annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Dwergzelfstandige - graag tips van ervaren verkopers :)

Hallo allemaal,

ik ben een kleine zelfstandige en ben de trotse eigenaar van een webshopje in juwelen (www.duckiejewels.be) Sinds kort ben ik beginnen verkopen via Ebay, maar ik heb er wat vragen bij.

Ik denk dat mensen mij heel moeilijk kunnen vinden, om de eenvoudige reden dat als ik zoek onder "juwelen"-"fantasiejuwelen", dat ik mezelf dan ook niet terug vind :s Hoe kan ik dan in godsnaam kopers aantrekken?

Heeft er iemand met wat meer ervaring in verkopen via Ebay misschien wat goede tips om mijn verkoop beter te managen? Alle tips zijn welkom voor deze beginner 😉

Groetjes,
Kim
Bericht 1 van 79
laatste antwoord
78 ANTWOORDEN 78

Doordenkertje : iemand koopt 4 colliers ,dus verzendkosten 2+1,5+1,5+1,5 =6,5€.
6,5€ is al een groot pakket.....

Ook een 2de doordenkertje :je items "nu kopen" en biedingen staan dooreen....
Wanneer je eerst je biedingen zet en dan je "nu kopen" heb je de kans dat : ofwel de winnende koper zijn aankopen aanvult met "nukopers" om verzendkosten te besparen ,ofwel de verliezende kopers hun items of gelijkaardigen zoeken tussen je "nukopen".
Bericht 31 van 79
laatste antwoord

ben wel koper ,maar heb dit in verleden opgemerkt bij andere verkopers...
Bericht 32 van 79
laatste antwoord

Als je wilt aan franstaligen verkopen en je verkoopt ringen dan is BAGUE een zeer goed woord!

Als dat het geval zou zijn, dan zou Kim niet op deze EBAY-site zitten maar op de Franse: http://www.ebay.fr

dat hangt af van de mysterieuze ebay ranking algoritmes waarvan niemand (ook de ebay programmeurs niet) weet hoe ze juist werken.

Is nochtans heel simpel hoor, dat zijn doodgewone sorteeralgoritmes. Als ze een SQL-gebaseerde database gebruiken, wat 99 % waarschijnlijk is, dan kan dat zelfs met één enkele query:

SELECT img, title, price, type FROM objects WHERE title LIKE '%halsketting%' ORDER BY "price" ASC;

Deze query retourneert dus doodgewoon de afbeeldingen, titels, prijzen en veilingtypes van alle objecten waarvan de titel het woord "halsketting" bevat, gesorteerd van goedkoopste naar duurste. Komt dus helemaal geen magie bij kijken.
Als de EBAY-programmeurs zelfs dat nog niet kunnen, dan moeten ze terug naar de tweede bachelor vrees ik, daar heb ik die theorie gezien.
Bericht 33 van 79
laatste antwoord

De verkoop bij mij zit op z'n gat voor het moment, nu en dan verkoop ik nog iets maar 't is geen groot succes.

Misschien kan je het geven van raad dan beter overlaten aan meer ervaren verkopers, anders gaat Kim's verkoop ook naar de haaien...
Bericht 34 van 79
laatste antwoord

articcynda

probeer eens efkens buiten uwen immer beperkten box te denken jong. De best match is niet gebaseerd op een simpele search query maar op waarden die toegekend worden aan de verkopers en items afhankelijk van hoe de verkoper/items zich gedragen.

De meeste mensen zoeken niet op laagste prijs omdat die zoekactie compleet nutteloos is. waarom? als je bijvoorbeeld een ipod wilt kopen en je sorteerd op laagste prijs dan krijg je eerst duizenden ipod accesoires.

en sinds wanneer zijn er geen franstaligen in Belgie? spijtig genoeg moet ebay het niet hebben van de nederlandstalige verkopers maar wel van de franstalige.
Bericht 35 van 79
laatste antwoord

als je bijvoorbeeld een ipod wilt kopen en je sorteerd op laagste prijs dan krijg je eerst duizenden ipod accesoires.

Daarom dus dat het ook zo belangrijk is om te weten hoe je search queries manipuleert. Wil je geen accessoires, zoek dan op ipod -accessoire

Ik sorteer altijd op prijs + verzendkosten, van laag naar hoog.
Bericht 36 van 79
laatste antwoord

ja want elke ipod accesoire verkoper zet "accesoire" in zijn titel.....
Bericht 37 van 79
laatste antwoord

dit draadje zat vol ebay-wijsheden voor startende verkopers en was leuk om lezen tot articcynda weer eens zijne snebbel komt roeren...

Laat de tips aan mensen over die er iets van kennen, artic en amuseer je een beetje op het forum spelletjes, daar ben je ongetwijfeld meer op je plaats dan hier!

Photobucket - Video and Image Hosting

Bericht 38 van 79
laatste antwoord

@duckie:

wat de vermelding van je website betreft: dit mag je inderdaad niet vermelden in de beschrijving op ebay.
Een handig middeltje kan echter wel het volgende zijn: iedere zelfstandige verkoper dient zijn identificatiegegevens te vermelden bij zijn aanbiedingen (naam, adres, ondernemingsnummer, telefoonnummer, evt. mailadres).
Net dit laatste kan mensen met een beetje internetervaring leiden naar je website: gebruik bvb het mailadres info@duckiejewels.be
Perfect binnen de ebay-regels maar een snuggere koper ziet direct dat daar een eigen site achter schuil gaat.

Enne... wat je persoonlijke website betreft: ook daar dien je toch iets aan toe te voegen: de contactgegevens dienen daar ook altijd vermeld te worden.

Bericht 39 van 79
laatste antwoord

Aangezien tips hier welkom zijn, toch ook even dit: vooraleer je verder zou gaan met het plaatsen van eventuele extra aanbiedingen, zou ik je aanraden om een aantrekkelijke sjabloon te creëren voor je beschrijvingen.

Het is mijn persoonlijke visie hé maar de huidige beschrijvingen nodigen mij niet echt uit tot het lezen van wat er staat...
Iets als dit trekt wat mij betreft bvb veel meer de aandacht: Voorbeeldje

Bericht 40 van 79
laatste antwoord