annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Kopen, niet betalen en toch negatief geven !

Ik zit nu met een geval van iemand die gekocht heeft maar hij betaald niet. Kan die persoon een negatieve feedback geven? Zelfs zonder dat hij betaald? Wat als hij aanklikt wel betaald te hebben, kan het dan?
Bericht 1 van 23
laatste antwoord
22 ANTWOORDEN 22

Kopen, niet betalen en toch negatief geven !

Als je een geschil opent wegens niet betaling, en bij het sluiten van het geschil ook aangeeft dat de koper nog niet betaald heeft, kan die koper geen negatieve Feedback geven.
Als hij ondertussen al negatief gegeven heeft, wordt die verwijderd.

m.


m.
Bericht 2 van 23
laatste antwoord

Kopen, niet betalen en toch negatief geven !

Efkes relativeren....

Als je een geschil opstart en afsluit met een niet-betalende koper, kan de koper geen negatieve feedback geven ALS hij niet reageerde in het geschil!

Doet hij dit wel, dan blijft hij de mogelijkheid hebben tot het geven van negatieve feedback.
Is ergens niet meer dan logisch, zoniet zouden frauduleuze verkopers het al te gemakkelijk hebben om met het hierboven beschreven systeem het krijgen van negatieve feedbacks te vermijden.


Photobucket - Video and Image Hosting



Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 3 van 23
laatste antwoord

Kopen, niet betalen en toch negatief geven !

Als je een geschil opstart en afsluit met een niet-betalende koper, kan de koper geen negatieve feedback geven ALS hij niet reageerde in het geschil!

Is dat niet veranderd onlangs ?
Ik heb ergens gelezen dat wanneer het geschil gesloten wordt en het object nog niet betaald is, dat dan geen feedback kan gegeven worden door de koper, zelfs als de koper reageerde op het geschil.

m.


m.
Bericht 4 van 23
laatste antwoord

Kopen, niet betalen en toch negatief geven !

Wat blijkbaar wel kan ,is dat ebay na sluiten van het geschil en terugbetalen van de kosten,2 dagen later die er weer afneemt.Zonder mij te contacteren of ik de betaling effectief had ontvangen,wat niet het geval was.De koper kon dan ook terug feedback geven,heeft ze wel niet gedaan.
Dus kopers kunnen ook foefelen met zogezegd uitgevoerde betalingen,die nooit hebben plaatsgevonden.
Ik vind dat de laatste tijd meer en meer kopers het systeem erg goed kennen en werkelijk misbruiken.
Bericht 5 van 23
laatste antwoord

Kopen, niet betalen en toch negatief geven !

En ik heb nog een speciaaltje,lid koopt eind december met 2 verschillende accounts,2 items.
Nog altijd geen betaling,ze reageert wel op mails,haar huis afgebrand,2 schoonvaders overleden.....miserie miserie
Kijk op goofbay en met haar 2 accounts samen ,heeft ze op 1 maand tijd voor omgerekend 8000 euro aangekocht.Enorm veel stuks van boeken,cd's,12 paar schoenen....
Moet dus al haar fantasie gebruiken om verkopers te sussen en vergist zich dus in haar excuses.
Nu vraagt ze weerom uitstel tot het einde van de maand,reden, ze is overvallen.
Vorig jaar had ik haar geblokkeerd onder een ander account,blijkbaar begint die steeds terug na schorsing.
En ja je kan die geen neg. geven
Een geschil is geen oplossing,want ze reageert onmiddellijk.Dus ,vermits ik niet zeker ben van die feedbackmogelijkheid bij niet betaling,en weet dat er ook gefoefeld wordt met betalingsbewijzen....
Gewoon treugplaatsen en hopen dat ze weer geen nieuw account heeft.
Bericht 6 van 23
laatste antwoord

Kopen, niet betalen en toch negatief geven !

Er zijn toch veel mensen van slechte wil hoor!

Ik vind als je iets wil kopen, dan koop je het ook en BETAAL je !

Het zou onmogelijk MOETEN zijn dat wanneer je NIET betaald je feedback kan geven.

Meer en meer heb ik het gevoel dat je als eerlijke verkoper minder en minder beschermd wordt, dat de koper alle rechten heeft.

Paypal zou de oplossing zijn zodat iedereen MOET met paypal betalen maar dan moeten ze wel hun tarieven naar beneden brengen want paypal is TE DUUR !

Als iedereen met paypal MOET betalen dan is alles geregistreerd, dus, niet betalen is GEEN feedback kunnen geven.
Bericht 7 van 23
laatste antwoord

Kopen, niet betalen en toch negatief geven !

Mensen van slechte wil zullen er altijd zijn,en nu meer dan vroeger vind ik.
Die paypal is geen oplossing,als het hun niet aanstaat openen ze een geschil en krijgen zo hun geld terug.
Bericht 8 van 23
laatste antwoord

Kopen, niet betalen en toch negatief geven !

sony-san
Community-lid
juist,en dat allemal door geld-dorst van ebay...
Bericht 9 van 23
laatste antwoord

Kopen, niet betalen en toch negatief geven !

sony-san
Community-lid
tes kut systeem van ebay en beschermt allen kopers,ik ben zelf verkoper om te kunnen met zelfde geld iets anders kopen...personelijk vind ik ebay niet meer zitten..brol site...
Bericht 10 van 23
laatste antwoord