annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Funbieders. Hier melden a.u.b

Voila met die nieuwe regel van ebay kunnen verkopers niet meer controleren of de kopers wel te vertrouwen zijn of niet aangezien ze geen negatief feedback meer kunnen krijgen. Dus stel ik voor als je een negatief ervaring hebt wegens niet betalen van de gebruikersnaam hier te komen plaatsen. Ik zal de lijst bijhouden zodat die overzichtelijk blijft en als je een 0 feedbacker hebt kan je altijd eens komen controleren of zijn gebruikersnaam al dan niet in die lijst hier zit.

Ik weet niet of dit nuttig is maar men kan maar proberen e. Wat denken jullie? anders laat maar zakken e.
Bericht 1 van 24
laatste antwoord
23 ANTWOORDEN 23

Funbieders. Hier melden a.u.b

quasi9522
Community-lid
Voor niet-betalers kan je een geschil indienen.
Wanneer de koper niet antwoord het geschil sluiten om je ebay-kosten terug te krijgen.
De koper krijgt dan ook een aantekening voor niet-betaald objekt.
Alle verkopers kunnen kopers weren die met een aantekening als niet-betaler.
Ook andere mogelijkheden voor automatisch blokkeren zijn er nu :
http://pages.benl.ebay.be/help/sell/buyer-requirements.html
Bij een lijst kan de koper ook zien dat hij op de lijst staat:hij begint dan gewoon opnieuw met een nieuw accountje.
De lijst van niet-betalers wordt bijgehouden door ebay zelf om automatisch te kunnen blokkeren indien de verkoper dit wenst.
Bericht 2 van 24
laatste antwoord

Funbieders. Hier melden a.u.b

Je hebt helemaal gelijk. Daar had ik nog niet aan gedacht. Laat maar zakken dan of sluiten.
Bericht 3 van 24
laatste antwoord

Funbieders. Hier melden a.u.b

Maar hoe kan je nu in godsnaam als verkoper weten of zien of een bieder al dan niet een aantekening heeft gehad wegens niet-betaald object????
Bericht 4 van 24
laatste antwoord

Funbieders. Hier melden a.u.b

Je kan die blokkeren via u aanbieding maar ze moeten er minstens 2 hebben. Iemand met één aantekening kun je niet blokkeren volgens dat ik weet.
Bericht 5 van 24
laatste antwoord

Funbieders. Hier melden a.u.b

@cecile6702

dat is geen antwoord op mijn vraag... HOE kan een verkoper weten of zien of een bieder een aantekening heeft gekregen???
Bericht 6 van 24
laatste antwoord

Funbieders. Hier melden a.u.b

Als verkoper hoef je dit niet te weten, je zet standaard in zoals quasi aangeeft dat mensen met aantekeningen niet mogen bieden en dan komen die door de door ebay bijgehouden lijst automatisch bij diegenen die je niet toelaat om te bieden.

Je zal dit echter nooit zelf zien (privacy-redenen)

Nadeel 1: ze moeten twee aantekeningen hebben van telkens verschillende verkopers (ook al "kochten" ze bij jou tien stuks en betaalden ze er slechts één, dan nog blijft dit gelden als één aantekening)

Nadeel 2: ze zullen dit wel snel doorhebben en dan met een nieuwe account afkomen, maar dit probleem heb je evengoed met je persoonlijke geblokkeerden-lijstje


Photobucket - Video and Image Hosting



Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 7 van 24
laatste antwoord

Funbieders. Hier melden a.u.b

Is juist wat ik bedoelde. Als je ze blokkeert dan kunnen ze gewoon niet bieden. Maar jij merkt daar niets van.
Bericht 8 van 24
laatste antwoord

Funbieders. Hier melden a.u.b

cave_canis
Community-lid
Echte funbieders of wraakbieders
nemen een nieuw account en dat zou niet
mogen kunnen, vind ik.
Bericht 9 van 24
laatste antwoord

Funbieders. Hier melden a.u.b

cave_canis
Community-lid
Hier kan ik een boek over schrijven.
Bericht 10 van 24
laatste antwoord