annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Eindelijk ! Beperking gratis aanbiedingen particulieren!

Eindelijk zal het vanaf september gedaan zijn met het overmatig dumpen van aanbiedingen op ebay.be. Vanaf 11 september is er nog slechts een maximum van 75 aanbiedingen die gratis zullen zijn!

met andere woorden: tot oktober zal het duren vooraleer de particuliere dagaanbieders het door hebben dat ze pakken geld gaan betalen, nadien zijn we af van die aanbiedings-"spammers" die nu ook mooi in het rijtje zullen mogen staan in plaats van de site te bevuilen met hun onverkochte spullen 🙂




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 1 van 127
laatste antwoord
126 ANTWOORDEN 126

Re: Eindelijk ! Beperking gratis aanbiedingen particulieren!


@tvserieshop schreef:

eBay verdient geld aan élke pageview op haar site.... 


Dat zou best kunnen en fijn voor ebay, maar dat intereseert *mij* niks.

Voor mij is het *niet* zo dat pageviews belangrijk zijn, wel biedingen.

En ik schiet er doorgaans weinig mee op om het startbod laag te zetten.

Bericht 71 van 127
laatste antwoord

Re: Eindelijk ! Beperking gratis aanbiedingen particulieren!


@timpo2012 schreef:

Als je bv. drieduizend bierkaartjes er apart had opstaan en nu moet je opeens 35cent betalen na het 75ste bierkaartje, dan ben je inneens het kleine beetje winst van vele jaren kwijt en je krijgt zelfs honderden Euro's verlies in de plaats.

Vind je die praktijken van Ebay dan eerlijk ???

Ik vind dat ze de mensen eerst hadden moeten verwittigen via email.

Shame on you Ebay.

 


Ik denk net dat dat de bedoeling is. Ze weten dat mensen die veel van dit soort kleine items verkopen straks niet meer (of veel minder) actief zullen zijn als verkoper. Daar valt dus straks geen winst meer te halen. Misschien haken ze ook af als koper omdat ze als verkoper gefrustreerd zijn of misschien omdat ze ook als koper net geïnteresseerd zijn in hetzelfde soort goedkope items waarvan het aanbod dus een PAK kleiner zal zijn...

 

En nu hebben ze de mogelijkheid om die mensen nog gauw een paar euro's uit hun zakken te kloppen.

 

Bericht 72 van 127
laatste antwoord

Re: Eindelijk ! Beperking gratis aanbiedingen particulieren!

Natuurlijk snap ik ook wel dat je er evenveel op mag zetten als vroeger.
Maar het probleem is dat het de gewoonte was om alle onverkochte objecten er terug op te zetten en zo zit ik nu met een financiele kater omdat ik nooit een mail heb ontvangen over de veranderingen die Ebay wilde doorvoeren. Waar kan ik Ebay een negatieve feedback geven wegens slechte comuniecatie?
Bericht 73 van 127
laatste antwoord

Re: Eindelijk ! Beperking gratis aanbiedingen particulieren!

eBay heeft jarenlang voor alle veilingen plaatsingskosten gevraagd, toen de concurrentie wat fel werd van de lokale markt hebben ze deze kost opgeheven met als gevolg een enorme explosie in onverkochte rommel die tevens hun nu overgekochte concurrent parten speelt (lees: aanbiedingen vervallen er pas na 3 maanden, maar zo goed als niemand verwijdert er zijn verkochte items).

 

Heeft er hier eigenlijk nu al iemand die per ongeluk kosten gemaakt heeft eBay gecontacteerd en alles uitgelegd en reactie gekregen? 

Bericht 74 van 127
laatste antwoord

Re: Eindelijk ! Beperking gratis aanbiedingen particulieren!

