annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Dwergzelfstandige - graag tips van ervaren verkopers :)

Hallo allemaal,

ik ben een kleine zelfstandige en ben de trotse eigenaar van een webshopje in juwelen (www.duckiejewels.be) Sinds kort ben ik beginnen verkopen via Ebay, maar ik heb er wat vragen bij.

Ik denk dat mensen mij heel moeilijk kunnen vinden, om de eenvoudige reden dat als ik zoek onder "juwelen"-"fantasiejuwelen", dat ik mezelf dan ook niet terug vind :s Hoe kan ik dan in godsnaam kopers aantrekken?

Heeft er iemand met wat meer ervaring in verkopen via Ebay misschien wat goede tips om mijn verkoop beter te managen? Alle tips zijn welkom voor deze beginner 😉

Groetjes,
Kim
Bericht 1 van 79
laatste antwoord
78 ANTWOORDEN 78

lol, echt leuk dat er zoveel reactie is! Jullie kennen er duidelijk iets van! ben volop bezig met de aanpassingen, ik hou jullie op de hoogte 😉
Bericht 21 van 79
laatste antwoord

Nog eens een vraagje: raden jullie een winkel op ebay aan?
Bericht 22 van 79
laatste antwoord

met het zoekwoord "ketting" staat ge op pagina 3, dat is niet slecht voor een beginnende verkoper.
Bericht 23 van 79
laatste antwoord

die winkelabonnementen zijn goed als je veel verkoopt (met topwinkel of topwinkel plus kost een aanbieding maar 1 cent meer) ik heb topwinkel plus genomen omdat ik ebay ervan verdenk topwinkel plus gebruikers op een hogere ranking te zetten 🙂
Bericht 24 van 79
laatste antwoord

haha Inko, leuk dat je je "pupil" goed opvolgt, zou je je niet als Ebay-coach aanbieden onder "nu kopen" 😉 😛

Waar hangt dat eigenlijk van af, dat ik op pagina drie sta?
Bericht 25 van 79
laatste antwoord

dat hangt af van de mysterieuze ebay ranking algoritmes waarvan niemand (ook de ebay programmeurs niet) weet hoe ze juist werken.

van een aantal zaken is geweten dat ze de ranking beïnvloeden.

* je komt hoger te staan als je veel verkoopt en als je een goede feedbackscore hebt.
* een individuele aanbieding komt hoger te staan als de verhouden tussen het aantal bekijkers van het item en het aantal kopers hoog ligt. (dus een aanbieding die veel aangeklikt wordt maar niet verkoopt zal weer zakken)
* ebay heeft een hekel aan verkopers die hun winst in de verzendkosten doorrekenen daarom worden aanbiedingen met gratis verzending hoger geplaatst dan aanbiedingen met verzendkosten (natuurlijk promoot ebay dit omdat er zo ook ebaykosten op de verzending moeten betaald worden)
*...
Bericht 26 van 79
laatste antwoord

Ik heb voorlopig gewoon winkel, aan het laagste tarief, iets rond de 8 euro of zo ...

Foto's zijn gratis in Nu kopen.

0.13 betaal ik voor een aanbieding zonder prijsbeperking.(betaal geen btw omdat ik zelfstandig ben, opgave van btw nummer)

De verkoop bij mij zit op z'n gat voor het moment, nu en dan verkoop ik nog iets maar 't is geen groot succes. Dus zet je verwachtingenniet te hoog.

Feit is, hoe meer je aanbied, hoe meer je kan verkopen.

Vorig jaar had ik meer dan 100 artikelen online maar heb dat afgebouwd en bied enkel nog stuff uit m'n winkel die zeker verkoopt op ebay. Er zijn zo van die brocante items die niet goed verkopen en ook de rommelmarkten zijn weer begonnen, dus, voor mij is het beter in de winter brocante verkopen.

Johan
Bericht 27 van 79
laatste antwoord

Vermits je natuurlijk niet meer kan wisselen van veiling naar NU KOPEN in lopende aanbiedingen,heb je er als extra optie NU kopen bijgezet.Mijn ervaring is dat beide prijzen heel dicht bij elkaar moeten liggen,anders heeft die extra kost geen zin en gaan kopers toch wachten.
Er wordt veel minder aan bieden gedaan dan vroeger,zelf verkies ik ook NU KOPEN.
Dus pas die prijzen van je aanbiedingen aan,mag zelfs dezelfde prijs zijn,in jouw geval max. 1 euro verschil.
Het voordeel van die 2 mogelijkheden is dat je nog beter opvalt in de zoekresultaten,je hebt nu dubbele ruimte.
Bericht 28 van 79
laatste antwoord

En best je verzendkosten aanpassen,een volledige set 2 euro en oorbellen alleen 2,50 euro is nogal gek.
En wijzig best die aanbiedingen aan 1 cent.Trouwens denk ik dat kopers voor geringe bedragen liever Nu kopen hebben dan te moeten wachten en natuurlijk vergeten te bieden.
Bericht 29 van 79
laatste antwoord

hmm wacht even jullie gaan veel te snel voor mij 😄
Ben nog volop bezig met het aanpassen, daarmee dat de oorbellen nog aan 2.5 euro staan. MAAR: ik verstuur wel in een enveloppe van 1.10euro en dan nog een postzegel (of twee) hé, hoeveel zetten jullie dan als verzendkosten?
ah en NU KOPEN maar een heel klein verschil zetten ten aanzien vd bieding? okay!
Bericht 30 van 79
laatste antwoord