden.


 


Hopelijk is dit allemaal stilte voor de storm, alhoewel... 😞


 


Gert

Bericht 67 van 102
laatste antwoord

Betreft: Dit is de laatste druppel

hallo,wij zijn van planeet aarde en wij komen in vrede...begrijp u? P E A C E :-x

Bericht 68 van 102
laatste antwoord

Betreft: Dit is de laatste druppel

vorige bericht was voor vilma15..

Bericht 69 van 102
laatste antwoord

Betreft: Dit is de laatste druppel

beste als man spreek van "crisiss" dan kan ik u "als gevone mens" uitleg geven op uw vraag...ik ben al 23jaar vrachtwagen chaufeer en latste jaaren is groot probleem gevorden om werk te vinden en als jij vraag varoom dan zal ik u gerust zeggen dat BELGEN ZIJN VERVANGEN DOOR OOSTBLOKERS en dat is niet allen in transport maar bij bouw,horeca,ets... en wat erg is dat moeder de staat doet nits aan..zij spreken van crisis en minder jobs maar niemand spreekt dat BELGISE BEDRIJF ZOALS TRANSPORT ESSERS RIJD NU MET 130 VRACHTWAGENS MET FILIPINO CHEUFEERS BINNEN BELGIE??!!! en nu dat is maar kleine deel van "crisiss"... beste ik denk dat jij nu begrijp vaarom..mvg van bijne verkloze chaufeer.....:|

Bericht 70 van 102
laatste antwoord