annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Dwergzelfstandige - graag tips van ervaren verkopers :)

Hallo allemaal,

ik ben een kleine zelfstandige en ben de trotse eigenaar van een webshopje in juwelen (www.duckiejewels.be) Sinds kort ben ik beginnen verkopen via Ebay, maar ik heb er wat vragen bij.

Ik denk dat mensen mij heel moeilijk kunnen vinden, om de eenvoudige reden dat als ik zoek onder "juwelen"-"fantasiejuwelen", dat ik mezelf dan ook niet terug vind :s Hoe kan ik dan in godsnaam kopers aantrekken?

Heeft er iemand met wat meer ervaring in verkopen via Ebay misschien wat goede tips om mijn verkoop beter te managen? Alle tips zijn welkom voor deze beginner 😉

Groetjes,
Kim
Bericht 1 van 79
laatste antwoord
78 ANTWOORDEN 78

en sinds wanneer zijn er geen franstaligen in Belgie?

We kunnen op EBAY toch moeilijk rekening gaan houden met elke minderheidsgroep in dit land hé.

Hier wil ik toch nog even op reageren ook al is het van een paar dagen terug.

@Artic : Hier zit je er toch zwaar naast hoor, in het geval van ebay worden veel rubrieken gedomineerd door waalse aanbiedingen en zijn wij vlamingen sterk in de minderheid.

Photobucket

Photobucket

Bericht 71 van 79
laatste antwoord

Hier zit je er toch zwaar naast hoor, in het geval van ebay worden veel rubrieken gedomineerd door waalse aanbiedingen en zijn wij vlamingen sterk in de minderheid

Dit is niet alleen zo langs verkoperskant.

Het aantal aankopen van walen ligt veruit boven die van vlamingen.

Verkopers die op ebay.be enkel in het nederlands of nederlands/engels aanbieden steken volgens mij hun kop in het zand.

Bericht 72 van 79
laatste antwoord

ook niet vergeten van aangepaste trefwoorden voor zoekmachines op te geven voor al uw rubrieken, neem eens een kijkje op google adwords, schrijf je ook in bij auctiva store is gratis. Klik ook eens op je verkeersrapporten en daar zie je snel waar je nog kan bijstellen, aangepaste pagina s maken, reclamebrochures verzenden, inschrijven op rss feeds enz..........ken nog efficientere tips maar deze kan ik hier moeilijk uitleggen daar het tegen het ebaybeleid strookt maar die ze toch door de vingers zien :^O alvast véél succes en nog véél meer moed. voor mij hoeft het niet meer, winkeltje sluiten en op een ander der mee ofwel hier faillicement afwachten lol
Bericht 73 van 79
laatste antwoord

Hier zit je er toch zwaar naast hoor, in het geval van ebay worden veel rubrieken gedomineerd door waalse aanbiedingen en zijn wij vlamingen sterk in de minderheid.

Ik zou je in dat geval sterk aan raden om ook een Arabische vertaling aan je beschrijvingen toe te voegen, dat is nl. de dominante taal in dat derde Belgische gewest!
Bericht 74 van 79
laatste antwoord

Ik zou je in dat geval sterk aan raden om ook een Arabische vertaling aan je beschrijvingen toe te voegen, dat is nl. de dominante taal in dat derde Belgische gewest!

Ik heb inderdaad, aan de namen te oordelen Marokkaanse en Turkse kopers maar tot heden is de communicatie daarmee zonder problemen in het Frans verlopen.

Photobucket

Photobucket

Bericht 75 van 79
laatste antwoord

Ik geef toe, waarschijnlijk zijn dit wel 'aangepaste' allochtonen. Maar de anderen zullen vermoedelijk ook geen gebruik maken van ebay.

Photobucket

Photobucket

Bericht 76 van 79
laatste antwoord

Als je die redenering dan niet doortrekken en ook van de andere minderheden eisen dat ze de taal van de meerderheid, zijnde Nederlands, leren?
Bericht 77 van 79
laatste antwoord

Maar ik heb daar eigenlijk geen probleem mee, als er mij morgen iemand een vraag stelt in het Duits dan zal ik in het Duits antwoorden en als er iemand een vraag stelt in een taal die ik totaal niet begrijp dan zal ik er een vertaalsite bijnemen en er het beste van maken.

Als ik een vraag heb voor een Waal dan zal dat in zijn eigen taal zijn en niet in het Nederlands, dus ok, een punt is dat de Walen wat meer moeite zouden mogen doen om ook in het Nederlands te (proberen) communiceren als ze merken dat de aanbieding in het Nederlands is.

MAAR, het is eigenlijk de moeite niet om mij daar druk in te maken, ik weet niet hoe het met u zit maar persoonlijk heb ik andere, belangrijkere dingen om mij druk in te maken.

Photobucket

Photobucket

Bericht 78 van 79
laatste antwoord

Daar heb je zeker gelijk in, ik heb ook belangrijkere dingen te doen dan me daar druk in te maken; ik ging er dan ook alleen op in omdat je daartoe uitnodigde.

Helaas zijn die vertaalsites ook niet alles, vooral dan als je naar een niet-germaanse taal wil omdat de meeste engines eerst naar Engels vertalen en van daaruit naar de gewenste taal. Een vertaling van Nederlands naar Duits wil dus nog wel eens een bevredigend resultaat opleveren, maar van Nederlands naar Frans...
Bericht 79 van 79
laatste antwoord