annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Koper die probeert te heronderhandelen post- verkoop

Allé, wat doe ik hier nu mee:


(Sorry, het is een beetje een lang sprookje aan het worden)


 


Eind april zet ik een verzamelobject te koop (startwaarde 57 eur), te verzenden naar de volgende landen: Be, Fr, Ndl, Uk & Ge. (+ optie aangevinkt: blokkeer bieders met adres buiten de landen waarnaar verzonden w).


Achtergrond info bij vraagprijs: er is een ander dergelijk object verkocht voor 100 euro (200749134448), wel in Amerika met internationale verzending en in betere staat. Ik verzend niet voll internationaal & mijn item heeft een kras, vandaar mijn lagere prijs.


Er zijn 2 verzendopties: traceerbaar (verplicht voor PayPal betalingen) & standaard verzending (enkel voor banktransfer + op eigen risico koper). Dit staat letterlijk (zelfs veel uitgebreider) in mijn aanbieding.


 


Net voor de veiling afloopt krijg ik een berichtje van iemand: hij vindt dat ik teveel vraag voor mijn item: hij wil 35 euro (!!) korting op de totaalrekening van mijn item van 57 euro: hij wil gratis verzending naar Duitsland & korting op mijn item erbovenop (+ lijkt alsof hij met PayPal wil betalen). Nadat de verzend/Ebay / PayPal kosten ed er betaald zijn hou ik amper 10 euro over ! Dat is echt belachelijk weinig. Eerlijk gezegd is het aanbod eerder beledigend dan realistisch.  Dus ik antwoord beleefd dat internationale verzending helaas eerder duur is in België, en echt niet gratis kan. (Hoe doe je zoiets bij de Post eigenlijk ? “Hallo mevrouw, waar is het loket voor gratis traceerbare internationale verzending ?” Ze zullen je zien komen daar bij de bPost..)


 


Ik ben naïef genoeg te denken dat het hiermee is opgelost…


 


Nadat de veiling is afgelopen is er één winnende bieder: JA, idd. Hij heeft nu toch geboden ! En dat is nog niet alles. Van Ebay krijg ik een bericht met het verzendadres: het ligt helemaal niet in Duitsland, maar in Zwitserland (Zurich). Maar ik verzend helemaal niet naar Zwitserland !!


Ik hou mijn hart vast, en besluit de koper toch maar het voordeel van de twijfel te geven en verstuur hem alle betalingsgegevens: IBAN/ BIC data, en de respectievelijke bedragen afhankelijk van verzendwijze. De standaardverzendwijze in de checkout geassocieerd met PayPal is natuurlijk de prijs van de traceerbare zending –zoals ook in mijn aanbieding stond. Ik stuur ook een extra mailtje met de vraag om me aub het verzendadres te laten weten (misschien ligt het toch in Duitsland ?)


Daar krijg ik een héél pinnige mail op terug: “Ik betaal pas met IBAN/ BIC nadat u opgegeven standaard shipping prijs in de check out heeft aangepast. Groeten !” Sorry, dit snap ik écht niet: je hebt de PayPal check out helemaal niet nodig om met overschrijving te betalen. Ik moet zeggen dat ik mijn geduld nu wel begin te verliezen: Dit is nu de derde keer op rij dat de koper de regels van de verkoop niet respecteert (eerst item prijs, dan verzendland, nu ook nog verzendkost), en de manier waarop die telkens zijn “wensen” kenbaar maakt vind ik ook niet zo charmant. Eerlijk gezegd vind ik dit chantage : “ik weiger om te betalen tenzij u doet wat ik zeg, en toch een deel van de kosten gratis en voor niks voor uw rekening neemt” (de moment dat ik de checkout kosten aanpas, kan hij evengoed met PayPal betalen). Volgens mij is dit tegen de Ebay regels, zoals ook de verkoper te verplichten te verzenden naar een ander land dan aangegeven.


Ik verlies wel een beetje mijn geduld met deze koper, en antwoord hem deze keer eerder kortaf. Ik laat hem weten dat standard shipping enkel voor overschrijving is (zoals hem intussen reeds 3 x werd uitgelegd – in aanbieding, in eerste mailtje, & in betalingsgeg achteraf), en dat hij alle nodige gegevens voor overschrijving heeft gekregen. En dat het uiteindelijk zijn keus is of hij betaalt of niet. Reply: de koper vindt dat ik “geen vriendelijk persoon” ben. Jazeg ! &  hij zegt dat hij zal betalen met BIC/ IBAN overschrijving. Geen enkel antwoord op mijn vraag waarnaar het item moet verstuurd worden …


… geen  betaling ontvangen ..


…. dan plots, 31 mei laat: een mailtje van de koper dat hij zijn item nog niet ontvangen heeft !


= zéér toevallig op de datum dat ik juist geen geschil voor onbetaald object meer kan openen


 


Echt, sorry hoor, maar dit is ofwel héél toevallig allemaal, of dit ruikt naar chantage. Misschien is die persoon (a) idd toevallig vergeten te betalen, en (b) is ook de datum van zijn laatste mailtje “toevallig” de dag na de deadline voor geschil onbetaald voorwerp. MAAR dit is nu het VIJFDE “toeval” op een rij. Ik geloof wel in toeval, maar ik weet niet of ik nog in 5 x “toeval” op een rij geloof. Ik vind het wel allemaal héél héél héél erg toevallig allemaal.


Nodeloos om te zeggen, maar ik voel er niks voor om verder te gaan met mr “Toeval”. Ik heb zo het gevoel dat dit wel eens het eerste pakje zou kunnen zijn dat “toevallig” zou kunnen beschadigd/ verloren gaan bij de post.


