annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hoe een "eerlijke" verkoper ons kan leren op een "eerlijke manier" fra

@ artic:

- niemand verplicht mij inderdaad om hier te komen lezen maar als je nu nog in één draadje je wartaal zou kunnen poneren dan hadden wij nog tenminste de mogelijkheid om ons bezig te houden met ernstige raadgevingen aan die mensen die daadwerkelijk om eerlijke hulp komen vragen en niet steeds jouw wansmakelijke theorieën tussenin vinden!
Bij deze een eerlijke oproep: blijf vanaf nu aub in dit draadje tot je kan inzien hoe je oprecht eerlijk kan verkopen op ebay.
Je zal ongetwijfeld succes hebben maar dan kan ik (en met mij waarschijnlijk vele anderen) dit draadje links laten liggen.
Nu kunnen we gewoon niet naast je gelul (ja, ik blijf dit zo omschrijven omdat het niets anders is)

Voor de rest begin je misschien best om voor je examens eens contact op te nemen met je prof economie want als die op't examen vraagt wat eerlijke handel inhoudt, dan garandeer ik jou nu al een tweede zittijd of nog slechter: een bis-jaar!

Photobucket - Video and Image Hosting

Bericht 1 van 54
laatste antwoord
53 ANTWOORDEN 53

Een postbode die abnormaal veel pakjes 'verliest', zal niet lang postbode blijven.

m.

m.
Bericht 41 van 54
laatste antwoord

Ik betwijfel of De Post een feedbackmechanisme heeft ingebouwd om daar achter te komen hoor, mikmak.

Per slot van rekening is dit soort "postfraude" telkens aan het licht gekomen doordat buurtbewoners verdachte concentraties ongeopende omslagen in papiercontainers of gewoon langs de kant van de weg vonden.
Bericht 42 van 54
laatste antwoord

@ articcynda: voor onszelf maakt dat niet veel verschil uit maar het probleem kan zich wel voordoen bij het uitscannen van het pakketje.
Bvb: postkoerier scant vooraleer hij ontdekte dat je er niet bent... hij steekt misschien wel een briefje dat pakket morgen op het kantoor voor je zal klaarliggen maar vergeet het weer in te scannen...
Foute registratie dus met de melding dat het afgeleverd werd.

Het is dus maar een tip: als een pakketje zou afgeleverd staan en je hebt het echt niet ontvangen, ga dan maar eens zien op het lokale postkantoor of postpunt.

@ mikmak: klopt, een foutje maken is menselijk, vele foutjes maken kost je vaak je job

Bericht 43 van 54
laatste antwoord

# 41: het is toch logisch dat er pas een onderzoek gestart wordt na (al dan niet herhaalde) klachten over een postbode.
Ze zouden er wel heel zoet mee zijn mocht er bij iedere postbode dagelijks gecontroleerd worden of hij zijn/haar werk naar behoren doet hé?

Bericht 44 van 54
laatste antwoord

Daar heb je zeker gelijk in, en voor ik me de woede van Vlaanderen's postbodes op de hals haal: ik ben zeker geen voorstander van om achter elke postbode een detective aan te sturen.

Waar ik wel naartoe wil is aan te tonen dat Ebay niet verder kan evolueren, en het vertrouwen van consumenten en verkopers in de e-economie niet verder kan groeien, zolang de verzending (toch wel één van de kernen van e-commerce) inherent onbetrouwbaar blijft.

Nochtans kan dit probleem op een eenvoudige manier opgelost worden door gebruik te maken van hashing. Veronderstel 3 codes A, B en C. A en B zijn hierbij arbitrair gegenereerde codes, en C kan enkel verkregen worden door A en B via een bepaalde hash-functie met elkaar te combineren. De verkoper genereert A en B, en weet dus C.
Als hij code A naar de koper stuurt via e-mail, en code B op het pakketje kleeft, dan kan code C enkel gegenereerd worden als het pakketje bij de ontvanger geraakt. Als de verkoper dan eist dat hem code C wordt terugbezorgd, dan weet hij zeker dat het pakketje is aangekomen als de code correct is, vermits noch de postbode noch de koper zonder de complementaire code, code C kunnen berekenen.
Bericht 45 van 54
laatste antwoord

En dit noem jij eenvoudig?

voor zover ik het begrijp wat je wil aantonen, kan volgens mij evengoed de koper die code berekenen want hij heeft immers A van de verkoper gekregen en B van stond op zijn pakketje. Koper zal dan misschien wel de code doorspelen indien hij geen enkele baat ziet in het niet doorspelen (lees: als hij eerlijk wil zijn en melden dat het pakket toe kwam)

Wie echter zijn verkoper wil bedotten, meldt gewoon dat hij de code niet kan doorspelen omdat hij pakket niet kreeg en dus ook code B niet heeft.

