annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Dubbele aankoop waarschuwing

Heeft eBay zoals sommige andere online winkels een waarschuwing voor een gebruiker die kort na elkaar hetzelfde object koopt?

Ik heb deze week twee keer prijs gehad met kopers (meestal nieuwe die het nog niet kennen) die iets dubbel kopen en ik heb er deze week zelfs een gehad die een DVD 3x heeft gekocht en er maar één nodig had. Het ergelijke is dan zelfs nog dat de koper niet reageert op het annuleringsverzoek zodat ik mijn verkoopscommissie kan terugvorderen van eBay maar ben dan verplicht om de zaak te laten "escaleren" tot niet betaler.

Daarom misschien een tip voor eBay: personen die meer exemplaren willen kopen van een product geven dit aan bij aankoop in het daarvoor voorziene veld, kopers die nog een keer hetzelfde object kopen bij dezelfde verkoper en dat binnen het kwartier of half uur na de vorige aankoop kan misschien best een waarschuwingspagina gegeven worden waarbij men dit even uitlegt met een link naar een betalingspagina van het eerste object. 

Maar goed, ik neem aan dat eBay dit niet gaat doen, elke foute extra verkoop is voor hun opbrengst en maar hopen dat de verkoper deze niet zal terugvorderen....

Bericht 1 van 3
laatste antwoord
2 ANTWOORDEN 2

Als het idd een nieuwe koper is die het klappen van de zweep hier (nog) niet kent zal die waarschijlijk ook dat annulatieverzoek niet begrijpen. Misschien best deze aanspreken per privébericht en uitleggen hoe het in mekaar zit?

Bericht 2 van 3
laatste antwoord

best is even een korte mail zenden met daarin de reden van je annulatieverzoek en hoe zij moeten reageren. Als je het even zegt hoe en waarom dan begrijpen ze het meestal wel. En, inderdaad het zijn meestal beginnende kopers ide deze fout maken...

D.

Bericht 3 van 3
laatste antwoord