annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Dit is de laatste druppel

Kreeg net de volgende melding toen ik op Ebay een verkocht object opnieuw aanbood:


 


Wijziging in het beleid omtrent het gebruik van JavaScript


De komende weken zullen wij ons beleid rond het gebruik van Javascript verder aanscherpen. Verkopers kunnen niet langer gebruik maken van Unescape/framCharCode en de HTML balie refresh.


Bijgevolg dient u deze scripts uit uw objectbeschrijvingen te verwijderen. Zo niet zullen uw aanbiedingen geblokkeerd worden.


Meer weten over de verandering van het beleid betreffende het gebruik van JavaScript.


Alvast bedankt voor uw begrip,
Het eBay-team


 


Geinvesteerd in een shop en listing template op maat omdat ik me volledig als professionele verkoper zou profileren. Al 2 jaar zonder probleem aan het gebruiken zonder erg. Nu mag dit blijkbaar van de ene dag op de andere niet meer.


 


Maanden en maanden werk om die aanbiedingen in elkaar te steken. Als Ebay nu echt denkt dat ik die allemaal terug opnieuw ga maken, dan kunnen ze echt wel de boom in.


 


Van een fantastisch verkoopsplatform 2 jaar geleden, is dit een site geworden waar enkel nog regeltjes bedacht worden om het de professionele verkoper zo moeilijk mogelijk te maken.


 


Daarnaast het systematisch voortrekken van bepaalde verkopers op alle andere. Heel duidelijk waar Ebay naartoe wil in de categorie games. Daar mag nog één verkoper overschieten en al de rest moet weg. Ik heb er al veel zien vertrekken (ik zal de volgende zijn). De blijvers worden weggepest. En als ze zelf niet weggaan verzint Ebay wel regeltjes om ze weg te pesten. Of in mijn geval neemt mijn verkeer van vandaag op morgen gewoon weg en kan me na een half jaar nog steeds niet zeggen wat er aan de hand is.


 


Dat er hier vuil spel gespeeld wordt is zeer duidelijk!!! Als Ebay denkt dat ze hier ver mee gaan komen, doen ze maar. Boontje komt uiteindelijk om zijn loontje.


 


Bij mij is de emmer ondertussen overgelopen!!!!

Bericht 1 van 102
laatste antwoord
101 ANTWOORDEN 101

Dit is de laatste druppel

Helemaal mijn gedacht. Heb er net een volledig jaar van keihard werk opzitten. Ebay en alles ernaast aan het rollen gehouden en dan mijn eigen website uit de grond gestampt. Dit is onlangs volledig vernieuwd. Daar alleen ben ik weken aan bezig geweest.


 


Voor mij is het heel simpel. Ik heb noch de tijd noch de zin om die aanbiedingen opnieuw te maken. Daar ben ik weken mee bezig terwijl ik voor niets anders tijd heb. En gezien wat ze me hier afgelopen maanden gelapt hebben, zeg ik nee dank u.


 


Ik sluit niet uit dat ik binnen een paar weken terug wat zaken op Ebay zal aanbieden, maar dat zal nooit meer in de vorm van vroeger zijn. Er is hier een tijd geweest dat ik meer dan 1000 items op Ebay staan had. Dat was nu al teruggelopen naar 800 en nog steeds in dalende lijn.

Bericht 21 van 102
laatste antwoord

Dit is de laatste druppel

Maar waarom zou eBay aan vriendjespolitiek doen? Welk voordeel hebben ze daarbij? Hebben die vriendjes hogere verkoopprijzen en krijgen ze hierdoor meer fees? Of wordt er wat zwart geld onder tafel geschoven? 


Dat geloof je eerlijk gezegd toch zelf niet? 


Een stomme fout in de miljoenen regels code achter deze site is genoeg om zulke rare zaken te laten voorkomen. 


Om dan direct in complot theoriën te vallen...


Er zijn zoveel onverklaarbare zaken op eBay, ook langs de kopers hun kant.
Kan u mij uitleggen waarom iemand liever een game koopt voor 65 euro terwijl ik deze voor 50 euro aanbied? Daarom dat ik mijn experiment met games vorig jaar al na enkele weken heb stopgezet aangezien kopers blijkbaar liever meer geld uit geven dan weinig.


