annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ebay: er loopt meer fout dan er goed loopt !!!

Als ik zowat blader op de verschillende draadjes op dit forum is het momenteel huilen met de pet op!

Nu het nieuwe feedbacksysteem voor verkopers dichterbij komt, botst een mens steeds meer op allerlei zaken die totaal niet lopen zoals het zou moeten zijn:

 

- de nieuwe beoordeling houdt plots rekening met zaken waarmee het vroeger totaal geen rekening hield en dit met terugwerkende kracht voor 1 jaar. De geannuleerde transacties met wederzijdse toestemming omdat koper wou afzien van de aankoop (om welke reden dan ook) worden plots allemaal beschouwd als zijn ze een fout van de verkoper...

OF... wil men je gewoon bestraffen als verkoper als je een koper hebt die niet betaalde en je je verkoopscommissie wil recuperen???

 

- je kan nu ook zien waar de defecten vandaan komen, zij het dan wel dat je doorgelinkt wordt naar ebay.fr, en wat blijkt?

ik krijg verdorie defecten aangerekend voor transacties die perfect in orde waren! Zogezegd omdat het gaat om een annulatie terwijl dit totaal niet aan de orde is!

Verder staat er nog eentje van in de maand mei waarbij ik van de koper inderdaad een melding kreeg dat zijn object niet aangekomen is. Het bleek dat zijn adres welke ik reeds meerdere malen gebruikt had (is een terugkerende klant) en ik ook deze keer ontvangen had als verzendadres) niet meer klopte en hij het vergeten wijzigen was (wat ikzelf niet kan bewijzen omdat ik jammer genoeg de mails reeds gedelete had). Ik heb een tweede maal (aangetekend) verzonden en alles kwam in orde! MAAR!!! Koper annuleerde zijn geschil niet en ik zit met de gebakken peren!!!

 

Ondanks meldingen aan eBay doen ze niks om dergelijke fouten uit hun systeem te halen!!!

 

Ja, twee weken geleden belden ze me wel eens hoor... om te sussen en te slijmen denk ik dan!

Maar uiteindilijk iets fundamenteels wijzigen? Vergeet het maar.

 

Nu heb ik weer een neutrale, gekoppeld aan vermoedelijk een lage score op één of andere DSR... een Waalse koper die niet begrijpt wat er in de beschrijving staat maar dit ook niet eerst eens navraagt...

En zo gaan we maar verder.... dag in dag uit op hete kolen lopen omdat ebay zich niks meer aantrekt van zijn kopers die het goed menen!

God, wat vind ik het soms zo infantiel van mezelf dat ik me daar mee bezig hou!

Ik zou me beter al die jaren toegespitst hebben op het snelle geldverdienen op de kap van de onwetende ebay-koper!!!

Maar neen, zo zit ik niet in elkaar... Ik wil eerlijk spel spelen met mijn kopers, hen een degelijke service bieden, hen te woord staan en hulp bieden bij ieder probleem (hoe groot of hoe klein ook)

 

En dergelijke service verwacht een mens zoals ik ook van eBay maar blijkbaar is dit kleine beetje menselijkheid van hun kant uit ver te zoeken....




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

Ebay: er loopt meer fout dan er goed loopt !!!

Ik voel met je mee, en probeer dat zoveel mogelijk achter me te laten.

 

Het is één en al frustratie.      Heb dat probleem niet op Delcampe alwaar er momenteel 1600 artikelen staan, gratis en daar ben ik niet zo gepushed met paypal en dergelijke.

 

Al eens overwogen om Delcampe te proberen?

 

Johan

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

Ebay: er loopt meer fout dan er goed loopt !!!

Eens iemand als Frits aan het klagen gaat, dan is het einde nabij.  (niet slecht bedoeld hoor, maar jij altijd in de mate van het mogelijke ebay verdedigd).

 

Afgelopen week 2 geschillen wegens niet ontvangen, dit terwijl bij de éne de dochter het pakket had in ontvangst genomen maar niks aan papa laten weten en in een hoekje gezet.  maw, DEFECT. (bewijs via tracking bpost & bericht via ebay) 

 

Die andere koopt een product en vertrekt 2 dagen laten voor 3 weken op vakantie, pakketje komt terug naar ons met geschil tot gevolg, alweer een DEFECT. (bewijs via tracking)

 

 

Ik vraag me vooral af wat ebay hiermee allemaal wil bereiken, in mijn geval 2% van de kopers betalen niet , zodoende open ik een geschil wegens onbetaald object.  Maar dit blijkt dan ook een DEFECT te worden voor mij als verkoper.

Willen ze dan gewoon dat wij enkel nog Paypal accepteren? 

 

Spijtige aan de zaak is dat ebay mij wel nog steeds €'s opbrengt, anders had ik er al lang mee gestopt. 

 

Bericht 3 van 4
laatste antwoord

Ebay: er loopt meer fout dan er goed loopt !!!

En de op 1 na meest absurde nieuwe regel, 

 

Gesloten geschillen zonder oplossing van de verkoper
Maximumpercentage van geschillen gesloten door eBay zonder oplossing van de verkoper*0,30%

0,30%

 

 

Gelijk welk geschil er ook tegen je geopend wordt, je moet altijd de koper gelijk geven, no matter what !.

Doe je dit niet dan, neemt ebay een beslissing die altijd in het voordeel van de koper is.

 

maw, als iemand een een deel van zijn betaling wil terug krijgen omdat het product niet naar zijn zin is of gewoon een superkoopje wil doen, moet je die gewoon zijn zin geven, zoniet zal je zeer snel aan die 0.3% zitten.

 

 

 

 

 

Bericht 4 van 4
laatste antwoord