annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Eerste keer dat ik iets verkoop

Hey
Op het risico af van compleet af te gaan...

Ik heb net mijn eerste item op ebay gezet.
Is het normaal dat ik het zelf niet kan terugvinden via de zoekopdracht?

of duurt dit gewoon eventjes voor het te vinden is via de zoekopdrachten?
Bericht 1 van 63
laatste antwoord
62 ANTWOORDEN 62

Ga me eigenlijk met de huidige discussie niet moeien maarre...

Tegenwoordig zoeken mensen achter alles die gebeurd iets die niet deugd. Alles word negatief bekeken....

De buur heeft weer een nieuwe TV, hij zal die wel gejat hebben zeker?

De overbuur heeft een nieuwe auto, die werkt in het zwart zeker?

Die verkoopt daar nogal veel op Ebay, dat is een zwarthandelaar want.....

Er word nogal veel geboden op dit artikel, opbieden met andere accounts zeker?

Er staat daar iemand te kijken op de hoek van de straat dat is enen die komt zien of er niets te jatten valt zeker?

Die trouwt daar met die, het zal wel zijn voor zijn/haar geld zeker?

Enz... enz....

Onze huidige wereld is vol van jalouzie, wantrouwen en nijd.

Tegenwoordig gebeurd er ook enorm veel bedrog en oplichterij maar is dat een reden om eigenlijk alles zwart te zien?
Bericht 41 van 63
laatste antwoord

Je hebt overschot van gelijk, beste Ronny! Ik hanteer eveneens de redenering "live and let live", maar helaas gaat de jaloezie van sommige verkopers hier zover dat ze gaan funbieden bij collega's, of de objecten van collega's rapporteren zodat ze offline worden gehaald. Echt zielig... maar wat kan je eraan doen? Zo zit onze maatschappij blijkbaar in elkaar tegenwoordig.
Bericht 42 van 63
laatste antwoord

... en zo kreeg artic weer eens een houvast om de essentie uit posting 39 met glans te ontwijken... :_|

Photobucket - Video and Image Hosting

Bericht 43 van 63
laatste antwoord

articcynda (33 ) aanbiedingen bekijken 13-06-10 12:39 CEST 41 van 42
Je hebt overschot van gelijk, beste Ronny! Ik hanteer eveneens de redenering "live and let live", maar helaas gaat de jaloezie van sommige verkopers hier zover dat ze gaan funbieden bij collega's, of de objecten van collega's rapporteren zodat ze offline worden gehaald. Echt zielig... maar wat kan je eraan doen? Zo zit onze maatschappij blijkbaar in elkaar tegenwoordig.

Leven en laten leven is een uitspraak die ik hier meermaals doe.

Jaloersheid merk ik niet in mijn geval, wel valse concurrentie. Funbieden, het is niet slim dit te doen.

Als ik geen enkele handdoek meer verkoop (gelukkig nog wel in m'n echte winkel in Oostende) op ebay doordat een zwartwerkster (met zekerheid, zelf nagetrokken) volledig onder marktprijs gaat verkopen (ze moet geen btw doorstorten, koopt wellicht ook in 't zwart aan, dan nog eens gratis verzending gaat aanbieden dan gaat m'n haar rechtstaan.

Leven en laten leven, OK, maar ik betaal wel m'n sociale lasten zelf, kan niet gaan doppen als het morgen slecht gaat, krijg geen loon doorbetaald als ik ziek ben, heb geen 13de maand of vakantiegeld. Terwijl die mevrouw dus werkloos of van de ziekenbond leeft. Ze kan zogezegd niet werken maar wat doet ze dan op ebay? heb nagecheckt bij haar buurman omdat ze niet thuis gaf, de ene zegt werkloos, de andere ziekenbond, ik wou eens een praatje met haar maken, 't is toch niet ver van Oostende.

Zelfs al is die mevrouw bvb in ziekenverlof, dan nog doet ze een bijjob en vind ik dat ze het spel eerlijk moet spelen. Ik heb een ongelofelijk respect voor minder valide mensen die kost wat kost gaan werken, bvb in beschermde werkplaatsen of dergelijke of die een volwaardige job kiezen boven thuis te zitten despijts hun aandoening. Ik heb GEEN respect voor minder validen of werklozen die zeer ruim kunnen leven maar daarbovenop nog eens een lukratief zwart handeltje opzetten en eigenlijk dus wel bewijzen dat ze kunnen werken. Sorry hoor mensen, heeft niets met jaloezie te maken.

