annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Dit is de laatste druppel

Kreeg net de volgende melding toen ik op Ebay een verkocht object opnieuw aanbood:


 


Wijziging in het beleid omtrent het gebruik van JavaScript


De komende weken zullen wij ons beleid rond het gebruik van Javascript verder aanscherpen. Verkopers kunnen niet langer gebruik maken van Unescape/framCharCode en de HTML balie refresh.


Bijgevolg dient u deze scripts uit uw objectbeschrijvingen te verwijderen. Zo niet zullen uw aanbiedingen geblokkeerd worden.


Meer weten over de verandering van het beleid betreffende het gebruik van JavaScript.


Alvast bedankt voor uw begrip,
Het eBay-team


 


Geinvesteerd in een shop en listing template op maat omdat ik me volledig als professionele verkoper zou profileren. Al 2 jaar zonder probleem aan het gebruiken zonder erg. Nu mag dit blijkbaar van de ene dag op de andere niet meer.


 


Maanden en maanden werk om die aanbiedingen in elkaar te steken. Als Ebay nu echt denkt dat ik die allemaal terug opnieuw ga maken, dan kunnen ze echt wel de boom in.


 


Van een fantastisch verkoopsplatform 2 jaar geleden, is dit een site geworden waar enkel nog regeltjes bedacht worden om het de professionele verkoper zo moeilijk mogelijk te maken.


 


Daarnaast het systematisch voortrekken van bepaalde verkopers op alle andere. Heel duidelijk waar Ebay naartoe wil in de categorie games. Daar mag nog één verkoper overschieten en al de rest moet weg. Ik heb er al veel zien vertrekken (ik zal de volgende zijn). De blijvers worden weggepest. En als ze zelf niet weggaan verzint Ebay wel regeltjes om ze weg te pesten. Of in mijn geval neemt mijn verkeer van vandaag op morgen gewoon weg en kan me na een half jaar nog steeds niet zeggen wat er aan de hand is.


 


Dat er hier vuil spel gespeeld wordt is zeer duidelijk!!! Als Ebay denkt dat ze hier ver mee gaan komen, doen ze maar. Boontje komt uiteindelijk om zijn loontje.


 


Bij mij is de emmer ondertussen overgelopen!!!!

Bericht 1 van 102
laatste antwoord
101 ANTWOORDEN 101

Dit is de laatste druppel

Ik geef u op een blaadje dat Ebay perfect kan zorgen dat u al dan niet zichbaar bent.


 


Na een slabakkende verkoop van enkele maanden, nam ik in juni 2011 contact op met Ebay met de vraag om eens naar mijn account te kijken om te zien of er iets aan de hand was. Daags nadien reeds antwoord dat ze alles bekeken hadden en dat er niets aan de hand was.


 


LEUGENS!!!


 


Binnen de 3 dagen zag ik plots een enorme boost in verkeer en al vlug verkoop. Dat is 3 maand aan een stuk blijven omhoog gaan. Tegen eind augustus was mijn verkoop VERDUBBELD en verkocht ik meer als ik normaal gezien tijdens de eindjaarsperiode verkocht.


 


En net zo vlug als de stijging gekomen is, was die ook weer weg. Op 1 september stortten mijn bezoekersaantallen (en verkoop) volledig ineen. Een scenario dat zich afgelopen 2 jaar verschillende keren herhaald heeft. Iedere keer hetzelfde. Plots geen verkeer en verkoop meer. Doe mijn beklag bij Ebay en verkoop is voor een tijdje terug normaal en dan begint alles terug van voor af aan.


 


Precies wat er nu ook gebeurt. Sinds afgelopen September/Oktober heb ik van de ene dag op de andere nog de helft van de trafiek van voordien met nog minder in verkoop. Ondertussen is deze kwestie geëscaleerd tot de hoofdbureau in Luxemburg.


 


Ebay geeft hier zelf toe dat er een probleem is maar kan me na maanden nog steeds geen antwoord geven wat het probleem nu is.


 


Zal ik even helpen:


 


Een complot tussen Ebay en bepaalde verkopers om andere verkopers volledig kapot te maken. Niet alleen mij, maar alle andere verkopers in mijn categorie.


