annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Funbieders. Hier melden a.u.b

Voila met die nieuwe regel van ebay kunnen verkopers niet meer controleren of de kopers wel te vertrouwen zijn of niet aangezien ze geen negatief feedback meer kunnen krijgen. Dus stel ik voor als je een negatief ervaring hebt wegens niet betalen van de gebruikersnaam hier te komen plaatsen. Ik zal de lijst bijhouden zodat die overzichtelijk blijft en als je een 0 feedbacker hebt kan je altijd eens komen controleren of zijn gebruikersnaam al dan niet in die lijst hier zit.

Ik weet niet of dit nuttig is maar men kan maar proberen e. Wat denken jullie? anders laat maar zakken e.
Bericht 1 van 24
laatste antwoord
23 ANTWOORDEN 23

Funbieders. Hier melden a.u.b

quasi9522
Community-lid
Nadeel 2: ze zullen dit wel snel doorhebben en dan met een nieuwe account afkomen, maar dit probleem heb je evengoed met je persoonlijke geblokkeerden-lijstje
Was vroeger ook maar het negatiefje dat ze kregen verwittigde dat ze opnieuw moesten een accountje aanmaken.
Nu weten ze dit niet ,ze kunnen immers nog blijven bieden bij verkopers die de optie "niet-betaler blokkeren" niet gebruiken.Ze zullen dus veronderstellen dat er een bug in het systeem zit.
Om dit te vermijden moeten ze na elke niet-betaling van account veranderen en terug van 0 beginnen.Dit is veel werk en zo is wel de fun eraf van de funbieders.

dat is geen antwoord op mijn vraag... HOE kan een verkoper weten of zien of een bieder een aantekening heeft gekregen???
Na het geschil zijn er 2 mogelijkheden :of de koper krijgt een aantekening (zie hierboven) ,of hij antwoord in het geschil.Wanneer hij echter fb geeft heeft de verkoper de mogelijkheid om te "reageren op feedback" .
Het oude "rode" signaal bij de ontvangen feedback verandert dus in een reactie bij de gegeven feedback.
Bericht 11 van 24
laatste antwoord

Funbieders. Hier melden a.u.b

quasi9522
Community-lid
wraakbieders:

De laatste tien dagen 1 tot 100 objecten van u hebben gekocht

Wraakbieders kunnen maar enkele items als wraak gebruiken ,anders moeten ze telkens een nieuw account aanmaken :is te veel werk.
Gemakkelijker is echter verkoper blokkeren als wraak.
Als verkoper mag je dan wel niet boos zijn als een lastige koper die wraak wil nemen plots niets meer bij je koopt ,zelfs niet met een ander accountje;-)
Bericht 12 van 24
laatste antwoord

Funbieders. Hier melden a.u.b

huwitte
Community-lid

Is juist wat ik bedoelde. Als je ze blokkeert dan kunnen ze gewoon niet bieden. Maar jij merkt daar niets van.


“Om de kopers te zien die worden geblokkeerd door uw vereisten en uw objecten niet kunnen kopen of er niet op kunnen bieden, doet u het volgende:
1. Klik onder de kolom Mijn account in Mijn eBay op de link Voorkeuren.
2. Klik op de link "Activiteitenlogboek met Vereisten voor koper" in het deel Verkopersvoorkeuren.”
http://pages.benl.ebay.be/help/sell/buyer-requirements.html



Bericht 13 van 24
laatste antwoord

Funbieders. Hier melden a.u.b

khan785
Community-lid
Als iemand niet meer kan bieden, maakt die toch gewoon een nieuwe account. Het duurt niet eens 5 minuten en ge kunt terug beginnen te kopen.
Bericht 14 van 24
laatste antwoord

Funbieders. Hier melden a.u.b

http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=250594570902

onbegrijpelijk, die kerel is lid sinds januari 2005, heeft NUL feedback , bied op een lamp, wint op 20 maart en laat totaals niets meer van zich weten!

bieder: abcdefghijulie , tenzij ik me vergis dat deze persoon alsnog betaald maar het is in elk geval niet netjes om totaal niets te laten horen. Ik vind trouwnes als je iets wint dat je gewoon spontaan en correct moet betalen.
Bericht 15 van 24
laatste antwoord

Funbieders. Hier melden a.u.b

articcynda
Community-lid
onbegrijpelijk, die kerel is lid sinds januari 2005, heeft NUL feedback , bied op een lamp, wint op 20 maart en laat totaals niets meer van zich weten!

Heb je die lamp al eens goed bekeken, Winkelcentrum? Waarschijnlijk besefte die koper pas toen hij terug nuchter was waarvoor ie 25 EUR geboden had... Dus nogal normaal dat ie niet enthousiast is om zo'n bedrag neer te tellen voor iets dat een zinnig mens zelfs niet zou oprapen als het in een wegberm lag.
Bericht 16 van 24
laatste antwoord

Funbieders. Hier melden a.u.b

forumgutspiller_be
Community-lid
onbegrijpelijk, die kerel is lid sinds januari 2005, heeft NUL feedback , bied op een lamp, wint op 20 maart en laat totaals niets meer van zich weten!