Hetzelfde met DVD boxen, blijkbaar kopen sommige liever een box voor 199 euro bij een andere koper terwijl ik deze voor 120 euro aanbied. Ik sta nochtans onder of zelfs boven die andere zijn aanbieding...


Kopers zijn vaak onverklaarbaar in hun acties, en blijkbaar zijn er een pak die liever duur kopen dan goedkoop. (onder het mom van dat iets goedkoop niet goed kan zijn blijkbaar).

Bericht 22 van 102
laatste antwoord

Dit is de laatste druppel

Dat vriendjespolitiek aan de basis van het huidige zichtbaarheidsbeleid ligt geloof ik ook niet.


Dat er echter zodanig geknoeid is zodat ebay zelf de zaken niet meer in hand heeft is wat anders.


En dat na een klacht ebay makkelijk manueel gedurende een bepaalde tijd de zichtbaarheid van iemand probleemloos kan beïnvloeden, zowel positief als negatief, daar ben ik van overtuigd.


Wat echter bij mij vooral de strot uitkomt is dat de absoluut onbetrouwbaar geworden leverancier ebay om de zoveel maand regeltjes, gebruiken, tarieven, systemen e.d. wijzigt en het blijkbaar vertikt er rekening mee te houden dat zij door hun hopeloos geknoei mensen rechtstreeks raken in hun broodwinning.




Bericht 23 van 102
laatste antwoord

Dit is de laatste druppel

Ik weet niet wat er met Ebay aan de hand is, maar het is me duidelijk dat het blijkbaar niet goed meer gaat... van al mijn opgeslagen (zakelijke) verkopers hebben minstens de helft ervan al maandenlang niks meer aangeboden, een vijftal zijn vorig jaar ook gewoon verdwenen.


Wat me ook duidelijk is, is dat het beleid van Ebay nergens op lijkt en dat sommige regels volgens mij zelfs in strijd zijn met de Belgische wetgeving en de Europse richtlijnen ivm vrije handel. Maar goed, ik moet hier gelukkig mijn brood niet verdienen, maar als ik de zakelijke verkopers hier zo hoor..... ?????

Bericht 24 van 102
laatste antwoord

Dit is de laatste druppel

Wel ik ben er wel van overtuigd dat er een complot is. Namen ga ik hier niet schrijven want dan wordt de post verwijderd.


 


Ik heb weet van zakelijke verkopers die op 2 jaar tijd hun aanbod verdubbeld hebben. Dan spreek ik van een aanbod van bijna 20.000 items. En in de praktijk verkopen die niets meer dan vroeger.


 


Dat is net wat ik gedaan heb. Mijn aanbod uitgebreid, prijzen verlaagd,... Het enige wat er gebeurt is des meer ik op Ebay zet, des te minder ik verkoop. Ik was dan ook al een tijdje mijn aanbod gewoon aan het afbouwen.


 


Zoals vermeld had ik in de zomer van 2011 een topverkoop. Dat is gebeurd nadat ik met Martijn (vroegere forummoderator) contact genomen heb. Plots was het probleem dat al maanden aansleepte van de baan. Die heeft toen ongetwijfeld het probleem opgelost. Die werkt ondertussen ook niet meer bij Ebay. Waarschijnlijk ontslagen omdat die de verkopers net een beetje te hard hielp.


 


Ik weet dat een half jaar geleden mijn verkoop en trafiek van de ene dag op de andere gehalveerd is en zo gebleven is. Ik zie bij veel andere verkopers dat de verkoop slecht gaat. Met één uitzondering. Die verkoper verkoopt iedere dag of het kerstmis/Nieuwjaar is en verkoopt ondertussen 3 keer zo veel als andere verkopers samen.


 


Ebay houdt me ondertussen al een half jaar aan het lijntje met allelei beloftes dat ze de zaken gaan onderzoeken en het enige wat ze me kunnen zeggen is dat ze zelf niet weten wat het probleem is.