Kan ik iets doen om deze eindeloze litanie eindelijk stop te zetten ? De combinatie van


1 Geen betaling (en al helemaal niet binnen de opgegeven betalingstermijn)


2 Incorrect adres + geen antwoord op directe vraag naar verzendadres


3 “heronderhandelingen” door de koper


zou toch voldoende moeten zijn, niet ?


 


Ja, ik had wschl sneller een geschil voor onbetaald object moeten openen, maar ik wist pas door een zeer recent vorig draadje hier dat het pas tot 32 dagen na de transactie kan (& dat evt. resulterende neg feedback erdoor weggaat).. zucht .. en toen was het al te laat.


 


 Ik ben dit zo zo zo beu !!! Het is elke keer weer een nieuw probleem met deze koper ! Het is zo rot om elke keer te wachten tot er weer miserie of evt. negatieve feedback op je hoofd valt. Voor dingen waar je nooit, maar dan ook nooit in toegestemd hebt ! Om te verkopen voor andere prijzen dan je hebt opgegeven, om te versturen naar landen waar je niet naar wil verzenden !


 


Sorry, ik weet echt niet meer hoe ik dit nu verder moet aanpakken. Weet iemand het wel ? Kan ik ergens een aanvraag indienen bij Ebay zelf om deze transactie te laten annuleren ? Ik zie dit echt niet meer zitten

Bericht 1 van 7
laatste antwoord
6 ANTWOORDEN 6

Re: Koper die probeert te heronderhandelen post- verkoop

Heb in het verleden ook zoal een probleem gehad.


Nu blokkeer ik iedere koper die me een lager prijs voorstel doet,natuurlijk alleen als ik op dat voorstel niet wil ingaan.


Op deze manier vermijd ik discussies achteraf.


Jij hebt blijkbaar heel veel geduld,ik heb dat niet zolang laten aanslepen.


Het is inderdaad te laat om een geschil te openen,weet echt niet wat je kan doen,misschien een mailtje sturen naar martijn.


vermits je niet wou verzenden naar Zwitserland.



Het rare is dat ik die problemen niet heb met kopers van mijn verzameling Hermes foulards.



Heb 17 kledingstukken verkocht van mijn kleinzoon,en ervan zijn 5 nog niet betaald.Dat is een redelijk hoog % ,en dat met alle mogelijke blokkeringen ,wat moet dat dan zijn met computerspelletjes....baby en kleuterkleding gaf vroeger nooit problemen

Bericht 2 van 7
laatste antwoord

Re: Koper die probeert te heronderhandelen post- verkoop

Dag Siemen, dankjewel voor je antwoord.


 


Ja, meestal probeer ik wel wat geduld op te brengen, het is me enkele keren al gelukt om op die manier tot een oplossing te komen. Maar met deze koper is m'n geduld nu toch echt wel op ! Ik wil gewoon dat dit gedoe stopt.


 


Ik denk dat jouw oplossing om iedereen waarbij je twijfel voelt, onmiddellijk te blokkeren, nog de beste conclusie is.


 


De twee kopers waar ik de laatste tijd problemen mee heb gehad waren al van in het begin -zelfs voor ze nog maar boden- redelijk arrogant: toon van communicatie, beleid niet respecteren. Had ik ze maar direct geblokkeerd ! Maar ik heb ze het voordeel van de twijfel gegeven, en nu heb ik als beloning een hoop ellende.


 


Ik heb ook nog andere conclusies getrokken: ik bied geen verzending naar het buitenland meer aan, en ik verkoop evenmin nog aan anonieme bieders.  Sorry, ik zie dat echt niet meer zitten.

Bericht 3 van 7
laatste antwoord

Re: Koper die probeert te heronderhandelen post- verkoop

Waarom zet je nog Paypal bij je aanbiedingen? Als je alleen in België verstuurt en je geen winkel hebt, is dat niet nodig ! 😉



m.
Bericht 4 van 7
laatste antwoord

Re: Koper die probeert te heronderhandelen post- verkoop

bimmer_be
Community-lid
Wat ik niet begrijp:
Waarom wil je niet naar bepaalde landen versturen?
Wat is de motivatie hierachter?
Ik kom soms dingen tegen die ik graag wil kopen, en dan blijkt dat de verkoper niet naar België verstuurt.
Ik verkoop zelf ook soms op EBay, en ik verstuur naar de USA of australië als het moet, zolang de koper maar betaalt...
Bericht 5 van 7
laatste antwoord

Re: Koper die probeert te heronderhandelen post- verkoop

Wat ik niet begrijp: Waarom wil je niet naar bepaalde landen versturen? Wat is de motivatie hierachter? Ik kom soms dingen tegen die ik graag wil kopen, en dan blijkt dat de verkoper niet naar België verstuurt. Ik verkoop zelf ook soms op EBay, en ik verstuur naar de USA of australië als het moet, zolang de koper maar betaalt...


Motivatie? ik denk dat ieder dat voor zichzelf moet uitmaken, ikzelf verstuur niks naar het buitenland en waarom niet... verzenden binnen Belgie houd voor mij al ricico's genoeg in. Als ik hier lees hoeveel gedonder sommigen hier hebben met zendingen naar het buitenland, no way, ik speel op save! Ik neem geen onberekende risico's.

Bericht 6 van 7
laatste antwoord

Re: Koper die probeert te heronderhandelen post- verkoop

Die quote's werken weer goed zo te zien. X-(

Bericht 7 van 7
laatste antwoord