annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

EBAY ACCOUNT NA 4,5 JAAR SUPER VERKOOP BEPERKT/GESCHORST?!

Hallo allemaal,


Vanochtend opgestaan en twee prachtige mails van ebay ontvangen:


MC063 Waarschuwing: eBay-account beperkt


en



MC063 Waarschuwing: Aanbieding(en) verwijderd - beperking handelsactiviteiten



231 aanbiedingen verwijderd en mijn account 30 dagen geschorst!!! Dit alles op basis van 4 klanten die me op verzendtijd een zeer lage score gaven en zonder voorafgaande waarschuwing van ebay 😞 Ligt bovendien niet aan mij maar aan postdiensten. Echt super! December is normaal mijn topmaand en oh hilariteit ik heb dit weekend net voor 4000 euro geinvesteerd. Ik heb hier al serieus wat traantjes gelaten dat kan ik jullie wel vertellen.



Gebeld naar ebay: antwoord : De beperking gebeurt via een geautomatiseerd systeem en kan niet herzien worden, handel je lopende verkopen goed af en hopen dat je account niet geschorst wordt na 30 dagen.



ABSURD EN OVERDREVEN ZWARE SANCTIE!!!



1092 positieve feedbacks, 4,5 jaar actief op ebay met een gemiddelde verkoop van 800 euro per maand (dus 120 euro richting ebay) en dit is mijn dank???



Heeft iemand hier ervaring mee? Ik kan jullie steun gebruiken!



Groeten,



Jadran

Bericht 1 van 19
laatste antwoord
18 ANTWOORDEN 18

EBAY ACCOUNT NA 4,5 JAAR SUPER VERKOOP BEPERKT/GESCHORST?!

Vraag 1:

ben jij een zakelijke verkoper?

Dan is dit is BROODROOF !

Haal er VTM, VRT en alle mogelijke pers bij.

Als jij echt volledig recht in je schoenen staat dan kunnen ze dat niet!


Vraag 2:

ben je een privaat verkoper?

Dan zou ik me gedeisd houden want als iemand de belastingen en btw inlicht dan hang je en mag je voor al die jaren verkoop nog eens belastingen en 21% op je verkoop gaan neertellen.


Dus, ik hoop dat je zakelijke verkoper bent, dan heb je volgens mij toch meer rechten dan dat ebay op basis van enkele kl......zakken die een lage quotering geven, je zomaar schorst.

Ik ben benieuwd hoe dit afloopt maar ik ik in Uw plaats was dan kwam het vanavond al op de  tv.

Zeker weten.

Bericht 2 van 19
laatste antwoord

EBAY ACCOUNT NA 4,5 JAAR SUPER VERKOOP BEPERKT/GESCHORST?!

Mijn reactie hiervoor was nogal vrij vlug en duidelijk, indien jou informatie volledig correct is.

Maar als ik je scores bekijk dan is er iets wat jij ons wellicht niet verteld?

Heb je iets fouts in je titel gezet, heb je een andere overtreding begaan? 

Ik wil wel graag het fijne er van weten.


,-)

Bericht 3 van 19
laatste antwoord

EBAY ACCOUNT NA 4,5 JAAR SUPER VERKOOP BEPERKT/GESCHORST?!

speedsterboy1
Community-lid

Je bedoelt die prima dsr van 4,8 Winkelcentrum?


Als Gijoe altijd hoge score's krijgt voor verzending dan zullen die 4 lage waarschijnlijk nauwelijks invloed hebben op de algemene score.


Maar als dat automatisch programma van ebay ingesteld staat op 4 lage = sanctie, dan heb je het vlaggen he.

Photobucket

Bericht 4 van 19
laatste antwoord

EBAY ACCOUNT NA 4,5 JAAR SUPER VERKOOP BEPERKT/GESCHORST?!

Waarschijnlijk zijn er ook een paar geschillen open, je kan die best zo vlug mogelijk proberen op te lossen.


En er zijn nog andere verkoopkanalen buiten eBay ! Dus niet wanhopen en je voorraad dan maar elders aanbieden. 😉 Nooit al je eieren in dezelfde mand leggen.



m.
Bericht 5 van 19
laatste antwoord

EBAY ACCOUNT NA 4,5 JAAR SUPER VERKOOP BEPERKT/GESCHORST?!

Het zit zo :



Mijn algemene feedbackscore is 99,4% en dus goed maar voor gedetailleerde verkopersbeoordelingen heb ik 5,12% lage beoordelingen voor verzendtijd (6 klanten gaven 1/2 ster) en 3,42% lage beoordelingen voor beschrijving van object (4 klanten gaven 1/2 ster) in de laatste 3 maanden.



Als je meer verkoopt kan het percentage dus laag blijven ondanks meer lage beoordelingen net zoals bij de feedback.



Ik begrijp volkomen dat ebay strenge regels hanteert maar ik wist dus niet dat gedetaileerde verkopersprestaties zo zwaar doorwegen. Ik had graag een waarschuwing gehad op het moment dat ik het kritieke percentage naderde. Bovendien kan ik niet weten welke klanten de lage scores gaven (natuurlijk kan ik wel vermoeden dat iemand die neutraal of negatief gaf ook lage sterren gaf) en kan die klanten dus vaak niet tegemoet komen. Dit zou moeten aangepast worden, als een koper een lage score gaf zou ik dit ergens duidelijk moeten terugvinden.