 


Enfin, Ebay is nog slechts 50% van mijn verkoop. Als Ebay hier naartoe wil doen ze maar. Als ze echt willen dat er nog 1 verkoper overschiet krijgen ze het deksel op hun eigen neus. Geen verkopers = geen kopers.


 


Vroeger dacht ik dat je hier op Ebay een handeltje kon uitbouwen door de juiste objecten aan te bieden en een goede service. Hoe heb ik zo verkeerd kunnen zijn.. Hier telt nog één iets:


 


VRIENDJESPOLITIEK!!!!

Bericht 11 van 102
laatste antwoord

Dit is de laatste druppel

"Vriendjespolitiek"


 


Dat kan ik niet aannemen dat ze zich daarmee kunnen bezighouden.Personeel kost money,en wat brengt dat op?  ziften en kontakten maken voor afspraken tussen de massa verkopers ?


 


Dat er technische ingrepen kunnen zijn ,daar kan ik mischien inkomen.Maar op basis van wat ? Ik ben een totaal analfabeet wat betreft pc mogelijkheden ,Maar door het vele lezen van onderwerpen in krant en magazines is die wereld enorm.


Mij hebben ze in ieder geval nog geen voorstel gedaan om een vakgenoot te boycotten.


 


Dat IS science fiction man !

Bericht 12 van 102
laatste antwoord

Dit is de laatste druppel

Ik zou precies hetzelfde denken als ik ergens zo iets lees. Lang zelf gedacht dat ik spoken zag.


 


Feit is wat ik afgelopen 2 jaar op Ebay ervaren heb reinste waanzin is. Over andere categorieën spreek ik me niet uit. Ik kan alleen zeggen dat er in de categorie games zeer rare zaken gebeuren.


 


De huidige situatie is geen science fiction en is volstrekt onmogelijk tenzij er door Ebay ingegegrepen wordt waarbij bepaalde verkopers geboycot worden en andere voorgetrokken. Namen ga ik niet noemen. Ga kijken bij de afgelopen aanbiedigen en kijk verder dan uw neus lang is.


 


De situatie die zich daar voordoet, zie je in geen enkele andere categorie. Noch op Ebay België, noch op buitenlandse Ebaysites.


 


 


 


Zoals hierboven vermeld. Hoe Ebay het doet weet ik niet. Maar dat ze met uw zichbaarheid kunnen spelen staat als een paal boven water. En dat ze uw handeltje op een dag tijd kunnen maken of kraken staat ook buiten kijf.

Bericht 13 van 102
laatste antwoord

Dit is de laatste druppel

Allez het is al zover. Gisteren voor de allereerste keer een melding. Vandaag verkoop ik een object, wil het een volgend explaar op Ebay zetten, en gaat al niet meer.


 


Goe bezig Ebay!!!!

Bericht 14 van 102
laatste antwoord

Dit is de laatste druppel

Salut en de kost. Bij deze is mijn Ebay winkel stopgezet.


 


iedereen is van harte welkom op onze website.

Bericht 15 van 102
laatste antwoord

Dit is de laatste druppel

Ik was vorig jaar ook nog zo impulsief en zou ook nooit meer op Ebay komen maar heb eigenlijk geleerd van me daar een klein beetje bij neer te leggen.


 


Ik "gebruik" Ebay om m'n brood te verdienen, het helpt een beetje mee, als de winkel wat slabakt en ik zoek echt naar de artikelen die ik denk dat zal verkopen op Ebay.


 


Voor mij zijn er zeer veel vragen en onopgeloste problemen maar laat me niet van m'n lood slaan.


 


3 jaar naéén met 1 topjaar hebben wij zeer goed winterondergoed verkocht en deze winter, een echte winter waar je dat spul zeker nodig hebt, hebben we amper verkocht.  Onbegrijpelijk en zelfs wetende dat wij nagenoeg geen concurrentie hadden in België.


