annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Het ontvangen object wijkt sterk af van de omschrijving (verkeerde maat)

Beste lezer(s),


 


ik heb een tijdje geleden 5 paar schoenen geveild (en verkocht) op ebay... ik heb dit gedaan voor mijn nichtje en ik ben zelf niet zo thuis in kledij en/of schoenen verkopen...


 


welnu ik kreeg de betaling binnen en heb ze netjes opgestuurd, even daarna kreeg ik in verband met een paar schoenen volgende mail :


 


Beste,
Ik heb de schoenen ontvangen en ze zien er goed uit.
Er is wel een groot probleem, u zet in u advertentie maat 41 en het is maat 40 dus zijn ze natuurlijk voor mij te klein!!!!
Dat vind ik wel jammer, gelieve de correcte gegevens erin te zetten, nu is het een miskoop


mvg.......


 



blijkt dus dat de schoenmaat een 40 zou zijn ipv een 41 en dus is dit normalerwijze mijn fout en moet ik de persoon vergoeden...


 


welnu heb ik het volgende geantwoord...


 


Beste,

sry voor dit ongemak... dit moet uiteraard recht gezet worden...is het eventueel mogelijk om een duidelijke foto te maken van de schoenmaat?? zo kunnen we zonder het object heen en weer te sturen meteen zien of het inderdaad om een 40 gaat...het verbaast ons toch omdat we toch een aantal schoenen te koop hebben gezet, op één schoen na allemaal maat 41...
als blijkt dat het inderdaad om een fout van ons blijkt te gaan zullen wij u de som terug sturen...


laat je me zeker iets weten aub ??? p.s. indien je een foto kan maken mag je deze sturen naar het emailadres : @hotmail.com

hou ons op de hoogte... dan kunnen we eens een schikking getroffen de zaak verder afhandelen...


mvg


 


welnu dit is de 8ste gestuurd geweest, en heb nog steeds niets van haar gehoord...


 


ben ik eigenlijk in mijn recht om een foto ter verduidelijking te vragen??


 


ik kan moeilijk het pakje terug naar mijn adres laten opsturen op mijn kosten (om zo onnodige kosten te maken...) indien het een foute maat is mag ze van mij het object houden en ik betaal haar het geld terug...dit is geen probleem (want het ging om een bedrag van 5 euro, dit is niet de moeite om terug te laten sturen...)


 


maar het feit dat ze nog niets heeft laten weten doet toch twijfels ontstaan...het is makkelijk gezegd van het is niet de juiste maat...zelf nog geen berichtje van ik zal het doen of ik kan het niet doen...


 


en hoe dient dit verder afgehandeld te worden indien ik :


-in mijn recht ben


-niet in mijn recht ben


 


hoe lang moet ik nog wachten op een antwoord?


dien ik haar de volledige som terug te betalen?


wat dient er in beide gevallen te gebeuren met de feedback...?? (of dient er geen gegeven te worden en krijg ik dan mijn verkoopscomissie terug in dat geval)


 


graag raad, want ik heb nog nooit zoiets voorgehad...


 


omdat ik normaal gezien nooit schoenen verkoop heb ik nu wel mijn lesje geleerd en maak ik er extra fotos van...


 


 

Bericht 1 van 7
laatste antwoord
6 ANTWOORDEN 6

Het ontvangen object wijkt sterk af van de omschrijving (verkeerde maat)

beste, je moet er niet zo van aangedaan zijn, dit gebeurt geregeld in de kledingbranche, ik ben namelijk zakelijk verkoper van kleding en schoenen, laatst nog verkocht ik twee pull, meer dan twee weken later krijg ik een mailtje van de koper in kwestie, dat de ene pull een vlekje heeft en de andere een gaatje op de schouder, ter verduidelijking van de mankementen vraag ik ook steeds foto's.  Blijkt dat ik tot op heden, nu meer dan een maand later van de koper nog steeds niets heb vernomen, mij is dit al vele keren voorgevallen en als er echt iets niet juist is sturen ze u zeker een mailtje met de betreffende foto.  Dit kan je ook voorhebben met de post, versturen met kilopost die te volgen is en dan mailen ze dat het pakket er nog steeds niet is, bij nazicht blijkt dan dat het al wel geleverd is, als je hen hier dan op wijst aan de hand van het trackingnummer hoor je ineens niets meer, weet dat er steeds mensen zijn die proberen om hun centen onterecht terug te krijgen, spijtig maar dit is nu eenmaal zo.  Wanneer u langere tijd op ebay werkt kan je er na verloop van tijd boeken over schrijven wat de kopers allemaal proberen om niet te betalen, hun bedrag terug te krijgen, enz...  U kan in dit geval niet meer doen dan afwachten, let wel hou de mail die u de koper stuurde bij, indien deze u negatieve feedback zou geven kan je aan de hand van de gestuurde mails en voorstellen soms een feedback wijziging aanvragen bij ebay.  Lukt niet altijd maar als je echt in je recht bent en de nodige bewijzen hebt doen ze dit meestal wel, hopende u hiermede geholpen te hebben

