onbegrijpelijk, die kerel is lid sinds januari 2005, heeft NUL feedback , bied op een lamp, wint op 20 maart en laat totaals niets meer van zich weten!
Heb je die lamp al eens goed bekeken, Winkelcentrum? Waarschijnlijk besefte die koper pas toen hij terug nuchter was waarvoor ie 25 EUR geboden had... Dus nogal normaal dat ie niet enthousiast is om zo'n bedrag neer te tellen voor iets dat een zinnig mens zelfs niet zou oprapen als het in een wegberm lag.
Het is helemaal terecht dat die gemeld wordt. Ik heb met diezelfde koper ook al een negatieve ervaring.
enne... articcynda. Ik ben hier al een tijdje aan het meelezen op het forum. Ik moet zeggen het is al lang geleden dat ik me nog zo geamuseerd heb. Maar het wordt stilletjes aan tijd dat je eens uit die ivoren toren komt en je ogen eens goed opentrekt.
Vroeger geloofde ik al die gruwelverhalen ook niet tot je daar zelf mee geconfronteerd wordt. Als beginnende verkoper had ik daar vroeger ook geen last van. Als je een goeddraaiende shop hebt val je veel meer op en dan trek je al eens kopers met minder goede bedoelingen aan. Vroeger was het simpel. Slechte kopers en verkopers kregen veel rode bollen. Aan het aantal rode bollen kon je goed afleiden met wie je te doen had. Nu krijgen verkopers ontrecht rode bollen en slechte kopers bestaan er niet meer. Maar we worden hier wel dagelijks mee geconfronteerd.
Dat is gelukkig overgewaaid. Enige tijd geleden had ik een periode dat bijna 1 op de 2 transacties problemen gaven: pakje (zogezegd) niet aangekomen, geen betaling ontvangen, transacties die geannuleerd worden wegens de koper die de beschrijving niet correct gelezen heeft, zaken die teruggestuurd worden wegens defect maar die perfect blijken te werken,...
Ik heb er geen problemen mee om dingen waar echt iets mee scheelt terug te nemen. Als jij morgen in de winkel bv. een DVD gaat kopen, die openmaakt, bekijkt en dan besluit om terug te brengen dan gaan ze met u in de winkel eens goed lachen. Dat doe je gewoon niet. Op Ebay kan dat wel. Op sommige momenten heb je als verkoper goed het recht om op je strepen te gaan staan en dit te weigeren. Echter als je dat echt doet, is het enige wat je gaat krijgen een paar rode bollen met de daaraan verbonden consequenties.
Enkele weken terug kreeg ik een feedback met daarin 2 verwijten die op niets sloegen. Beide zaken stonden duidelijk in de aanbieding vermeld. Ik had geluk de feedback was wel positief en kreeg geen lage beoordeling op mijn DRS. Voor hetzelfde geld was dat een ontechte negatieve feedback omdat de koper uw beschrijving niet correct of zelfs helemaal niet leest. Dat kan net die ene feedback zijn die ervoor zorgt dat je je PowerSellerkorting kwijt speelt of in het slechtste geval zelfs de schorsing van je account.
Trouwens wat voor u rommel is, is dat niet voor een ander. Sommige van mijn 2dehands goederen verkoop ik aan het dubbele van de prijs van de nieuwe. Het is niet omdat iets oud en misschien wat versleten is het geen waarde meer heeft. Of heb je nog nooit van verzamelaars gehoord??????????