Johan

(jawel, er zijn werklozen die ruim met hun dopgeld rond kunnen komen, zolang je geen 2 keer op reis wilt per jaar, zolang je niet telkens de laatste gsm wilt kopen, zolang je niet op al die dure niet levensnoodzakelijke abonnementen geabonneerd bent zoals digitaal tv, plus en rode knop toestanden .... zolang je het geen recht vind om 2 keer per week op restaurant te moeten gaan of met dure merkkledij te lopen, etc etc etc etc etc.)
Bericht 44 van 63
laatste antwoord

In mijn gebouw woont een man 52 jaar, alleen die heeft 950 euro dop. Betaald 325 euro huur en zo'n 75 euro is voor gas water electriciteit. Hij verklaard mij zelf dat hij een goeie 500 euro over heeft om te leven (na huishuur en verbruikskosten)

Het is toch normaal die die gast nooit of nooit nog werk zal zoeken?

Die gast slaapt elke dag to 10.00 uur, gaat dan een pintje drinken, een wandelingetje maken, filmje kijken, etc .... Wat een fu ....ing luxeleven!

Gelijk heeft ie want het is de Belgische staat die dit allemaal mogelijk maakt! Hopelijk komt daat verandering in met de NVA !

Alhoewel, wie niet wil werken en z'n dop verliest die klopt dan aan bij het OCMW en we staan weer evenver. Of die man gaat naar de dokter en zegt dat hij rugpijn heeft ....
Bericht 45 van 63
laatste antwoord

500€ per maand .....een luxeleven ?

grapje zeker ?
Bericht 46 van 63
laatste antwoord

Hier ga je volgens mij toch ook wat te kort door de bocht hoor Winkelcentrum.

500 € is echt niet zoveel. Zeker als je nog verzekeringen, brandstof enz. moet meerekenen. Kijk dit is zo'n typische reactie van iemand die er eigenlijk geen flauw benul van heeft. Je geeft hier de aloude redenatie van doppers en mindervaliden worden 'slapend rijk'. Ik kan je vertellen dat dat niet zo is. Ik ben zelf minder valide en heb ook een uitkering. Zo veel is dat echt niet hoor. En oh ja, ik heb wel gewerkt. Maar mijn contract liep af en kon niet meer verlengd worden. Heb overal gesoliciteerd. Zelfs bij een beschutte werkplaats. Maar daar was ik mentaal te goed voor (ben zwaar slechtziende), en op de gewone arbeidsmarkt krijg je toch snel met discriminatie te maken. En voor je zegt dat ik zit te zeveren, toevallig ben ik dat voor een aantal van mijn solicitaties te weten gekomen dat het wel dagelijk afgesprongen is op het feit dat ik een handicap heb zelfs al had ik ervaring in die sector. Velen werken ook in jobs die enkel open staan voor gehandicapten. Bv bij de overheid. Dat vind ik persoonlijk zeer zielig. Ik heb mijn vroegere job gekregen ONDANKS mijn handicap en niet omdat ik een handicap heb. En het was niet zo'n job waar je veel mensen met een handicap in tegenkomt. Was namelijk animator.
Bericht 47 van 63
laatste antwoord

52 jaar, ik vermoed dat de realiteit eerder zal zijn dat die man door zijn leeftijd gewoon nergens nog werk kan vinden.

Photobucket

Photobucket

Bericht 48 van 63
laatste antwoord

500€ per maand .....een luxeleven ?

grapje zeker ?

Quasi, merk op dat er wel degelijk staat:

500 euro over heeft om te leven (na huishuur en verbruikskosten)

Die € 500 is dus netto zakgeld dat ie kan besteden zoals ie wenst.
Bericht 49 van 63
laatste antwoord

Die € 500 is dus netto zakgeld

Ja, voor een student is dat misschien zakgeld omdat make en pake voor't eten zorgen, voor die man zal dit wel iets anders zijn zeker?
Ik werk zelf dagelijks met mensen die als alleenstaande een dergelijk inkomen hebben en ik kan je verzekeren, met dit bedrag als leefgeld (huishoudelijke kosten, eventuele medische kosten en persoonlijke uitgaven) spring je echt niet ver hoor.

Ja, kledij kan je altijd kopen in de Zeeman of de PromoFashion, maar die mensen willen ook wel eens een kwalitatief kledingsstuk hé?
Ja, je kan alle dagen varkensvlees eten maar die mensen willen ook wel eens een steakske eten hé?
En ga zo maar voort...

1 goeie raad voor diegenen die twijfelen: hou je uitgaven eens zelf een maand bij en je zal zien dat 500 euro echt niet veel is

Bericht 50 van 63
laatste antwoord