Inderdaad, communicatie is iets dat ze bij Ebay.be zo goed als niet kennen. (Bij hun dochtermaatschappij Paypal is het overigens nog erger.) Ze zijn de grootste dus gaan ze ervan uit dat ze zich alles kunnen permiteren. Bij Ebay.de daarentegen krijg je, als er veranderingen op til zijn, bij het inloggen automatisch een bericht wat er gaat veranderen en wanneer. Dus blijkbaar kan het in één en dezelfde firma toch anders. Alleen moet de goede wil er zijn. En de know-how op informaticagebied. Ik denk dat daar trouwens het probleem zit. Zo heb ik hun informatici eens gecontacteerd omdat de ebay pagina's met IE plots niet meer volledig laadden. Hun antwoord: Tja, dat kan aan vanalles liggen. Probeer eens een andere browser. Zo kan ik het ook!

Bericht 75 van 127
laatste antwoord

Re: Eindelijk ! Beperking gratis aanbiedingen particulieren!

Het simpelste had geweest dat alle objecten onder 1 Euro gratis waren, dat zou ook zoveel aantrekkelijker geweest zijn voor de echte koopjesjagers.

En boven 1 Euro nog eens 50 objecten per/maand gratis en vanaf het 51ste betalend.

 

Bericht 76 van 127
laatste antwoord

Re: Eindelijk ! Beperking gratis aanbiedingen particulieren!

Ik heb meteen dezelfde dag gebeld naar Ebay. Zij zeiden mij dat ik eerst maar een mail moest sturen,

ik wacht nog steeds op hun antwoord.

De persoon aan de telefoon gaf mij meteen toe dat hij diezelfde ochtend al verschillende mensen aan de lijn gehad had met hetzelfde probleem.

Ik blijf het raar vinden dat een particulier die al jaren op Ebay verkoopt (al voordat Ebay.be bestond) niet verwittigd wordt als er veranderingen aankomen. Je kan niet steeds paginas gaan lezen met het idee dat er misschien wel eens iets zou kunnen gaan veranderen.

Officiele verkopers met een Ebay winkel werden wel verwittigd,

en voor hun was het gratis verkopen niet eens van toepassing (denk ik)

Bericht 77 van 127
laatste antwoord

Re: Eindelijk ! Beperking gratis aanbiedingen particulieren!

Vroeger koste het op Ebay 0,5cent als je iets aanbood tot 1,99Euro, maar als er een verandering was bv. dit weekend gratis objecten plaatsen of een andere actie, dat kregen we toen allemaal aan via Email. Nu is er plots een grote verandering en ik heb nergens iets gezien of gehoord of gelezen.

Maar ik ga het eens proberen om uitleg te vragen bij Ebay....maar naar ons luisteren hebben ze nog nooit gedaan hé, dus waarom zouden ze het nu wel gaan doen ?

 

Bericht 78 van 127
laatste antwoord

Re: Eindelijk ! Beperking gratis aanbiedingen particulieren!

hiermee eindigt voor mij het verkopen op ebay! Ik dump geen aanbiedingen, maar verkoop enkel hetgeen wij niet meer nodig hebben en wat waarde heeft voor anderen.  Op kapaza, 2de hands, facebookforums, .... kan je gratis plaatsen.

 

Bericht 79 van 127
laatste antwoord

Re: Eindelijk ! Beperking gratis aanbiedingen particulieren!

kopen wordt voor andere kopers, ook pas interessant als je veel objecten er hebt opstaan, omdat verzendkosten hoog oplopen soms en kopers dan kunnen combineren. Nu gaat dat niet meer dus.
Ebay zal stilaan uitdoven tot een plaats voor handelaars, die bergen outletspul kwijt willen, nieuwe dingen en zo .... de waarde die het had zal verloren gaan en nog meer van die nephandelaars zullen verschijnen vanuit landen waar je toch voorzichtig mee moet zijn. De gewone man in de straat zal elders met zijn leuke spulletjes gaan verkopen, want tegenwoordig is er keuze te over op internet.
Bericht 80 van 127
laatste antwoord