Heb je die lamp al eens goed bekeken, Winkelcentrum? Waarschijnlijk besefte die koper pas toen hij terug nuchter was waarvoor ie 25 EUR geboden had... Dus nogal normaal dat ie niet enthousiast is om zo'n bedrag neer te tellen voor iets dat een zinnig mens zelfs niet zou oprapen als het in een wegberm lag.


Het is helemaal terecht dat die gemeld wordt. Ik heb met diezelfde koper ook al een negatieve ervaring.

enne... articcynda. Ik ben hier al een tijdje aan het meelezen op het forum. Ik moet zeggen het is al lang geleden dat ik me nog zo geamuseerd heb. Maar het wordt stilletjes aan tijd dat je eens uit die ivoren toren komt en je ogen eens goed opentrekt.

Vroeger geloofde ik al die gruwelverhalen ook niet tot je daar zelf mee geconfronteerd wordt. Als beginnende verkoper had ik daar vroeger ook geen last van. Als je een goeddraaiende shop hebt val je veel meer op en dan trek je al eens kopers met minder goede bedoelingen aan. Vroeger was het simpel. Slechte kopers en verkopers kregen veel rode bollen. Aan het aantal rode bollen kon je goed afleiden met wie je te doen had. Nu krijgen verkopers ontrecht rode bollen en slechte kopers bestaan er niet meer. Maar we worden hier wel dagelijks mee geconfronteerd.

Dat is gelukkig overgewaaid. Enige tijd geleden had ik een periode dat bijna 1 op de 2 transacties problemen gaven: pakje (zogezegd) niet aangekomen, geen betaling ontvangen, transacties die geannuleerd worden wegens de koper die de beschrijving niet correct gelezen heeft, zaken die teruggestuurd worden wegens defect maar die perfect blijken te werken,...

Ik heb er geen problemen mee om dingen waar echt iets mee scheelt terug te nemen. Als jij morgen in de winkel bv. een DVD gaat kopen, die openmaakt, bekijkt en dan besluit om terug te brengen dan gaan ze met u in de winkel eens goed lachen. Dat doe je gewoon niet. Op Ebay kan dat wel. Op sommige momenten heb je als verkoper goed het recht om op je strepen te gaan staan en dit te weigeren. Echter als je dat echt doet, is het enige wat je gaat krijgen een paar rode bollen met de daaraan verbonden consequenties.

Enkele weken terug kreeg ik een feedback met daarin 2 verwijten die op niets sloegen. Beide zaken stonden duidelijk in de aanbieding vermeld. Ik had geluk de feedback was wel positief en kreeg geen lage beoordeling op mijn DRS. Voor hetzelfde geld was dat een ontechte negatieve feedback omdat de koper uw beschrijving niet correct of zelfs helemaal niet leest. Dat kan net die ene feedback zijn die ervoor zorgt dat je je PowerSellerkorting kwijt speelt of in het slechtste geval zelfs de schorsing van je account.

Trouwens wat voor u rommel is, is dat niet voor een ander. Sommige van mijn 2dehands goederen verkoop ik aan het dubbele van de prijs van de nieuwe. Het is niet omdat iets oud en misschien wat versleten is het geen waarde meer heeft. Of heb je nog nooit van verzamelaars gehoord??????????
Bericht 17 van 24
laatste antwoord

Funbieders. Hier melden a.u.b

Articcinda,

Hoe eerlijk kan je zijn als verkoper als je alle gebreken erbij vermeld?

Je koopt het of je koopt het niet.

Ik heb zelfs al gemerkt door die eerlijkheid dat je vaak meer geboden krijgt of dat je zegt "perfect in orde" maar er zijn gebreken aan.

"Perfect in orde" is ook een relatief begrip, wat voor de één perfect is is voor de ander maar zozo ...
Bericht 18 van 24
laatste antwoord

Funbieders. Hier melden a.u.b

articcynda
Community-lid
Ik moet zeggen het is al lang geleden dat ik me nog zo geamuseerd heb.

Ik ben blij te vernemen dat je het forum beschouwt als vermakelijke vrijetijdsbesteding, beste Forumgutspiller, en ik kan dit alleen maar toejuichen vermits het ongetwijfeld kwalitatiever entertainment is dan het gemiddelde programma op de Vlaamse tv tegenwoordig.

Echter, voor mij is het Ebay forum bittere ernst. Radeloze gebruikers die vragen posten verwachten immers hulp van ervaren gebruikers met inzicht in de materie.
Bericht 19 van 24
laatste antwoord

Funbieders. Hier melden a.u.b

Echter, voor mij is het Ebay forum bittere ernst. Radeloze gebruikers die vragen posten verwachten immers hulp van ervaren gebruikers met inzicht in de materie

@betweterke : Nu mag ik echt hopen dat je jezelf plaatst tussen de "radeloze gebruikers" ipv tussen de "ervaren gebruikers"!



Photobucket
Bericht 20 van 24
laatste antwoord