Voor de rest zou het je sieren dat je wat minder negatief zou doen tegenover de mensen van vreemde origine! Ooit hebben onze voorouders ze zelf naar hier gehaald om de kolenmijnen te laten draaien, de staalindustrie te laten floreren, achter onze vuilkarren aan te lopen, onze rioleringen te leggen, en ga zo maar door.
In mijn straat woont een familie Italianen die afstammen van voorouders die inderdaad om de redenen die je aanhaalt jaren geleden naar Vlaanderen zijn geïmmigreerd. Het zijn zeer vriendelijke mensen waar ik erg veel respect voor heb, en waar je mij geen slecht woord zal horen over zeggen.
Waar ik echter wel iets op tegen heb, zijn al die "nieuwe Belgen" die er de laatste 15 jaar bijgekomen zijn, voortkweken als konijnen, voor al hun vrouwen, geiten en kinderen OCMW-steun opstrijken, en dan hun omvangrijke nest nakomelingen de metro in sturen om er nietsvermoedende pendelaars te overvallen, te bestelen en te molesteren. En ja, ik spreek uit ervaring. Begin december heb ik nog een week met een verband rond mijn hand rondgelopen omdat ik in het metrostation "Beekkant" te Brussel een ontmoeting had met zo'n groep nieuwe Belgen, gewapend met een mes, toen ik op weg was naar de campus. En voor het geval je het nog niet geraden hebt, het waren geen Vlamingen.
Trouwens, de meeste van mijn medestudenten hebben zulke incidenten meegemaakt. Onlangs heeft één van mijn groepsgenoten nog drie dagen in het ziekenhuis doorgebracht nadat een groepje Noord-Afrikaanse jongeren (mag ik dat nog zeggen zonder racist te zijn?) hem hardhandig van zijn laptop, GSM en portefeuille had afgeholpen. Ik neem dagelijks de metro in Brussel, dus ik weet waarover ik spreek.
Vlamingen zijn van nature gastvrij, dus ik sta open tegenover mensen van vreemde origine. Maar je kan me moeilijk verwijten dat ik niet zo positief sta tegenover allochtonen die op onze kosten leven, ons politieke systeem gijzelen (type Madame Non) en ons aanvallen terwijl we naar ons werk of naar de campus pendelen.