Bericht 2 van 7
laatste antwoord

Het ontvangen object wijkt sterk af van de omschrijving (verkeerde maat)

allereerst dank voor u uitleg...


 


maar het probleem was toch mijn fout...


Heb de fotos goed ontvangen en het gaat inderdaad wel om een fout van mijn kant...


 


hoe los ik dit nu op??


ik zal het geld terug storten aan de koper, maar wat met de feedback...?


 


welke opties heb ik allemaal


en kan ik verkoopkosten terug vorderen (commissie...) als we beiden beslissen om de verkoop te annuleren...


of werkt dit niet zo??


 


ik heb geen zin om een feedback te krijgen  (weliswaar positief misschien) waarin staat verkeerde object opgestuurd, maar toch geld terug gestort gekregen...


 


graag raad over wat ik allemaal kan doen...


 


mvg,


 


gethez

-- Bewerkt door gethez om 12 Aug 2011 17:45 CEST
Bericht 3 van 7
laatste antwoord

Het ontvangen object wijkt sterk af van de omschrijving (verkeerde maat)

kan ik deze verkoop eigenlijk gewoon annuleren?? (indien we beiden akkoord zijn om het te annuleren...)


 


en hoe dien ik dit te doen??


mvg,


 


Gethez

Bericht 4 van 7
laatste antwoord

Het ontvangen object wijkt sterk af van de omschrijving (verkeerde maat)

hughwitte
Community-lid


kan ik deze verkoop eigenlijk gewoon annuleren?? (indien we beiden akkoord zijn om het te annuleren...)



en hoe dien ik dit te doen??


mvg,



Gethez




Zie de URL hieronder voor hoe men een transactie kan annuleren. Als de transactie geannuleerd wordt met akkoord van de koper krijgt u een creditering van de verkoopscommissie. Koper en verkoper blijven feedback kunnen geven.


http://pages.benl.ebay.be/help/sell/cancel-transaction-process.html


-- Bewerkt door hughwitte om 15 Aug 2011 19:01 CEST
mvg

_____hughwitte________________
Bericht 5 van 7
laatste antwoord

Het ontvangen object wijkt sterk af van de omschrijving (verkeerde maat)

we hebben beiden het geschil gesloten, en heb dan ook deze email ontvangen....


 


We hebben goed nieuws X gaat ermee akkoord om de volgende transactie te annuleren


objectgegevens...


 


het geschil is nu gesloten... indien u een verkoopscommissie hebt betaald voor deze transactie wordt deze op uw rekening gecrediteerd...


 


heb deze creditering dan ook reeds ontvangen...


 


maar het probleem is het volgende : in de map verkocht staat dit object nog steeds... (en het geschil staat er ook nog...) zijn wij nu verplicht om feedback te geven aan elkaar??? we zouden dit liever achterwege laten...


 


of moeten we wachten tot ebay dit uit deze map zet, of hoe werkt dit??


 


mvg,


 


Gethez...

-- Bewerkt door gethez om 15 Aug 2011 20:12 CEST
Bericht 6 van 7
laatste antwoord

Het ontvangen object wijkt sterk af van de omschrijving (verkeerde maat)

hughwitte
Community-lid

Koper en verkoper hoeven geen feedback te geven maar mogen dit wel.


Uw object verdwijnt na de ingestelde tijd vanzelf uit uw map verkocht, maar u kunt het zelf ook verwijderen.;-)

-- Bewerkt door hughwitte om 15 Aug 2011 21:26 CEST
mvg

_____hughwitte________________
Bericht 7 van 7
laatste antwoord