annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ebay en het het verplichtend koppelen aan Paypal betalingen aanvaarden

http://www.hln.be/hln/nl/943/Consument/article/detail/1179211/2010/11/05/Klacht-tegen-onwettige-koppelverkoop-gsm-en-verzekering.dhtml

"Elk gezamenlijk aanbod aan de consument, waarvan minstens een bestanddeel een financiële dienst is, is verboden. ...", zegt Test-Aankoop.

Ik denk dat dit voldoende duidelijk is.

-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 1 van 3
laatste antwoord
2 ANTWOORDEN 2

Weete, op zich zou het allemaal nog niet zo erg zijn hé maar je wordt als zakelijk verkoper verplicht Paypal te gebruiken, je betaalt er per ontvangen bedrag een niet onaanzienlijke som op en als puntje bij paaltje komt draai je zelf nog op voor eventuele niet ontvangen goederen als je niet-online-traceerbaar verstuurde.

En dat vind ik er over!

Uiteindelijk zou het logischer zijn dat de kosten door de koper dienen betaald te worden daar dit gekoppeld is aan een kopersbescherming.

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 2 van 3
laatste antwoord

Weete, op zich zou het allemaal nog niet zo erg zijn hé maar je wordt als zakelijk verkoper verplicht Paypal te gebruiken, je betaalt er per ontvangen bedrag een niet onaanzienlijke som op en als puntje bij paaltje komt draai je zelf nog op voor eventuele niet ontvangen goederen als je niet-online-traceerbaar verstuurde.

En dat vind ik er over!

Uiteindelijk zou het logischer zijn dat de kosten door de koper dienen betaald te worden daar dit gekoppeld is aan een kopersbescherming.

Kan ik alleen maar mee eens zijn.

PayPal is ideaal als je internationaal werkt. Mijn verkopen zijn voor 99% voor het binnenland bestemd. De rest is voor de buurlanden en kan perfect via een internationale overschrijving met Bic en Iban.

Ik vind het er van Ebay ver over dat ze ons verplichten om PayPal te aanvaarden. Net zoals vroeger zou dit een vrije keus moeten zijn om dit al dan niet te aanvaarden.

Je betaalt om je eigen centen te mogen ontvangen, ook op verzendkosten mag je nog eens een PayPalfee betalen. Zelfs als de koper je positieve feedback gegeven heeft, ben je niet zeker of de centen wel op je rekening blijven staan (spreek uit ervaring).

In mijn geval zijn dat op een paar jaar tijd duizenden euro's die door mijn neus geboord worden. En wie wordt hier verplicht: inderdaad, de zakelijke verkopers. Meestal de verkopers een deel of volledig een inkomen uit Ebay halen. Wij zijn de beste klanten van Ebay en brengen via verkoopscommissies het meeste geld in het laatje.

Maar ja, voor Ebay is veel nog niet genoeg...

Bericht 3 van 3
laatste antwoord