articcynda (33 ) aanbiedingen bekijken 13-06-10 12:39 CEST 41 van 42
Je hebt overschot van gelijk, beste Ronny! Ik hanteer eveneens de redenering "live and let live", maar helaas gaat de jaloezie van sommige verkopers hier zover dat ze gaan funbieden bij collega's, of de objecten van collega's rapporteren zodat ze offline worden gehaald. Echt zielig... maar wat kan je eraan doen? Zo zit onze maatschappij blijkbaar in elkaar tegenwoordig.
Leven en laten leven is een uitspraak die ik hier meermaals doe.
Jaloersheid merk ik niet in mijn geval, wel valse concurrentie. Funbieden, het is niet slim dit te doen.
Als ik geen enkele handdoek meer verkoop (gelukkig nog wel in m'n echte winkel in Oostende) op ebay doordat een zwartwerkster (met zekerheid, zelf nagetrokken) volledig onder marktprijs gaat verkopen (ze moet geen btw doorstorten, koopt wellicht ook in 't zwart aan, dan nog eens gratis verzending gaat aanbieden dan gaat m'n haar rechtstaan.
Leven en laten leven, OK, maar ik betaal wel m'n sociale lasten zelf, kan niet gaan doppen als het morgen slecht gaat, krijg geen loon doorbetaald als ik ziek ben, heb geen 13de maand of vakantiegeld. Terwijl die mevrouw dus werkloos of van de ziekenbond leeft. Ze kan zogezegd niet werken maar wat doet ze dan op ebay? heb nagecheckt bij haar buurman omdat ze niet thuis gaf, de ene zegt werkloos, de andere ziekenbond, ik wou eens een praatje met haar maken, 't is toch niet ver van Oostende.
Zelfs al is die mevrouw bvb in ziekenverlof, dan nog doet ze een bijjob en vind ik dat ze het spel eerlijk moet spelen. Ik heb een ongelofelijk respect voor minder valide mensen die kost wat kost gaan werken, bvb in beschermde werkplaatsen of dergelijke of die een volwaardige job kiezen boven thuis te zitten despijts hun aandoening. Ik heb GEEN respect voor minder validen of werklozen die zeer ruim kunnen leven maar daarbovenop nog eens een lukratief zwart handeltje opzetten en eigenlijk dus wel bewijzen dat ze kunnen werken. Sorry hoor mensen, heeft niets met jaloezie te maken.
Johan
(jawel, er zijn werklozen die ruim met hun dopgeld rond kunnen komen, zolang je geen 2 keer op reis wilt per jaar, zolang je niet telkens de laatste gsm wilt kopen, zolang je niet op al die dure niet levensnoodzakelijke abonnementen geabonneerd bent zoals digitaal tv, plus en rode knop toestanden .... zolang je het geen recht vind om 2 keer per week op restaurant te moeten gaan of met dure merkkledij te lopen, etc etc etc etc etc.)