 


En dat is voor mijn larie en apekool. Uw verkeer en verkoop van de ene dag op de ander weg is geen toeval. En zeker niet als dit enkel bij u gebeurt. Bij andere verkopers zie ik een daling van 2ù-30%. In het absolute dieptepunt is mijn verkoop (op Ebay) met 70% in elkaar gestort. Dit was dan nog met de eindejaarsperiode. Een jaar geleden verkocht ik  tijdens dezelfde periode 15-20 items per dag. Nu met moeite 5. De laatste tijd genoeg dagen van nog 2 items op een dag. Van alles naar plots niets gebeurt niet zo maar. Dat is ook wat er letterlijk geschreven werd in één van de mails van Ebay:


 


Bedankt voor uw mail. U schrijft dat uw verkoop gedaald is. Dit heeft met beslissingen met eBay te maken.


 


 


HET IS VOLSTREKT ONMOGELIJK DAT OP EEN GROTE SITE ALS EBAY 1 BEPAALDE VERKOPER OP ZIJN EENTJE 80% VAN DE MARKT IN HANDEN KRIJGT TENZIJ EBAY DOELBEWUST HIERAAN MEEWERKT.


 


 


Combineer de 2 met elkaar: een grote shop die plots zijn verkeer en verkoop volledig kwijtspeelt, tegelijkertijd een andere verkoper die alles en iedereen wegconcurreert.


 


Mij is wel duidelijk dat dit doelbewust gebeurt om de concurrentie uit te schakelen. Ondertussen sturen ze u van het kastje naar de muur, beloven van alles en doen niets. Het enige wat ze moeten doen is wachten tot het voor de verkoper financieel niet meer haalbaaar is, of het zo beu wordt dat die het zelf afstappen.


 


Ik blijf erbij dat hier zaken gebeuren die niet koosjer zijn en in dit geval pure broodroof.

Bericht 25 van 102
laatste antwoord

Dit is de laatste druppel

Mensen, mensen... 


 


denkt u nu werkelijk dat Ebay de tijd heeft om zoiets te doen... als u daarvan overtuigd bent dan zit je hier op de verkeerde plaats.


 


Er kan inderdaad iets verkeerd lopen, in alle programma's zit er iets verkeerd, ook op Ebay, maar dan al aan doemdenken, voortrekkerij, enz denken is verkeerd.


 


Dat er veel verkeerd loopt OK, maar nu echt aan doelbewust concurrentie vervalsing denken???

Bericht 26 van 102
laatste antwoord

Dit is de laatste druppel

Wat het moge zijn wat het is. Maar dit berust niet op zo maar toeval.

Bericht 27 van 102
laatste antwoord

Dit is de laatste druppel

Voor alle zekerheid de verschillende Ebay aankondigingen eens doorgelezen.


 


DEZE NIEUWE POLICY BETREFFENDE VERSTRENGING VAN BEPAALDE CODES WERD NERGENS AANGEKONDIGD EN WERD BINNEN DE 2 DAGEN NADAT DIE VOOR DE EERSTE KEER VERSCHEEN GEWOON DOOR ONS STROT GEDUWD.


 


Zelfs nog straffer omdat in de melding sprake is van verschillende weken waardoor je als vekoper toch nog een beetje de tijd hebt om uw aanbiedingen onder handen te nemen.


 


 


 


 

Bericht 28 van 102
laatste antwoord

Dit is de laatste druppel

Als uw object overeenkomt met een object uit onze catalogus, kunt u uw object aanbieden met behulp van productdetails uit onze catalogus. Wanneer kopers zoeken naar producten die in onze catalogus voorkomen, zoals een dvd of gameconsole, worden overeenkomende producten als eerste weergegeven in de zoekresultaten.

Bericht 29 van 102
laatste antwoord

Dit is de laatste druppel

gamewalhalla-be


 


Sorry frits ,ik denk dat deze verkoper de link meer kan gebruiken.


 


http://pages.benl.ebay.be/help/sell/searchstanding.html

Bericht 30 van 102
laatste antwoord