annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Dwergzelfstandige - graag tips van ervaren verkopers :)

Hallo allemaal,

ik ben een kleine zelfstandige en ben de trotse eigenaar van een webshopje in juwelen (www.duckiejewels.be) Sinds kort ben ik beginnen verkopen via Ebay, maar ik heb er wat vragen bij.

Ik denk dat mensen mij heel moeilijk kunnen vinden, om de eenvoudige reden dat als ik zoek onder "juwelen"-"fantasiejuwelen", dat ik mezelf dan ook niet terug vind :s Hoe kan ik dan in godsnaam kopers aantrekken?

Heeft er iemand met wat meer ervaring in verkopen via Ebay misschien wat goede tips om mijn verkoop beter te managen? Alle tips zijn welkom voor deze beginner 😉

Groetjes,
Kim
Bericht 1 van 79
laatste antwoord
78 ANTWOORDEN 78

Ach, heb even een dipje, gewoon negeren Ik verwacht er waarschijnlijk gewoon teveel van.

Welkom in het leven van de zelfstandige, kleine Duckie ...:-D

Bericht 51 van 79
laatste antwoord

mja zo goed loopt het allemaal niet meer op ebay. zowiezo zijn de lente/zomer maanden (nuja zoveel mooi weer hebben we nog niet gehad) de slechtste maanden op ebay.

daarbij komt nog de betere zichtbaarheid van buitenlandse aanbieders waardoor vele aanbiedingen moeilijk vindbaar worden.
Bericht 52 van 79
laatste antwoord

Heel wat kopers bieden in de laatste uren, minuten of zelfs seconden van een veiling. Dus niet te vroeg wanhopen. Het kan ook beter zijn om uw aanbiedingen s’avonds, bijvoorbeeld rond 8 of 9 uur te laten aflopen, in plaats van in de namiddag. Het voordeel van veilingen is dat hoe dichter bij aflopen, des te beter de plaats in de zoekresultaten of rubrieken.

Als het moeilijk is om s’avonds uw aanbiedingen op te stellen: Turbolister is de aangewezen gratis tool om aanbiedingen vooraf op te stellen. Maar voor wie zweert bij het verkoopsformulier is hier een tip (gerat van ergens anders) om de kosten van de optie “Geplande begintijd” uit te sparen.

U kunt uw aanbiedingen vooraf opstellen, “Geplande begintijd” selecteren en een starttijd kiezen. (Om uw aanbiedingen te plannen moet u voor factureringsdoeleinden uw creditcardgegevens in het eBay-bestand ingevoerd hebben.)

Wanneer u op de dag zelf voordat de aanbiedingen gaan geplaatst worden, “Laat aanbieding onmiddellijk beginnen” aanvinkt in plaats van “Geplande begintijd”, spaart u EUR 0,10 per aanbieding.

Bericht 53 van 79
laatste antwoord

Als je echt zelfstandig bent met btw nummer, verander dan naar zakelijke account, moet je geen btw betalen omdat de vestiging in Luxemburg is.

De facturen downloaden en in je boekhouding steken.

Ticketje vragen bij de post of als je online koopt factuurtje bijhouden en in je boekhouding steken.

Er zijn nog tal van voordelen, zo betaal ik ook niets voor "geplande begintijd". Maar dat laatste heeft dan wellicht met winkel te maken.
Bericht 54 van 79
laatste antwoord

Voor de verzending kan je best even naar de site van de post gaan kijken, 1 postzegel is niet genoeg als je envelop niet genormaliseerd formaat is ! Je kan ook een handig foldertje halen op je postkantoor, en een brievenweegschaal is ook heel handig om het gewicht te controleren.
Je kan gerust je merknaam in de titel vermelden als er genoeg tekens over zijn ! eerst wel zoveel mogelijk zoektermen gebruiken en inderdaad best in verschillende talen !
Kijk ook eens naar de aanbiedingen van collega's die gelijkaardige objecten verkopen, daar kan je ideetjes opdoen.

m.

m.
Bericht 55 van 79
laatste antwoord

Ik betaal ook niets voor geplande aanbiedingen, heeft niets met een winkel te maken, het is momenteel gratis voor zakelijke verkopers.

m.

m.
Bericht 56 van 79
laatste antwoord

Verzending en verwerking Elk volgend object Tot Dienst Verwachte leveringstermijn*
EUR 1,20/ EUR 0,25 België La Poste - livraison standard (1 à 2 jours ouvrables) Varieert
(copy van bij een concurrent van jou...)

voorbeeldje van verzendkosten combineren.

Een van de problemen met je items zit in de verzendkosten ....een item van bvb 2€ met verzendkosten 2,5€....
Met gezamelijke verzending kan er dus enorm bespaart worden op de winst van de post....
Bericht 57 van 79
laatste antwoord

en probeer ergens goedkopere bubble enveloppen te vinden...ik zit momenteel aan 7 cent per envelop maar dan spreken we over heel grote hoeveelheden. voor een 100tal enveloppen zou je aan een 20-25 cent moeten zitten per envelop.
Bericht 58 van 79
laatste antwoord

natuurlijk heb ik een btwnummer, heb net het filmpje bekeken over hoe ik dat moet toevoegen, maar moet eerst uitvogelen of ik van privéaccount naar zakelijk account kan switchen...en me even afvragen waarom ik dat niet meteen gedaan heb 😄
Bericht 59 van 79
laatste antwoord

Allé goed, geen enkel van m'n objecten verkocht...bah!
Tja, 't zal voor de volgende keer zijn zeker? De objecten die ik wel al verkocht heb, krijgen wel heel leuke feedback, da's ook wel plezant. Probeer de klantjes die ik wél heb dan maar extra te verzorgen 🙂

Alleszins, ga eens op zoek naar BTW-nr toevoegen, goedkopere enveloppen, iets om de verzendkosten te combineren, een sjabloontje voor de aanbiedingen en ga proberen de aanbiedingen inderdaad 's avonds te laten aflopen...dat is het gameplan tot nu toe, meer tips & tricks altijd welkom 😉

Groetjes aan iedereen!
Kim
Bericht 60 van 79
laatste antwoord