Volgens mij is er eigenlijk maar één sluitend systeem en dit is werken met een digitale kaart. Bvb onze identiteitskaart als sleutel voor ontvangst.
Maar vooraleer dit zal kunnen, zitten we vermoedelijk al in het jaar 2020

Bericht 46 van 54
laatste antwoord

Je hebt gelijk, dat systeem is ook niet waterdicht. Vanuit een wetenschappelijk standpunt is het probleem trouwens niet op te lossen vermits er een feedbackloop ontbreekt. Of met eenvoudige woorden gezegd, er kan zowel een fout optreden bij de postbode als bij de koper zelf, of bij beiden, waardoor je nooit zeker kan zijn dat het pakket aankomt doordat je in een systeem met twee variabelen zit.
Een digitale identiteitskaart is inderdaad wel een betrouwbare feedbackloop, maar ik zie dat evenmin snel geïmplementeerd... De prijs van de kaartlezers zelf, die momenteel nog rond de 20 EUR schommelt en quasi niet gedaald is sinds de invoering van de e-ID is direct al de belangrijkste zwakke schakel in het hele systeem.
Bericht 47 van 54
laatste antwoord

Toch zie ik in de toekomst, mede door de strijd tegen het zwarte geld, het geld te verdwijnen.

Hier bedoel ik mee dat we geen geld meer op zak zullen hebben en dus ook niet meer met "baar" geld zullen betalen.

Er zijn nu al systemen die betaling via GSM mogelijk maken, onlangs een documentaire gezien waarin werd getoond dat zelfs de Masai hiervan gebruik maken.

Als je een auto koopt in de garage kan je die momenteel ook niet meer met "baar" geld betalen, het moet met een bankcheque of met overschrijving.

Het is dus niet denkbeeldig dat we in de nabije toekomst een soort van kaartlezer bij ons zullen hebben die het mogelijk maakt om financiële transacties via de identiteitskaart/bankkaart te doen. De regering zou daar zeker achter staan want zo zijn alle transacties te controleren.

Het is dus niet denkbeeldig Artic dat de post en andere distributeurs hier ook gebruik van maken om hun zendingen "officieel" ter bestemming te brengen.

Ik hoop nu alleen maar dat er hier geen minister meeleest alhoewel ik denk dat het kalf toch al verdronken is en men al volop bezig is met de voorbereidingen van een systeem waarbij we geen geld meer zien. Enkel virtueel geld en de problemen van de jacht op "zwart geld" zijn opgelost aangezien alles traceerbaar zal zijn.
Bericht 48 van 54
laatste antwoord

Persoonlijk heb ik niets tegen zwart geld, of het witwassen ervan. De overheid lokt fraude in het algemeen per slot van rekening zelf uit door de gigantisch hoge belastingsdruk.

Je hebt uiteraard gelijk dat elektronische betalingen in alle opzichten veiliger zijn, maar als het doel is om fraude te vermijden, is het verlagen van de BTW een veel gemakkelijkere oplossing.
Bericht 49 van 54
laatste antwoord

Volgens mij heeft BTW weinig te zien met het "zwarte" geld. Btw betaal je immers altijd. Het gaat wel om het vermijden van belastingen op het verdiende geld.

De regering maakt daar uiteraard jacht op want zo lopen zij miljoenen euro's mis aangezien de verdiende sommen niet worden aangegeven op het belastingsformulier. Ze proberen van alles om deze sommen toch te kunnen innen maar een bijna waterdicht systeem zou dus het aangehaalde systeem van mijn vorige posting zijn, alles is dan immers traceerbaar.

Vorig jaar is al een serieus bedrag van dergelijk geld terug aangegeven in België omdat het bankgeheim niks meer voorsteld. Als alle transacties traceerbaar worden dan kan de bezitter van dergelijk geld niet meer op reis gaan, kledij kopen, uit eten gaan, pintjes pakken enz.. want alles is traceerbaar en je kan tegen de lamp lopen.

Zelf heb ik ook niks tegen "zwart" geld want het is met dit geld dat de mensen zich eens iets meer kunnen veroorloven en dat is toch ten goede van de economie. Vadertje staat moet daar echter niet van weten en wil zijn niet-aflatende honger naar meer geld om te verkwanselen ten allen prijze stillen.

Verlaging van de BTW zou natuurlijk ook bijdragen tot meer consumptie maar dan zal Vadertja staat wel ergens anders op zoek gaan naar geld om dit verlies te compenseren.

Ze zijn zich trouwens in Brussel terdege bewust van het feit dat hun sigarettenoorlog uiteindelijk ook minder geld in het laatje zal brengen door verlies van taksgeld op de sigaretten want er zal uiteindelijk minder gerookt worden. Als ik een uur of twee in het restaurant ben ga ik na afloop van het diner ook geen tien sigaretten ineens in mijn mond stoppen om de "schade" in te halen...dus verkoop sigaretten zal dalen.

En dat ze het weten is al zeker want in 2010 kan je bedrijfswagens maar 75% meer inbrengen, het aantal dienstencheques word met 1/3 beperkt per persoon en per jaar, de aftrek van renovatiewerken via belastingsaangifte word beperkt, de renovatiepremies verminderen, het kilometerrijden zal zijn intrede doen enz......

En dan de bedenken dat Karel De Gucht maandelijks meer dan 19000€ (bron HUMO) opstrijkt van onze belastingscenten:_|
Bericht 50 van 54
laatste antwoord