annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Objecten verkopen onder 1 euro

Beste community leden,

 

Ik vroeg me af hoe het mogelijk is dat een verkoper een object verkoopt onder 1 euro en er toch nog winst uithaalt?

 

Ikzelf verkoop zo nu en dan mijn overschot aan trading cards (pokemon) en zou graag kaarten aanbieden met een prijs tussen 40 cent en 1 euro. Maar als ik dat doe dan haal ik er noegabollen winst uit. Stel bijvoorbeeld dat een kaart mij 20 cent heeft gekost toen ik deze ooit aankocht. Ik zou deze nu verder willen verkopen aan 60 cent (omdat dat de marktwaarde blijkt te zijn); Als ik deze aan 60 cent op ebay zou aanbieden, dan hou ik er dit van over:

 

0,60 - verkoopcommissie - paypal variabele kost - paypal vaste kost - aankoopprijs

= 0,60 - 0,60*0,08 - 0,35 - 0,60*0,034 - 0,20 = - 0,01 cent

 

Onlangs zag ik een verkoper (met meer dan 2000 verkochte items) trading cards aanbieden met veilingen die starten op 25 cent. Als iemand nu zo'n veiling van die verkoper wint aan de startprijs (niet ondenkbaar in deze tijden ....), dan maakt die verkopertoch puur verlies? Ik heb het gevoel dat ik iets belangrijks mis, want waarom zou die verkoper zo'n risico nemen?

 

Alvast bedankt voor enige opheldering!

Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

Objecten verkopen onder 1 euro

Probleem is dat jij op voorhand alles correct uitrekent, maar dat er een boel verkopers zijn die niet goed kunnen rekenen. Die denken dat ze winst maken, tot ze hun Ebay/PayPal factuur krijgen.

 

Voor PayPal kan je een PayPal micro account aanmaken. De kosten zijn iets lager, dus zeker beter als zulke goedkoper items verkoopt.

 

Als particuliere verkoper zonder shop met meer dan 50 feedbacks ben je niet verplicht om PayPal aan te bieden als betaalmiddel. Dat zou ik in dit geval dan ook helemaal achterwege laten.

 

Je kan die beter trachten in een lot te verkopen. Bespaart u alvast veel inpakwerkt en over en weer geloop naar de post.

 

In spé is Ebay niet langer de plaats om van dit soort goedkope items aan te bieden. De kosteen zijn niet meer in verhouding met de verkoopprijs.

 

Ik zou me dus beperken tot de 75 gratis veilingen per maand en geen PayPal. Rijk ga je daar niet van worden, maar heb je toch iets over voor de moeite. Anders kan je ze al even goed direct in de vuilbak gooien.

 

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

Objecten verkopen onder 1 euro

Aha, bedankt voor dit verhelderend antwoord! Ik had in het verleden al geprobeerd paypal achterwege te laten voor kleine bedragen, maar ebay stond dit niet toe. Ik had geen flauw idee waarom en het blijkt dus te liggen aan het feit dat ik geen 50 feedbacks had (ik had het moeten weten dat het zoiets zou zijn ...).

Van een micro account had ik al gehoord en geloof ik ook eens opgezocht, maar als ik het me goed herinner weerhielden 2 dingen mij ervan dat aan te vragen: ten eerste het feit dat je het moet aanvragen en goedkeuring moet krijgen (ik wil echter niet alleen kaarten apart verkopen aan lage prijzen, soms ook in een lot zoals je zelf voorstelt) en ten tweede dat ik dan mijn paypal moet upgraden naar "business". Iets wat ik liefst uitstel, omdat ik geen professionele verkoper ben.

Het besluit is dus dat iedereen die vaste kost aan paypal betaalt voor elke transactie, ongeacht de grootte van de transactie? Ik heb de verkoper gecontacteerd waar ik het over had (dit is zijn profiel) en hij zei me dat de vaste transactiekost bij zijn verkoopcommissie zat ingerekend. Wat hij me verteld heeft is dus niet mogelijk?

Bericht 3 van 4
laatste antwoord

Objecten verkopen onder 1 euro

Als je niet betaalt wordt met PP hoef je ook geen PP-kosten te betalen toch?

Bericht 4 van 4
laatste antwoord