Ebay raad me aan om transactieproblemen op te lossen (zijn er bij mij niet) en om kopers te contacteren met een aanvraag tot feedbackwijziging. En hier zit volgens mij opnieuw een foutje in het systeem, ik heb immers geen aanvragen tot feedbackwijziging meer en heb de kopers die neutrale gaven al lang geholpen, zij willen de feedback wel wijzigen maar kunnen dit niet zelf?



Ik zit dus vast en begrijp niet waarom ik niet tijdig gewaarschuwd werd en zie ook niet in hoe ik de zaak kan rechtrekken. Moest mijn account niet beperkt zijn kon ik proberen meer te verkopen om zo het percentage te drukken.



Komt bij dat ik 20 na 10 deze morgen beperkt werd maar 5 na nog iets verkocht. Als ik deze koper de betalingsgegevens probeer door te sturen krijg ik een foutmelding. Ik vroeg de ebaymedewerker hoe ik dit nu moest afhandelen en hij zei "U kan de verkoper nog altijd mailen met het totaalbedrag." Op mijn vraag of ik dan eigenlijk niet buiten ebay om aan het handelen was bleef hij het antwoord schuldig...

-- Bewerkt door www_gijoestore_be om 6 Dec 2010 22:00 CET
Bericht 6 van 19
laatste antwoord

EBAY ACCOUNT NA 4,5 JAAR SUPER VERKOOP BEPERKT/GESCHORST?!

Nog maar eens een bewijs hoeveel schade die onschuldig lijkende sterretjes kunnen aanbrengen.

Ik heb daar zelf al veel geluk mee gehad. Ik ontvang zelden een lage DSR. De paar kopers die me een neutrale of negatieve feedback gaven, gaven me (gelukkig) geen lage DSR.

Ik kan voor 100% beamen dat je momenteel de verzendtijd niet in de hand hebt. Met de sneeuwval is er veel vertraging bij de post. Ik heb al verschillende kopers die naar hun pakje informeerden. Zelf ontving ik vandaag een aantal zaken die vorige week in het begin van de week via Taxipost naar mij verstuurd werden. In principe wordt dit de dag nadien geleverd. Nu dus pas na een week.

En inderdaad, als je professionele verkoper bent, is dit pure broodroof!!! Iemands account schorsen tijdens wat voor iedereen wel de beste maand van het jaar is, staat hier totaal niet in verhouding met uw Ebayprestaties.

Enkele maanden geleden heb ik een verkoper aan Ebay gemeld. Die had al 20-30 opeenvolgende negatieve feedbacks. Allemaal hetzelfde: item betaald maar niet ontvangen. Daar werd niets aan gedaan. De aanbiedingen die nog lopende waren zijn gewoon afgelopen, sommige liepen nog 2 weken. Pas 2-3 maand nadien heb ik gezien dat die account niet meer actief was. Wel met +50 negatieve feedbacks en nog een heleboel neutrale voor dezelfde reden.

Bericht 7 van 19
laatste antwoord

EBAY ACCOUNT NA 4,5 JAAR SUPER VERKOOP BEPERKT/GESCHORST?!

martijn@ebay.com
Community-lid

hoi www_gijoestore_be,

Ik ga dit even laten onderzoeken door het bevoegde departement en kom bij je terug van zodra ik een antwoord van hun heb ontvangen

Met vriendelijke groet,
Martijn
Bericht 8 van 19
laatste antwoord

EBAY ACCOUNT NA 4,5 JAAR SUPER VERKOOP BEPERKT/GESCHORST?!

Ok bedankt Martijn. Ik wil nog even duidelijk stellen dat ik zelf heb moeten zoeken naar wat nu precies mijn beperking veroorzaakte, op de telefonische klantendienst kreeg ik enkel te horen "uw verkopersprestaties zijn slecht" of, nog erger "ziet u dat rode kadertje? Dat betekent dat u klantenservice niet goed is". Niemand nam de tijd om in detail de dsr's te bespreken of uit te leggen.



Bedankt voor de steun en reacties mensen! Ik heb al talloze klanten moeten beantwoorden, ook zij zijn verontwaardigd en begrijpen niet hoe dit kan. Ik zend hun nu lijsten met stock door en probeer zelf een betaald/verzonden systeem op te zetten. Een heel gedoe maar eens dit op punt staat keer ik misschien nooit meer naar ebay terug, ik heb echt geen zin om voortdurend een zwaard van Damocles gevoel te hebben 😉

Bericht 9 van 19
laatste antwoord

EBAY ACCOUNT NA 4,5 JAAR SUPER VERKOOP BEPERKT/GESCHORST?!

e-user2
Community-lid
Je feedbacks van 4/11/2010 dienen toch verwijderd te worden wegens beledigend?

En dan daarbij een negatieve omdat er vertraging was bij de aflevering? Dit is totale waanzin, en zeker als je dan nog kan merken dat ze bij eBay verdergaan met dergelijke waanzin:

17-dec-09 :Took a week to post it, anoter ten days to arrive. is good tho. D-
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 10 van 19
laatste antwoord