op 11-10-2010 20:07
Hallo mensen,
Graag even jullie mening, tips, kijk op de zaken.
Een 2-tal jaar geleden liep onze ebay-winkel als een trein, ben er toen mee gestopt wegens tijdsgebrek.
Sinds kort doe ik mijn zaak nu voltijds en ben ik terug een winkel op ebay gestart, helaas krijg ik het precies maar niet "in gang" en valt de verkoop vies tegen.
Doe ik dingen verkeerd? onze prijzen zijn goed, versturen snel etc ... of is het ebay-landschap enorm gewijzigd ?
alle hulp is welkom
op 12-10-2010 11:26
Doe ik dingen verkeerd? onze prijzen zijn goed, versturen snel etc ... of is het ebay-landschap enorm gewijzigd ?
alle hulp is welkom
De ganse economie (=het bestedingspatroon van de kopers/consumenten) is gewijzigd.
De laatste jaren krijg je het feit dat kopers steeds minder en minder bereid zijn om iets te kopen (wat ze niet absoluut nodig hebben).
Je hebt toch ook reeds gemerkt dat voor elementaire goederen grotere warenhuisketens ons bestoken met meer en meer kortingsbons?
Kopers zijn steeds minder bereid van zaken te kopen die ze niet absoluut nodig hebben. Zo viel het mij vorig weekend op dat aan verkoopsstandjes in een warenhuis (er staan er wekelijks 4 tot 5 waar andere weken op het ogenblik dat ik er voorbij ga toch bij een 3-tal mintens iemand iets staat te proeven). Wel vorig weekend stond er aan geen enkel van deze kleine verkoopstands iemand te proeven. Dit geeft aan dat kopers zelfs niet meer ingaan op de mogelijkheid tot het proeven/testen van een product om niet in de verleiding gebracht te worden tot een aankoop van iets dat ze elementair niet nodig hebben.
op 04-11-2010 14:37
Ik stelde reeds sinds een paar jaar vast dat voor boeken je goedkoper terecht kan bij aanbieders op professionele platformen (waar enkel professionelen hun boeken aanbieden, zonder verder namen te geven). Het maakt geen verschil of het nieuwe boeken betreft of een tweedehandsmarkt.
Meer recent stel ik voor een reeks andere zaken die via eBay aangeboden worden hetzelfde vast.
Er zijn dus in stijgende mate verkopers die denken via een eBay een hogere prijs te kunnen vragen voor hun items.
Vroeger was het zo dat voor antiquiteiten je goedkoper af was via eBay, nu zijn eigen sites van antiquairs veelal goedkoper voor gelijkaardige zaken (en soms zelfs items van een betere kwaliteit voor een lagere prijs dan wat hier aangeboden wordt).