annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Lage verkoop

Hallo mensen,

Graag even jullie mening, tips, kijk op de zaken.

Een 2-tal jaar geleden liep onze ebay-winkel als een trein, ben er toen mee gestopt wegens tijdsgebrek.

Sinds kort doe ik mijn zaak nu voltijds en ben ik terug een winkel op ebay gestart, helaas krijg ik het precies maar niet "in gang" en valt de verkoop vies tegen.

Doe ik dingen verkeerd? onze prijzen zijn goed, versturen snel etc ... of is het ebay-landschap enorm gewijzigd ?

alle hulp is welkom

Bericht 1 van 12
laatste antwoord
11 ANTWOORDEN 11

Re: Lage verkoop

Het ebay-landschap is inderdaad enorm veranderd.

Er is een crisis gepasseerd hetgeen veel kopers minder budgetten geeft.

Ook de manier van opzoeken door kopers is veranderd ,het is nu moeilijker dan vroeger om een gewenst item te vinden...snel even zoeken naar koopjes is moeilijker dus velen haken af.

Vroeger had je ook 'vaste klanten' ,kopers die jouw winkel hadden geprogrammeerd als favoriete verkoper ,deze ben je na 2 jaar kwijt.

Je moet dus terug van 0 beginnen .

Bericht 2 van 12
laatste antwoord

Doe ik dingen verkeerd? onze prijzen zijn goed, versturen snel etc ... of is het ebay-landschap enorm gewijzigd ?

alle hulp is welkom

Eens efkes een vergelijkende studie gedaan:

Voorbeeld

Bij de helmen een idemdito resultaat...

De prijzen... tja, je vroeg een eerlijke mening hé... lijken mij eerder hoog in vergelijking met concurrerende verkopers.

Het ebay-landschap is de laatste twee jaar volgens mij echt niet veel veranderd hoor. Kopers durven wel al langer eens over de landsgrenzen kijken, vrees ik...

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 3 van 12
laatste antwoord

Zelf ben ik met bep. items actief op andere site's en waar het tot 2 weken geleden prima liep is het nu zo goed als nul verkoop. Dit is (bij mij toch) een gekend fenomeen, blijkbaar besluit iedereen massaal om opeens te stoppen met kopen om een tijdje later dan allemaal gelijk ook terug beginnen te kopen.

Wat is hiervan de reden? de stand van de maan, of wie zal het zeggen?

Mogelijk is het nu voor veel verkopers dus zo'n 'wij weigeren te kopen' periode.

Photobucket

Bericht 4 van 12
laatste antwoord

Wat is hiervan de reden? de stand van de maan, of wie zal het zeggen?

Mogelijk is het nu voor veel verkopers dus zo'n 'wij weigeren te kopen' periode.

De laatste goed-weer-stuiptrekkingen zullen er ook wel voor iets tussen zitten dat de mensen minder tijd doorbrengen voor hun pc's

Efkes wachten tot de eerste regenbuien en ze komen wel weer terug 😉

Bericht 5 van 12
laatste antwoord

Ik weet ook da we redelijk duur zijn ten opzichte van Engeland, VS daar kunnen we al helemaal niet tegenop.

We kunnen qua prijs toch best wel op met het Europese vasteland.

De prijsverschillen met Amerika zijn inderdaad veel te groot, dan moet je weten dat wij voor bijvoorbeeld "Hinson" al direct 20% van de catalogusprijs afdoen.

En wij al problemen krijgen met concurrenten en leveranciers ivm het zakken van prijzen.

maja, denk dat ik het binnenkort weer opgeef

Bericht 6 van 12
laatste antwoord

Ik vrees dat we allemaal in hetzelfde bootje zitten.

Ik herken wel een aantal zaken die hier gepost worden. Een week de sterren van de hemel verkopen en dan valt het helemaal op zijn gat.

Bij mij is de verkoop afgelopen maart beginnen sputteren met zijn ups en downs. Als de verkoop een tijd wat slechter geweest is, schiet die plotseling terug in gang om dat weer helemaal stil te vallen. 2 weken geleden een extreem goed week gehad. Sindsdien 1/2 tot 1/3 van wat het zou moeten zijn.

Tot maart verkocht ik dagelijks 10 - 15 items. 8 items op een kalme dag 20 of een drukke dag. Sinds maart is dat beginnen sputteren.

En sorry hetzijspoor, dit is een algemeen verschijnsel. Ook in uw feedback van afgelopen 30 dagen zie ik dat uw verkoop wat lager is dan normaal. Het is een algemeen gegeven. Ik zie dat terugkomen in de feedback van mijn concurrenten en is zeker niet alleen op Ebay België.

Van items die vroeger goed verkochten, heb ik er nu in maanden geen meer van verkocht. Ik heb een tijdje geprobeerd met de prijzen te laten zakken. Dat helpt niet. Ik ben stilletjes aan de prijzen terug aan het verhogen zoals ze vroeger waren.

Ook al zul je mij hier niet veel zien posten, ik ben een regelmatige bezoeker van het Ebay forum ook in het buitenland. Ik zit ook op enkele andere fora die handelen over online verkoop. Overal hetzelfde liedje: bij iedereen gaat het met ups en downs, verkoop ligt lager dan vroeger, winstmarges staan onder druk,...