 


Verschillende steekproeven bij anderen thuis op de computer gedaan en het resultaat was bedroevend.  Zelfs een volledige titel copy en paste in de zoekrobot en niet vinden.  Zelfs klanten van ons in Oostende maar die in het binnenland wonen vertelden we dat onze produkten op Ebay stonden en ze vonden ons niet meteen, 't was echt zoeken in dat grote overaanbod maar tevens de zoekmachines die blijkbaar niet werkten.


 


Dan is er dat probleem geweest waar we maanden aan verloren hebben, onze eigen landgenoten, Wallonië kon ook onze Vlaamse aanbiedingen niet zien.  Wallonië was opeens het buitenland.   Ik heb de indruk dat dit nog niet steeds goed hersteld is , er klopt iets niet.


 


Maar hoe dan ook,  ik blijf op Ebay aanbieden want in mijn branche heb je geen keuze.


 


Maandenlang Marklin aanbieden op 2 sites die zeer populair zijn en totaal geen intresse.  Ik zet aan dezelfde prijs op Ebay en onmiddellijk zijn de biedingen daar.


 


Dus, Ebay is nog zo slecht niet maar 't is rekening houden dat je aan de startprijs moet starten die je zeker wilt hebben.


 


Tegenwoordig moeten we als kleine zelfstandigen op vele paarden wedden.  Wij bieden overal aan dat we kunnen.  Vele kleintjes maken ook groot.


Ik heb nu zelfs in opdracht verschillende objecten verkocht op commissie, is ook een markt die openligt.


 


Groetjes,  Johan

Bericht 16 van 102
laatste antwoord

Dit is de laatste druppel


Salut en de kost. Bij deze is mijn Ebay winkel stopgezet.



 


... erg ... erg ... erg ...


 


Het ga je goed, beste.




Bericht 17 van 102
laatste antwoord

Dit is de laatste druppel

Als Ebay me niet toe laat om mijn listings op Ebay te zetten. Wat wil je. Ik heb echt geen zin om 800 aanbiedingen liggen aan te passen en dat op een verkoopsplatform dat voor mijn helemaal aan het doodbloeden is.


 


Ze zijn me al maanden aan het pesten om me hier weg te krijgen. Wel vandaag hebben ze hun zin gekregen...

Bericht 18 van 102
laatste antwoord

Dit is de laatste druppel

Waarom hebt U alles weggehaald?  Je had kunnen wachten tot Ebay alles weghaaldde, dan kon je nog eens de krant halen.


 


Weet je dat dit broodroof is?  En nu?

Bericht 19 van 102
laatste antwoord

Dit is de laatste druppel


Weet je dat dit broodroof is?  En nu?



 


Ja Johan, wat nu ???


Vechten tegen de bierkaai, uit principe ?


Sorry, maar jij speelt een beetje op ebay, maar voor sommige mensen is deze site een groot deel van hun broodwinning.


Als ebay te ver gaat, en daar zijn ze nu mee bezig, zijn we wel verplicht om zo snel mogelijk onze zaak buiten ebay te bestendigen voor het voor ons te laat is.


Ik heb gisteren en vandaag zelf mogen ondervinden dat ik blijkbaar bepaalde objecten niet meer kan wijzigen of heraanbieden.


Ik heb , al mijn accounts bij mekaar, nog zowat 5000 objecten op ebay (trouwens nog maar de helft van 2 jaar terug).


Voorlopig wacht ik af - ik ben wat ouder dan Koen, dus ik heb waarschijnlijk wat meer geduld.


Maar als het puntje bij paaltje komt ben ik echt niet van plan voor de zoveelste keer al mijn aanbiedingen te wijzigen omdat één of andere wereldvreemde onderzoeksdienst bij ebay zonder boe of ba éénzijdig de spelregels denkt te moeten veranderen.


Als ik hard doorwerk, schat ik dat ik zowat 100 aanbiedingen PER WERKDAG kan aanpassen, dus met de aanbiedingen die nu nog op ebay staan spreken we over TWEE maanden full-time werk.


En hoeveel maanden gaat het deze keer duren tot weer een essentieel regeltje verandert ?




Bericht 20 van 102
laatste antwoord