annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ebay KOSTEN niet meer van deze tijd !!

In deze huidige economische crisis, waarin de prijzen steeds scherper moeten zijn om nog kopers aan te trekken lijkt het mij dat EBAY de boot gaat missen. Verkoopmarges liggen tegenwoordig dichter bij de 10% dan dat je nog leuk 20-25% kunt winnen. De verkoopcommissie bedraagt al 5%. Dan nog de plaatsingskosten. Als de koper dan ook nog eens met paypal wil betalen kost je dit nog eens 1,75%. Vergeet daarbij niet de plaatsingskosten voor alle niet verkochte items. Waar ligt nog de winst voor de verkoper.Het aantal verkopers loopt gigantisch terug. Het lijkt nog wel heel wat, maar het aantal veilingen is MEGA opgehoogd met veilingen uit duitsland. Gevolg is dat ok het aantal actieve kopers terug loopt. En zo gaat de " waarde " van Ebay steeds meer naar beneden.
Bericht 1 van 15
laatste antwoord
14 ANTWOORDEN 14

klopt, 'k zie tegenwoordig enkel nog buitenlandse resultaten in m'n zoekresultaten, duidelijk minder items uit de omgeving. Heb onlangs nog eens een hoopje te koop gezet, niks verkocht ! Veel geld kwijt voor totaal niks. Een item dat ik recent verkocht is dan weer niet afgehandeld door een fun bieder, voor de zoveelste keer. 'k zet alles nu op andere gratis sites, daar blijft het voor mijn part staan tot kers en pasen ne keer samenvallen, 't kost niks en geen andere kosten bij verkoop ook niet ! feedback is daar ook mogelijk, meer heb ik niet nodig. En zo denken er veel volgens mij, want m'n verkoop is enorm gestegen de laatste maanden.
Bericht 2 van 15
laatste antwoord

Inderdaad! Ik heb ook de beslissing genomen om met mijn ebaywinkel te stoppen, weliswaar met pijn in het hart na al die jaren. Zo'n ebaywinkeltje was een uitstekend middel om mijn boeken tegen een lage aanbiedingsprijs te plaatsen, vooral omdat boeken meestal een tijd te koop staan. Maar met deze prijzen...
't Zal terug bibliotheek worden ipv boeken te kopen en na ze uitgelezen te hebben, te verkopen....
Bericht 3 van 15
laatste antwoord

100 % waar!
Je hebt nog eerder verlies, dan wat winst tegenwoordig!!!
Bericht 4 van 15
laatste antwoord

Ik volg, had vorig jaar nog constant 100 artikelen online en ben al ferm afgebouwd, ik verkoop nu ook op tweedehgands.be en daar moet je al die poespas niet invullen.

In een minimum van tijd is de foto gedownload en een klein tekstje, wie wat wil vragen als koper die doet maar!

Ebay zal nu zogezegd de verkoper makkelijker maken door nog meer gegevens invullen zogezegd omdat de koper dan minder vragen hoeft te stellen !!!!!!

De rompslomp om iets aan te bieden word alleen maar groter.

Op EBAY.com bied ik al niets meer aan want de rubrieken die je daar moet invullen .... en dan lukt het nog niet omdat je ald die rubrieken om te verzenden heel correct moet invullen ....

Ebay is ferm achteruit gegaan, had vaak tot 100 150 euro kosten per maand en zie dat ik maar voor 200 tot 300 euro verkocht had.... waarmee zijn we bezig ?
Bericht 5 van 15
laatste antwoord

is tweedehgands.be gratis of moet je er ook voor betalen??
Bericht 6 van 15
laatste antwoord

Ik denk dat tweedehgands westvloms is ...:^O

Bericht 7 van 15
laatste antwoord

tweedehands.be is VOLLEDIG GRATIS en super vlug en makkelijk.
Bericht 8 van 15
laatste antwoord

allemaal goed en wel, tweedehands en kapaza en zo ... maar daar vang je geen buitenlandse kopers mee : hoogstens eens een hollander (of vergis ik mij?)

Ik mag trouwens niet klagen, maar ik heb dan ook een goede artikel, nl. CDs, en dan nog meestal geen courante ...
Maar idd veel kosten : aanbieden, commissie + Paypal is eigenlijk te veel : voorlopig hou ik nog winst over, maar het zijn ook geen goudkisten vol hoor ...
Bericht 9 van 15
laatste antwoord

Kiala verzendt niet naar het buitenland, dus buitenlandse verkopers aantrekken heeft sowieso een beperkt nut. Tenzij je via De Post wil versturen, maar dan zijn de verzendkosten torenhoog, zeker als je het aangetekend wilt.
Bericht 10 van 15
laatste antwoord