op 25-11-2010 18:08
De koper zou betalen bij levering. Daar zij echter niet thuis was heb ik het object afgegeven aan de buren op 8 oktober. Het was nogal ver en ik had geen zin om later nogmaals de verplaatsing (+- 100 km heen en 100 terug) te doen. Daarbij ging het maar om 60 euro (waarvan 15 euro leveringskosten) en had zij goede waardering hier in eBay. 's avonds heb ik haar gemaild en gevraagd te betalen op mijn bankrekening. Op 24/10 nogmaals gemaild. Zij antwoorde toen "bonjour,ma fille fera le payement fin de semaine,car elle a eu un enfant malade , ça va pour vous ? excusez la. merci beaucoup.". Op 4/11 nogmaals rappel gestuurd. Nog steeds niets ontvangen. Naar eBay geschreven, geen antwoord ontvangen.Wat kan ik nu doen ?
op 25-11-2010 19:19
Vrees dat je niets meer kan doen.Je hebt vertrouwd op de eerlijkheid van de koper.
Helaas is die bij sommigen ver te zoeken.
Blokkeer haar in elk geval.
Meer dan herhaaldelijk mailen of je nog eens tot haar te verplaatsen zit er niet in.
op 25-11-2010 19:55
Je kan een geschil openen wegens niet-betaling.
Hoewel het is waarschijnlijk al te laat.
-- Bewerkt door mikmak147 om 25 Nov 2010 19:56 CETop 25-11-2010 20:01
Blijf vriendelijk, is de enige mogelijkheid, vaak hebben mensen zoveel te doen dat het geen slechte wil is.
Dus, even geduld hebben.
Na een week nog eens een gewoon zeer vriendelijk mailtje.
Vaak heb je succes.
Als je zelf meteen keihard er tegenaan gaat dan vang je bot. Dit is althans wat ik geleerd heb.
1 maand heeft een betaling geduurd bij mij.
M'n laatste mailtje was: Hallo mevrouw, hoe gaat het nog, hier alles goed. Wellicht bent U een zeer bezige bij en is de betaling nog niet gebeurd wat ik ook begrijp. Mag ik U vragen toch een extra inspanning te doen, zo kunnen we die zaak afhandelen. Mocht je eens naar Oostende komen, spring dan zeker eens binnen, ik heb nog leuke items die je kunnen interesseren.
Hier nogmaal m'n rekeningnummer mocht je deze nu niet meteen vinden: xxxxxxxxxxxxxxx
Zo, goed weekend en tot we elkaar eens mogen ontmoeten.
Vriendelijke groeten en goed weekend.
Johan.
(3 dagen nadien had ze betaald, had toen al 3 zeer vriendelijke mails gestuurd in die maand er voor)
op 26-11-2010 09:04
Sorry, ik blijf niet vriendelijk doen. Ik ga niet om mijn geld zitten smeken.
Ik had wel graag een negatieve feedback gegeven om andere verkopers te verwittigen van haar oneerlijkheid. Maar dat is blijkbaar niet mogelijk op eBay, aan kopers kan je alleen maar positieve feedback geven of geen ?