annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hopla, daar gaan we weer, niet ontvangen object, paypal steelt m'n geld!

Een Russische koper koopt een speelgoed tank, miniatuur.  Ik heb hem op 19 oktober opgestuurd.

De man stuurt me een mail dat hij het objec nog niet ontvangen heeft.

Ik vraag hem toch even te wachten want met die vrieskou en de post die wat trager werkt kan het soms 3 tot 4 weken duren.

Ik zeg de man expliciet dat ik een zakelijke verkoper ben en altijd een oplossing heb dat hij niet mag panikeren dat we dit tot een goed einde zullen brengen, ongeacht of het pakje nu toekomt of niet.

Maar neen, wat dacht, je, dient een claim in via paypal en paypal neemt het geld van mij terug af.

Heb al meegemaakt dat de koper dan toch het pakje ontving en dat ik toch m'n geld kwijt was en zelfs na dan zelf een klacht in te dienen bij paypal had dit niets geholpen!

MAFIA !!!  Dat is wat ik over Paypal denk.

Ik vind dat PAYPAL NIET het recht heeft om zomaar te bemiddelen in een verkoop.  Dit is een zaak tussen de koper en de verkoper.
Ik ben eerlijk genoeg om dit zelf op te lossen zonder dat die MAFIA FIRMA zich hier moet mee bemoeien.

Zij hebben toch het recht niet om rechter te spelen?

Wat kunnen wij hier aan doen?

Bericht 1 van 5
laatste antwoord
4 ANTWOORDEN 4

Ik denk nu toch met deze argumenten eens een brief te sturen naar het ministerie van economische zakens en zien hoe ze hierop reageren.

EBAY is dan wel een verkoopstool maar ergens zijn er grenzen.

Als ik reken wat Paypal mij dit jaar al (verplicht) gekost heeft dan kon ik er al een klein reisje mee maken.

Bericht 2 van 5
laatste antwoord

Ik heb hier in de prikborden ook al meermaals mjn ongenoegen over die PayPalverplichting geuit.

Als onlineshop kan je niet meer zonder PayPal, maar ik vind het ook niet kunnen dat we zomaar verplicht worden om gebruik te maken van een dienst die u als verkoper handenvol geld kost. Op langere termijn heb ik het dan niet over honderden, maar duizenden euro's!!!

Voor mij weggesmeten geld. Ik heb er niets aan. De koper ook niet. De enige die hier iets aan heeft is Ebay. Het kost mij rechtstreeks een bom geld via de fees die ik betaal. En onrechtstreeks nog een stuk meer. Door die gedwongen PayPal zijn mijn totale Ebaykosten met ongeveer een 3de gestegen.

Iets wat ik tot in den treure moet ondervinden. Een item verkoopt niet. Je haalt de PayPalkosten uit de prijs en het is binnen de korste keren verkocht. Maar... de betaling komt dan wel binnen via PayPal. De winstmarges laten zeker niet altijd toe om de prijs te laten zakken. Veel van mijn games staan al een stuk goedkoper dan een jaar gelezen.

Ik bied bepaalde zaken heel bewust niet meer aan via Ebay. De meeste van mijn games staan ook buiten Ebay te koop maar dan net iets goedkoper omdat ik daar geen PayPal moet aanvaarden. Vandaag heb ik verschillende items beëindigd wegens verkocht via 2dehands.

Door die PayPalverplichting voel ik me aan handen en voeten gebonden. Als ze die morgen terug afschaffen zullen er een heleboel zaken terug op Ebay belanden. Via verkoopscommissies zal Ebay de gemiste PayPalfees dubbel en dik terug verdienen.

Zolang Ebay bij zijn huidige policy blijft, blijf ik bij die van mij: liever buiten Ebay net iets goedkoper verkopen, dan op Ebay verkopen om die verdomde PayPal te ontlopen.

Net van een koper via 2ehands een mailtje gehad dat iemand zijn betaling bevestigd heeft. Binnen 2 minuten vliegt er dus terug een game van Ebay.

Bericht 3 van 5
laatste antwoord

19 oktober verzonden ,dus moest die zich reppen voor een PAYpal claim,moet toch binnen de 6 weken.

Het probleem is dat PAY PAL een traceerbare verzending vraagt,voor kleine bedragen is dat onmogelijk dat door te rekenen,zeker voor buitenlandse zendingen.

Voor het binnenland is er taxipost mini en gewone taxipost ,kosten die nog te verteren zijn.

Om objecten beneden de 20 euro naar het buitenland,op een traceerbare wijze te verzenden,zijn de verzendkosten hoger dan de waarde.

Ofwel neem je het risico,ofwel verkoop je uitsluitend aan Belgische kopers.

Bericht 4 van 5
laatste antwoord

Je kan ook on line klacht indienen bij de economische inspectie

http://statbel.fgov.be/nl/geschillen/klachten/waar_hoe_klacht_indienen/online_klacht/index.jsp

Bericht 5 van 5
laatste antwoord