annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Kopers versus verkopers .... en het beleid !

Ben nu al enkele jaartjes op ebay, heb een nieuwe account geopend, verkoop enkel professioneel.

Dat kopers beschermd moeten worden tegen oneerlijke verkopers kan ik volledig inkomen. Maar oneerlijke kopers die me dunkt in een grote meerderheid zijn worden beschermd, eerlijke verkopers zijn de dupe.

Reeds enkele malen al kreeg ik te horen dat een koper z'n post niet ontving. Is de Belgische post dan zo onbetrouwbaar? Of heb ik hier echt te maken met kopers die nu en dan eens zeggen niets ontvangen te hebben? Feit is, je staat machteloos, tenzij je alles per aangetekend gaat versturen. Maar dan krijg je ook minder biedingen omdat je verzendkost te duur word.

Ik betaal steeds terug als iets niet in orde is of als de klant weeral eens zegt niets ontvangen te hebben. Ik denk dat er al enkelen in hun vuistje lachen.

Heb nu één keer meegemaakt dat de klant zegt niets ontvangen te hebben maar hij bood dan enkele weken nadien mijn artikel aan !!! Ondertussen had ik een negatieve feedback met veel gezever !!! Enfin, zal eens serieus moeten bezinnen en denk voortaan alles aangetekend te verzenden en ook bepaalde landen te vermijden, zoals Balkanlanden, Italië, ....
Bericht 1 van 12
laatste antwoord
11 ANTWOORDEN 11

Iets verzenden naar Frankrijk, Spanje en Italië is inderdaad altijd bang afwachten. Post van daar krijgen ook. In België heb ik (hout vasthouden) zeer weinig problemen.(ongeveer 1 zending per jaar) Ik stel ook Kiala voor in mijn aanbiedingen. Goedkoop en gemakkelijk (indien je een punt vlak in de buurt hebt natuurlijk)
Bericht 2 van 12
laatste antwoord

Inderdaad, de Post verliest wel eens zendingen, maar niet zoveel als de kopers laten uitschijnen, en aangetekend is ook geen oplossing, ik ken iemand die een aangetekende zending van 1000,00 euro 'verloren' heeft, de Post betaalt in zo'n geval 39,00 euro terug...

Kiala heeft anders ook niet zo'n goeie naam wat betreft 'verloren' zendingen.
Bericht 3 van 12
laatste antwoord

Je kan het ook anders bekijken...
Wie stuurt er nu een zending van 1000 euro aangetekend op zonder te weten wat hij ervoor terug krijgt als het artikel "zou" verdwijnen???

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 4 van 12
laatste antwoord

ik stuur allen met GLS....
Bericht 5 van 12
laatste antwoord

ik stuur allen met GLS....

Dan hoop ik voor je dat er nooit iets zoekraakt.

In dat geval kan je enkel terecht via een superdure BETALENDE telefoonlijn, wordt je na minutenlang wachtmuziek op je eigen kosten doorverbonden naar een arrogante onbehulpzame klantendienst die je doodleuk de teksten van hun trackingsysteem voorleest ( die je natuurlijk al drie keer zelf hebt gelezen ) en dat is dan 'het enige wat ze kunnen doen'.

En ojee als je het lef hebt om een tweede keer te bellen ...

Bericht 6 van 12
laatste antwoord

Hallo,
ik ben hier nieuw en heb gisteren iets te koop aangeboden met de optie ' bieden ' wat als ik na het afsluiten niet akkoord ga met het hoogste bod, moet ik het item dan toch verkopen aan die bieder ?
Groetjes.
Bericht 7 van 12
laatste antwoord

Inderdaad,je moet best je aanbieding starten aan de prijs die je er min. wil voor hebben.
Maak je echter geen illusies voor wat de prijs betreft.
Kopers moeten het komen ophalen,dus dat geeft natuurlijk beperkingen.
Bericht 8 van 12
laatste antwoord

Ik zie dat je die al een tijdje op een andere veilingsite hebt staan.
Er zijn wel geen biedingen,maar misschien heb je daar voorstellen gehad ,zodat je je startprijs daar kan op in stellen.
Daar alleen afhalen mogelijk is zal je geen ruimer publiek bereiken dan op die andere site.
Misschien kan je ook best bij je aanbieding de ouderdom bijplaatsen.
Als je ze zelf nieuw hebt gekocht,best de aankoopprijs vermelden.
Bericht 9 van 12
laatste antwoord

Er zijn veel nieuwelingen die "enkel ophalen" aanklikken en dat is toch voor veel kopers een handicap.

Ik denk als je wilt starten met verkopen moet je je goed voorbereiden.

Download de folder met de tarieven van de post op hun website.

Koop een goeie brievenweger of weegschaal.

Koop online postzegels en kilopostzegels.

Alles wat je moet doen is in het postkantoor afgeven zonder te wachten.

Succes met de verkoop.

Johan
Bericht 10 van 12
laatste antwoord