annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hedendaags kunnen kopers zich alles permiteren

Ik verkoop een paar munten aan iemand uit Israel, meneer koopt ze onder de laagste cataloguswaarde en wil ze bijna in perfecte staat om ze later te kunnen doorverkopen. Nu is er één muntje bij dat niet naar meneer zijn goesting is en begint daarover te mailen en te mailen. Voor de rust heb ik besloten deze terug te betalen en mocht hij de munt houden, wat kon ik nog meer doen.
Toch geeft meneer op zijn gemak een neutrale feedback, waarom in hemelsnaam??? Hij heeft de munt gratis gekregen.
Het enige wat een verkoper nog kan doen is hem blokkeren.
Pascale
Bericht 1 van 32
laatste antwoord
31 ANTWOORDEN 31

ik had 100den aanbiedingen staan vroeger,

ben ferm geminderd, verstuur niet meer naar Italië, Servië, Rusland ....

eigenlijk is het zekerste nog naar belgië sturen met secure kilopost, dan ben je zeker dat het aankomt.

alleen kan er nog steeds bulls.... bij te pas komen van "oneerlijke" kopers.

heb er meer en meer m'n buik van vol, het word lastig en het is niet zo plezant meer als vroeger.
Bericht 11 van 32
laatste antwoord

verkopen op Ebay is inderdaad hoe langer hoe minder plezant, een eigen webwinkel daarentegen is nog steeds plezant, en wordt beter met de dag
Bericht 12 van 32
laatste antwoord

Ik zet ook meer in m'n webwinkel aan vaste prijs, met zoveel mogelijk uitleg om zo weinig mogelijk problemen te hebben.

Soms staat het er wel wat langer op maar als je interessante prijzen hebt of artikelen die je niet zo makkelijk vind dan werkt het wel.
Bericht 13 van 32
laatste antwoord

koper kwam bij mij lot tijdschriften zelf ophalen - na méér dan één maand kreeg ik van hem een schadeclaim van 75 euro - hiervoor 150 euro van mijn PayPal geblokkeerd - geschil werd later in mijn voordeel beslist - de negatieve feedback bleef - sorry van ebay "maar deze negatieve kan alleen door de koper verwijderd worden" - nadien kocht hij nog 8 stuks uit mijn winkel met zijn melding voor elk als zijnde betaald - geen betaling ontvangen wel 8 negatieve feedback - omdat hij niet reageerde werden deze verwijderd behalve nog 1 - dus 1 + 1 negatieve die één jaar blijven - zo zie je maar
Bericht 14 van 32
laatste antwoord

:)ik koop en verkoop,maar werelddelen zoals azie,midden oosten blokkeer ik ,gewoon;)

Je moest je schamen, dit is pure discriminatie! Nochtans hebben Aziatische verkopers er geen enkel probleem mee om naar Vlaanderen of Europa in het algemeen te verzenden, heb ik tot mijn grote vreugde al meermaals mogen vaststellen.
Bericht 15 van 32
laatste antwoord

Waarom moet ie zich schamen?:O

Ieder beheert zijn account zoals hij/zij dat toch zelf wil?
Mocht het niet toegelaten zijn, dan zou eBay die mogelijkheid niet aanbieden!

Bericht 16 van 32
laatste antwoord

Elke verkoper kiest om volgens de verzendkost en de daarbij mogelijk gepaarde moeilijkheden die kunen ontstaan zelf te kiezen naar welke landen hij wil versturen.

Heeft NIETS met discriminatie te maken.

Bepaalde objecten wens ik NIET naar andere
Europese landen te sturen omwille van breekbaarheid en kostprijs.

Italië is bvb een land die ik probeer te mijden, 3 maal reeds pakjes niet toegekomen, ook bij collega's zelfde probleem.

Betreffende kopers waar je een slechte ervaring mee hebt die moet je ONMIDDELLIJK blokkeren.
Bericht 17 van 32
laatste antwoord

Italië is bvb een land die ik probeer te mijden

Dat is dus overduidelijk discriminatie en een belediging voor het Italiaanse volk. Zeg nu zelf, zou je je niet gediscrimineerd voelen als je zelf Italiaan was en vaststelt dat een verkoper naar alle jou omringende landen verzendt behalve je eigen land?

Hou er rekening mee dat Vlamingen het in België gewoon zijn gediscrimineerd te worden; maar bij andere volkeren in normale landen is dat niet het geval.
Bericht 18 van 32
laatste antwoord

en waarom beste ebay verwijzen jullie ons door naar dit onderwerp van het forum, liever er iets aan doen !
Bericht 19 van 32
laatste antwoord

Beste articcynda,

Je dient eens dringend op te zoeken wat 'discriminatie' eigenlijk wel inhoud.

Het beperken of niet toestaan van verzendingen naar bepaalde landen of werelddelen, heeft niets met discriminatie te maken.
Het maakt namelijk niet uit van welk ras men afkomstig is, of welke religieuze overtuiging men heeft, of welk geslacht men heeft, etc... iedereen die in het land of werelddeel woont zal identiek worden behandeld. Hierdoor is er geen sprake van discriminatie, nog niet in de minste verte.
Indien een verkoper, om welke motivatie ook, niet wenst te verzenden naar bepaalde delen van de wereld dan is dat zijn volste recht, zolang hij alle bewoners van dat land of werelddeel als gelijke behandeld.

Bij verzendingen zijn er nu eenmaal probleemlanden, waar goederen niet binnen mogen, verdwijnen zodra ze nog maar de grens over steken, etc... het is dan ook niet meer dan logisch dat verkopers bepaalde regels opleggen. Een verkoper is niet verplicht om de miserie van één of ander land te doorstaan.

Dus discriminatie ??? NEEN !
Bericht 20 van 32
laatste antwoord