annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Koper geeft foutief adres en eist nu zijn geld + extra terug?

Hallo,

Een koper heeft onlangs van mij een dvd gekocht. Zoals steeds werd de dvd de dag na ontvangst van zijn betaling reeds verzonden. Toch ontvang ik 2 weken later een mail waarin staat dat hij nog steeds niets ontvangen heeft. Ik beantwoord dergelijke mails dan steeds met de datum waarop de dvd verzonden is en het adres uit de koper zijn ebay gegevens.

Hierop reageert de koper nogal arrogant dat dit zijn oude adres is en dat hij ondertussen reeds ergens anders woont. Hij geeft ook toe dat het adres in zijn ebay gegevens niet klopt maar zou zijn adres echter nog niet gewijzigd hebben daar naar zijn zeggen "ebay op dat moment plat lag". Koper dreigt reeds onmiddelijk met negatieve feedback.

Daar beide adressen zich in gent bevinden had ik koper gevraagd of hij op zijn vorig adres even wou gaan kijken en vragen of de dvd daar toegekomen was. Koper wenst dit niet te doen en eist nu 6,80 euro terwijl de dvd slechts 1,99 euro gekost heeft + 2 euro verzendkosten. Een totaal van 3,99 euro dus. die 2,80 euro extra zou hij "in de post kwijt zijn". Niet duidelijk wat hij hiermee bedoelt maar hij eist nu dat ik dit bedrag van 6,80 euro op zijn rekening terug stort en geeft anders negatieve feedback.

Mijn vraag is nu of het nut heeft dat ik, eens hij zijn negatieve feedback gegeven heeft, dit naar ebay doorspeel?

Alvast bedankt voor jullie reakties.

Met vriendelijke groeten,
Gunther
Bericht 1 van 16
laatste antwoord
15 ANTWOORDEN 15

Hier kloppen enkele dingen niet. En dan heb ik het niet enkel over de "creatieve" spelling.

1. Als hij wist dat zijn adres fout was, en dat het niet kon veranderd worden, omdat de side [sic] plat lag, waarom heeft hij dat niet laten weten in een mailtje?

2. Als hij verhuisd is, waarom heeft hij dan bij de post geen papiertje laten invullen om zijn post te laten doorsturen?

3. waarom zou hij 2,80 euro kwijt zijn bij de post?

En die onzin van gij kunt niks wat ge heb feedback al gedaan is onzin, aangezien je feedback geeft op de betaling. Dat hij correct betaald heeft wil niet zeggen dat jij geen klacht mag indienen wegens chantage. Trouwens als hij een fout adres heeft staan in zijn ebay, is dat zijn verantwoordelijkheid. Zelfs indien hij niet kon aanpassen owv een fout bij ebay, had hij nog altijd via een mailtje kunnen zeggen dat het naar een ander adres moest gestuurd worden.

Mijn idee:

Die heeft die DVD al opgehaald, en probeert nu niet enkel de DVD te houden, maar ook nog eens zijn betaalde bedrag terug te krijgen en 2.80 extra.

voor de fun zou ik eens vragen of hij die 2,80 zou kunnen verklaren. Waar heeft hij die betaald, waarom, etc...
Bericht 11 van 16
laatste antwoord

@ speedsterboy : itemnummer is 160385970204. Bij mij is hij alvast toegevoegd aan geblokkeerde kopers.

@ disneybelgium : Ik heb vandaag nog een mail ontvangen waarin hij beweert dat hij een mail zou gestuurd hebben alvorens het bieden afgelopen was met een ander adres in. Ik heb geen enkele mail van deze koper mogen ontvangen hieromtrent. Het gebeurt soms dat een koper een ander adres doorgeeft via mail en dan wordt dit steeds onmiddelijk genoteerd bij de gegevens van de koper om dergelijke problemen te vermijden, ik denk wel dat mijn feedback hiervan getuigt. Daarom ook dat ik steeds wanneer ik de betalingsgegevens doorstuur er nog eens extra de vraag bij stel of de koper zijn adres in zijn ebaygegevens wil nakijken of deze kloppen. Speedsterboy kan hiervan getuigen daar hij reeds enkele (eigenlijk redelijk veel) objecten bij mij heeft gekocht. Wat betreft die 2,80 euro extra heeft hij ook een melding gemaakt in zijn mail :

"die 2.80 euro dat ik volgens u teveel aan reken wat niet zo is dat is voor de post dat ik hem betaald om de over schrijf te doen van het geld voor die dvd die ik nooit heb gezien of denk gij dat de post voor niks werk dat geld ben ik ook kwijt van daar 6.80 euro "

Groetjes
Bericht 12 van 16
laatste antwoord

2,80 euro voor een overschrijving?? hoog tijd om te veranderen van bank zou ik zo zeggen. Bij een storting ipv overschrijving moet je betalen, dat klopt, maar dat is veel minder.
Trouwens, jij hebt hem niet verplicht om een dure betaalwijze te doen. Hij had ook een goedkopere kunnen doen.
Bericht 13 van 16
laatste antwoord

Ik wil deze koper ook blokkeren... maar hoe kan ik hem blokkeren? als ik naar het item ga, zie ik zijn user toch niet?
Bericht 14 van 16
laatste antwoord

als ik naar het item ga, zie ik zijn user toch niet?

Dat klopt natuurlijk, gaat zo niet meer sinds ze de namen coderen.

Misschien wil Speedy de naam hier plaatsen, dat mag wel he zolang het niet in de titel van een draadje is.

Photobucket

Photobucket

Bericht 15 van 16
laatste antwoord

Zijn naam is scooby_fred. Ik denk ook dat ik jullie moet gelijk geven in jullie vermoeden dat hij de dvd wel degelij in zijn bezit heeft. Dit merk ik uit een deel van zijn laatste mail...

"het feit dat ik niet ben gaan zien naar mijn oud adres is om dat daar nu buiten landers wonen die geen woord vlaams verstaan of spreke dat is de rede. of spreekt gij bulgaars ?????? anders kunt gij het is gaan uit lege daar."

Hij is volgens zijn zeggen niet gaan zien naar zijn oud adres maar weet wel dat er bulgaren wonen....

Toch jammer dat er steeds zo één iemand om de zoveel kopers moet tussen zitten eigenlijk, maar ik veronderstel dat jullie ook af en toe wel af te rekenen krijgen met dergelijke "kopers"?

Groetjes
Bericht 16 van 16
laatste antwoord