op 24-02-2011 10:40
Wat mij stoort de laatste tijd is het feit dat velen NU KOPEN en de week nadien nog niet betaald hebben.
Momenteel zo'n 6 kopers die mij moeten betalen, sommigen al 14 dagen.
Ik steeds vriendelijk blijven en nogmaals vragen om de betaling te doen.
Ik kan dat dus niet vatten waarom mensen dat doen.
Als ik NU KOOP dan wil ik dat ook en doe onmiddellijk de betaling.
Nogal dikwijls krijg je dan een lage score op verzend en afhandeling en dit is ook niet correct.
Ik begin zo echt geirriteerd te raken en denk er binnenkort mee op te houden met die ebay verkoop.
Mooie waardevolle spullen halen hun prijs niet, gezever over objecten die niet aan de verwachting voldoen terwijl je 10 foto's genomen hebt en een uitgebreide beschrijving plaatst. 20 volgers op een object (echt waar) en geen enkele bieding. Zeer late betalers. Mensen die vragen stellen waarvan het antwoord zeer duidelijk staat vermeld. (bvb welke kleur heeft die jas, terwijl de kleur genoteerd staat zwart en de foto van de jas ook zwart is)
Je zou er moedeloos van worden.
Johan
op 24-02-2011 13:21
Kan je dat niet instellen ? Ik zie dat bij sommige buitenlandse aanbiedingen, als je iets koopt met Nu Kopen, moet je direct betalen met Paypal, anders gaat de koop niet door. Ik weet niet of dat al kan bij eBay.be ?
op 24-02-2011 17:14
Dat kan hier ook ,maar dan mag je alleen PAY PAl als betalingsmethode aangeven.
Kopers die dan per overschrijving willen betalen kunnen het object dan niet meer kopen.
op 24-02-2011 18:49
Ha ja, het is eigenlijk wel logisch, als je directe betaling wil, dan gaat dat enkel met Paypal.
op 26-02-2011 01:22
Heb er zelf geen ervaring mee maar zou het kunnen dat 'nu kopen' gevoeliger is voor funbieders dan een gewone veiling? bij een gewone veiling kan je nog iets ondernemen als het bied account je niet aanstaat maar ze weten ook dat je tegen een 'nu kopen' niets kan ondernemen, behalve een geschil achteraf natuurlijk.
op 26-02-2011 10:10
Ik zit nu echt verveeld met een NU KOPER die 3 werkbroeken koopt, niet betaald, niets laten weten.
NU KOPEN op 21 februari. 5 dagen verder. Op zich niet zo veel maar vervelend in dit geval omdat de broeken beperkt zijn volgens de maat. Ik verkoop ze ook in m'n winkel te Oostende.
Ik heb hem gevraagd om z'n broekmaat op te geven want de maten zijn beperkt. Heb zo'n 14 broeken te koop en telkens ik een broek verkoop pas ik m'n stock aan.
Wie dus koopt kan ze ofwel allemaal kopen (alle maten dus) of wel per stuk.
Daar zit hem nu het probleem dat ik ondertussen nog broeken verkoop en de kans is groot dat ik de maat niet meer zal hebben voor die klant omdat andere kopers die na hem gekocht hebben wel al hun broek ontvangen hebben.
Ik wordt gegijzeld door 1 klant.
0 feedback! rare naam! begin argwaan te krijgen. kahova61yevhen (0)
Wat doe ik hiermee?
op 26-02-2011 10:58
Heb een mailtje gestuurd voor de derde maal:
Geachte, op 21 februari kocht U 3 broeken.
Op 24 februari, zie onderstaande mail hebben wij U gevraagd de betaling te doen. Wellicht is het één en ander tussengekomen dat U niet in de mogelijkheid was om de betaling te doen en te communiceren over Uw aankoop.
Vandaag zijn we 26 februari, wij van onze kant willen onze zakens correct en strikt opvolgen. Daarom willen wij graag deze zaak afhandelen.
Mocht blijken dat de betaling ondertussen gebeurd is, wil ons verontschuldigen voor de hoogdringendheid en ons ongeduld en alsdus deze mail als onbestaande te beschouwen.
Wij behouden ons het recht na 10 dagen, indien geen enkel antwoord of betaling van U te mogen ontvangen de koop te annuleren.
Wij vragen begrip van Uw zijde en staan er prat op een zo correct en vlot mogelijke transactie met onze klanten te hebben.
Deze email geldt als bewijs naar EBAY toe indien er een claim zou gestart worden en/of deze aankoop door U zou geannulleerd worden.
Johan
op 26-02-2011 14:14
op 27-02-2011 11:06
Ik ga inderdaad eens de gegevens aanvragen, naam en adres en telefoonnummer.
-- Bewerkt door winkelcentrum om 27 Feb 2011 11:08 CETop 27-02-2011 11:06
We zijn nu al zondag 27 februari.
Nog geen nieuws van de koper.
Deze koper kocht 3 X hetzelfde item met NU KOPEN optie.
Van het eerste moment had ik argwaan, 0 feedback en een rare naam en 3 maal afzonderlijk op hetzelfde item klikken terwijl je dit maar 1 keer moet doen en het aantal invullen.