op 14-11-2010 11:19
betr objectnr 250689566709
ik verkoop een 2éhands artikel in zeer goede staat.
Natuurlijk blijft het 2éhands. Staat ook vermeld.
Nu koper wil en zal het object hebben. Vraag van mij was om alvorens met pay pal te betalen contact op te nemen. (heb geen account). Doet ze niet, betaald met pay pal,meld er bij dat ik niet moet proberen om van de verkoop af te zien. hierbij maak ik holder de bolder een account aan bij pay pal.
Pakje verstuurd, alles ok lijkt me.
3 weken na ontvangst krijg ik een mail dat jas niet in goede staat is, ze teveel betaald heeft en ze een tegenvoorstel wil. Ik mail terug dat de jas is zoals beschreven en negeer de vraag om terugbetaling meld wel dat zij het bod gegeven heeft. Resultaat: een negatieve feedback.
Mail naar ebay, kunnen niks doen aan de feedback..vind zoiets echt ongehoord en voel me als verkoper duidelijk in de kou staan. Ebay is blijkbaar goed om te betalen en that's it??
op 14-11-2010 12:05
Het enige wat ik je kan aanraden is blijven reageren op de ontvangen ebay-mail die je ontving en blijven eisen dat ze de negatieve feedback herzien.
Het is immers niet jouw fout dat de koper er zoveel voor bood hé?
Ik bekeek net eens de feedback en daar schreef ze ook duidelijk dat het een mooie jas is, deze negatieve is dus totaal onterecht gegeven!
op 14-11-2010 14:00
hallo,ik heb nog grotere probleem,koper heb object gekocht en ik stuur em dubbel verpakt naar italie met GLS ,wanner dat pakje angekomen is koper vraag mijn prive email voor informatie?ik heb zo gedaan en daarop koper eis half geld terug omdat object niet zoals beschrijven was?ik heb snel pay-pal gesloten en mijn visa kaart geblokeerd.na par dagen krijg ik mail "geschil gestart vegens object niet zoals beschrijving"bij pay pal.ale 12fotos+video op youtube dat versterker voledig werkt?? nu resultaat is "koper heb zijn verklaring veranderd naar object niet ontwangen"!!! en ik heb geprobeerd te loggen in oude pay-pal acaunt om te bevijzen met tracking nummer en foto's van pakje dat niet waar is ,en rezultaat is=niemand bij pay-pal was bereid om iets te doen via telefon en zij hebben "gesloten" rekening van mij in rood gezet?!en boven alles KOPER WILL PAKJE NIET TERUGSTUREN.. ik ben versterker kwijt+geld+ebay comissie+pay-pal percent.. zeg mij nu dat jij probleem hebt?en slagroom boven taart heb ik nu negative feedback gekrijgen..en kan geen NEGATIVE GEVEN TERUG=ebay policy noemen zij dat..triestige zaken zijn ier aan de hand..ik heb net mijn latste stuk materiaal verkocht en wanner dat koper betaal zal alles netjes opsturen zoals dat moet en voor mij is gedaan met deze grapjes..mvg van sony-san met 184sterren waarvan 2negative..
op 15-11-2010 14:41
Helaas bestaan er mensen van zeer slechte wil, waarom zijn er oorlogen denk je?
Ik heb dergelijke situaties al meer dan eens meegemaakt.
Als zakelijke verkoper zijn wij zelfs verplicht om terugname en terugbetaling de doen.
Ik kreeg een neutrale feedback van iemand die komen kijken is in m'n winkel naar een kast, hij had hem eerst gekocht, maar wou hem dan niet meer.
Ik heb de man heel vriendelijk ontvangen en we hebben de koop ongedaan gemaakt. Hij heeft zelfs andere spulletjes bij me gekocht en was tevreden.
Een week nadien krijg je dan een stamp in je rug met een neutrale feedback, kijk dat zijn eikels van mensen en ze zijn er nu éénmaal, spijtig genoeg.
op 16-11-2010 20:02
ik begrijp en ik neem ebay niet verantwordelijk voor daden van bedrigelijke kopers,maar ik ben kwaad op pay-pal dat zomaar beslising neemt voor mij,wettelijk gezien zij mogen tussenpersoon spelen tussen gegevens van twee banken,MAAR zijn mogen geen rechter spelen en beslissen vie dat recht of fout is en dit maak mij kwaad.en deze woorden zijn van mijn advokaat....enige dat mij afkeert van ebay is MIJN RECHT OM NEGATIVE TE KUNNEN GEVEN AAN LASTIGE KOPERS..en diet is dorn in mijn oog..e daarom zal ik stoppen met ebay..punt uit..mvg
ps-ik ben versterker+geld kwijt door pay-pal,dus voor mij geen pay-pal meer..nooit meer..
op 17-11-2010 14:40
@sony-san, ik heb nooit gezegd dat ik de grootste problemen heb.
Ik wil gewoon weten hoe jullie met zo zaken moet omgaan. (onterechte feedback)
en hoe ik deze kan ongedaan maken.
op 17-11-2010 19:22
jij kan nooit iets veranderen aan feedback,allen ebay kan deze veranderen,maar dat is andere paar mouwen..dus nix...
op 19-11-2010 13:34
Italie staat bij mij op de zwarte lijst!
Menig maal pakje "zogezegd" niet toegekomen ofwel nog mafia postdienst, waar medewerkers stelen ? ! ?
Dus, opletten met Italie. Ofwel verzekerd verzenden, moeten ze maar4.60 extra betalen.
Heb onlangs nog geval gehoord, Vriend verstuurd Swarovski, man zegt dat item gebroken aangekomen is. Verkoper vraagt foto's op te sturen als bewijs en vraagt ook om terug te sturen op eigen kosten van verkoper. Dus, hoe eerlijker kan je zijn als verkoper.
Resultaat, koper wil eerst geld terug maar wil geen foto sturen en wil ook niet terugsturen.
Vraag: wat doe je hiermee ? Gelukkig is partikuliere koper en heeft via iban betaald.
op 25-11-2010 22:14
Hallo
Ja Italie, ik heb daar ook een ervaring mee.
Pakje was niet toegekomen enz.
Na lang wikken en wegen ben ik overeen gekomen dat hij iets anders mocht kiezen gratis en gratis verzending.
Omdat ik niet kon achterhalen of hij wel de waarheid sprak.
Dus was die ziel zo blij, dat hij me uitnodigde in Italie in Tivoli ( hij heeft daar een bed en breakfast ) gratis voor een ganse week.
Ja dat was een aangename verrassing ( ik ben niet geweest hoor )
Soms moet je eens een toegeving doen , indien het mogelijk is natuurlijk.
Maar ik weet ook dat sommigen van geen toegevingen moeten weten ,enfin wat ik wilde zeggen is
dat ik het zelf niet meer weet
daaag marina
op 25-11-2010 22:30
Italië is inderdaad een probleemgebied in Europa voor wat betreft laattijdige afleveringen door de postdiensten.
Ook ik mocht dit meermaals ervaren maar moet er wel aan toevoegen dat ik wel heel eerlijke klanten had en steeds na meer dan een maand het bericht kreeg dat de zending uiteindelijk toch afgeleverd werd!
En ja, ze stortten me zelfs het teruggekregen geld netjes terug!
Hoe probeer ik het probleem op te vangen?
Door op de pakketten steeds meerdere blauwe Prior-stickers te kleven.
Blijkbaar is het blauwe Prior-randje op de zegels zelf onvoldoende om voor de Italianen (maar ook voor de Franse postdiensten hoor) duidelijk te maken dat dit Prior-zendingen zijn