Ik heb altijd gelachten met de financiële crisis. Toen die vorig jaar in alle hevigheid toesloeg, heb ik mijn Ebayverkopen verdriedubbeld in vergelijking met het jaar voordien. Ik heb nu de indruk dat de crisis pas de afgelopen maanden zijn intrede op Ebay en de e-commerce in het algemeen gemaakt heeft.

Ga regelmatig eens lezen in de forums van Ebay UK. Al wat je daar leest, komt hier ook met een paar maanden vertraging. Een paar maanden geleden stond het daar vol met topics van verkopers wiens verkoop plotseling niet meer draaide. Die zijn daar voor een groot stuk terug verdwenen. Met de feestdagen in het vooruitzicht, hoop ik dat deze periode vanzelf terug overwaait.

Zoals die nu is, is het echt niet normaal. Ik heb een paar honder meer items in mijn shop dan vorig jaar deze tijd. Mijn prijzen zijn veel competitiever dan vroeger. Met het aanbod dat ik nu heb, zou mijn verkoop door het dak moeten gaan. Het tegenovergesteld is echter waar.

Bericht 7 van 12
laatste antwoord

@6star: het was zeker niet de bedoeling om je prijssetting in vraag te stellen hé?

Ik ben me bewust dat dit een probleem is waar vele verkopers mee geconfronteerd worden, evengoed geldt dit voor mezelf hoor.

Ik zou mijn gamma met nog wel een 50-tal merken kunnen uitbreiden op heel korte termijn maar moet voor deze steeds weer vaststellen dat er door importeurs onwezenlijke winstmarges voor henzelf aangerekend worden waardoor het concurreren met de buitenlandse handelaars (lees: in mijn sector hoofdzakelijk de Duitsers) onmogelijk wordt.

Het is nu eenmaal een gegevenheid dat je als verkoper via het internet dient rekening te houden met kopers die de markt gaan "afschuimen" en uiteindelijk kiezen voor de goedkoopste prijs van waar die helm bvb ook moet komen.

Dat er eventueel ook invoertaksen zullen aangerekend worden, die de prijs misschien al dichter bij elkaar legt of zelfs de jouwe goedkoper maakt, daar zijn ze zich dan weer niet bewust van hé?

Bericht 8 van 12
laatste antwoord

Ik heb het net eens bekeken:

- de laatste 30 dagen: 156 artikels verkocht

- de laatste 90 dagen: 490 artikels verkocht

Dus inderdaad: als het mooi per maand zou verdeeld zijn, dan zat ik aan 163,33

Anderzijds: ik verkocht bvb op 10 en 11 september alleen al 67 artikels aan 1 koper, verfjes van 1,25/stuk. Da's nog geen 100 euro.

Daartegenover staat dan 19 september (wat wel nog binnen de 30 dagen valt) 1 koper van 12 artikels die voor + 650 euro koopt.

Dit gewoon maar om aan te tonen dat de kwantiteit niet altijd zo'n rol speelt hé?

Als ik de maandomzetten zie, dan zie ik eigenlijk heel weinig verschillen hoor.

Ja, september zal er wel wat uitspringen, alleen al door die ene koper van de 19e, maar voor de rest zie ik op kwartaalbasis weinig verschillen in mijn aangiftes moet ik zeggen.

Nog dit: feedbacks zijn voor mij al langer een relatieve gegevenheid hoor.

Ik zie bvb dat er nu over die 490 verkochte objecten, op de dag van vandaag meer dan 150 niet eens beoordeeld zijn...

Nu, had ik deze allemaal lamentabel verstuurd, dan had ik de feedbacks ongetwijfeld wel gekregen zeker??? 😉

Bericht 9 van 12
laatste antwoord

Beste 6star, wat had je dan verwacht ?

Zonder negatief te willen zijn, en met de beste bedoelingen, even volgende opmerkingen.

Je account is aangemaakt op 8 augustus, en die ruim zeshonderd aanbiedingen stonden er niet ineens vanzelf op, daar was je vast nog een hele tijd mee zoet.

Je bent dus maar max een goeie maand echt 'bezig'.

Zoals Quasi stelt zijn je 'vaste' klanten al lang verdwenen - de vraag is trouwens of je gamma terugkerende klanten creëert, of eerder aanleiding geeft tot éénmalige verkopen .

Je hebt een gamma dat me eerder lijkt te verkopen in de lente/zomer, dus starten eind augustus ???

Vergelijk zeker je aanbod niet met dat van bv Zijspoor, want daar komt een totaal ander publiek op af.

Je biedt enkel aan via vaste prijs, dus aspirant-kopers zien je aanbiedingen enkel als ze echt specifiek naar spullen zoeken die je te koop hebt; toevallige 'voorbijgangers' zien je aanbiedingen niet, want die komen niet in hun zoekresultaten.

Over je prijsniveau laat ik me niet uit, daarvoor ken ik jouw sector te slecht.

Wat ik wel weet is dat ik als fervent motorfanaat geen helm, vest, botten of wat dan ook koop in oktober, voor welke prijs dan ook.

En aan mijn motoren sleutelen, ook dat is iets voor na de winter, met het oog op naderend 'motorweer'.

Misschien even nadenken over één en ander ?

Ik wens je alleszins het beste, maar ik denk dat geduld op zijn minst nodig zal zijn ...

Bericht 10 van 12
laatste antwoord