annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Dwergzelfstandige - graag tips van ervaren verkopers :)

Hallo allemaal,

ik ben een kleine zelfstandige en ben de trotse eigenaar van een webshopje in juwelen (www.duckiejewels.be) Sinds kort ben ik beginnen verkopen via Ebay, maar ik heb er wat vragen bij.

Ik denk dat mensen mij heel moeilijk kunnen vinden, om de eenvoudige reden dat als ik zoek onder "juwelen"-"fantasiejuwelen", dat ik mezelf dan ook niet terug vind :s Hoe kan ik dan in godsnaam kopers aantrekken?

Heeft er iemand met wat meer ervaring in verkopen via Ebay misschien wat goede tips om mijn verkoop beter te managen? Alle tips zijn welkom voor deze beginner 😉

Groetjes,
Kim
Bericht 1 van 79
laatste antwoord
78 ANTWOORDEN 78

Laat de tips aan mensen over die er iets van kennen, artic

In mijn eerste post in dit topic heb ik reeds een hele lijst goede tips opgesomd. Van jou heb ik er tot dusver echter nog maar ééntje gezien...
Misschien dus eens overwegen wat meer de daad bij het woord te voegen en je wat minder bezig te houden met collega's onterecht te bekritiseren?
Bericht 41 van 79
laatste antwoord

@ articiynde, NEEN, je tips zijn NIET goed!

Je aanwezigheid hier op dit forum is meestal NIET gewenst!

Maar de vrijheid van spreken primeert, moet je dus zelf uitmaken welke onzin je vaak komt uitkramen.
Bericht 42 van 79
laatste antwoord

In mijn eerste post in dit topic heb ik reeds een hele lijst goede tips opgesomd. Van jou heb ik er tot dusver echter nog maar ééntje gezien...
Misschien dus eens overwegen wat meer de daad bij het woord te voegen en je wat minder bezig te houden met collega's onterecht te bekritiseren?

Zoals steeds staan de beste stuurlui weer aan wal ...

Bericht 43 van 79
laatste antwoord

Hallo allemaal,

ik ben blij dat ik de stap heb gezet om hier een vraagje te posten, ik leer heel veel bij van jullie opmerkingen!

Ik had gisteren na een opmerking al mijn "merknaam" DuckieJewels uit de titel gedaan, maar nu moet hij ook weg in de beschrijvingen? Allé, ik snap dat niet zo goed? Ik snap wel inderdaad, na jullie opmerkingen te lezen, dat de site zelf niet genoemd mag worden, maar de merknaam mag toch genoemd worden, of niet? Anderen zetten toch ook Pandora enzo in hun beschrijving en zelfs in hun titel? Na al de tips snap ik dat ik mijn titel beste "commercieel" houd, maar ik had toch graag mijn merknaam in de beschrijving gehouden, of mag dat ook niet?

Verder moet ik inderdaad eens een sjabloontje maken voor de beschrijving, daar heb je volledig gelijk in. Daar was ik ook al over aan het nadenken!

Alleszins, ik hou jullie op de hoogte over eventuele verbeteringen 😉
Thx, everybody! & Keep it coming, denk dat het voor elke startende verkoper interessant is om te kunnen lezen wat jullie ervan denken!

Groetjes,
Kim
Bericht 44 van 79
laatste antwoord

http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=170477261682

gelukkig heb je je prijs verhoogd want eerlijk, 0.01 euro .... daar kan je je grondstoffen nog niet mee kopen.

aleeez, veel succes.
Bericht 45 van 79
laatste antwoord

Ik herlas nu net de (terechte, denk ik) opmerkingen van Quasi ivm de verzendkosten. Wel, ik ben daarvan in de war! Wat moet ik daar in godsnaam mee doen? Ik weet echt niet hoe ik reële verzendkosten moet rekenen en wat ik moet doen met iedere bijkomende aankoop...:'(

Zoals gezegd, stop ik elke aankoop, hoe klein ook, in een bubbeltjesenveloppe van 1.10euro met één postzegel. Als het om een setje gaat, met twee postzegels. Dan is een verzendkost van 2euro toch best reëel? Of niet? Of wat stellen jullie voor aan deze dwergzelfstandige? 😉

Ciao!
Bericht 46 van 79
laatste antwoord

@ winkelcentrum : je hebt natuurlijk gelijk, maar volgens mij zijn er veeeel startende verkopers die hun verzendkosten net wat hoger zetten om tenminste uit de kosten te komen, om dan te laten bieden...

gelukkig kan ik nu op heel wat tips rekenen om nu een andere, betere strategie aan te nemen 🙂

thx!
Bericht 47 van 79
laatste antwoord

Wat quasi ondermeer bedoelt is dat men gecombineerde verzending kan instellen waarbij kopers kunnen besparen op verzendkosten in geval een koper meerdere aanbiedingen koopt die samen kunnen verzonden worden.

Zie
http://pages.benl.ebay.be/help/pay/shipping-discounts.html

Bericht 48 van 79
laatste antwoord

ahaa, even lezen dan 🙂
Bericht 49 van 79
laatste antwoord

Weet je wat me gewoon zo verdrietig maakt? Over een aantal uurtjes verlopen die items, heb nog steeds geen biedingen ofzo...verwacht ik er gewoon teveel van dan? Ik heb het als kleine, eerlijke zelfstandige echt moeilijk...:( Mijn prijzen stonden zelfs te laag, nu vind ik ze reëel, heb de titels veranderd,...

Ach, heb even een dipje, gewoon negeren 🙂 Ik verwacht er waarschijnlijk gewoon teveel van.

Ciao!
Bericht 50 van 79
laatste antwoord